Inlägg från: Anonym (Milfhunter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Milfhunter)

Skuldfri och smal före 30 :)

Jag måste ge dig beröm för hur du kämpar, jag känner precis igen det du sitter i.
    Jag har hjälp en person med en skuld och rekommenderar inte att du lånar pengar av din pojkvän.
    Speciellt inte nu när du är igång med skuldsanering.

Din skuld är inte omlöjlig och det går fort när man väl satt igång när du har betalt tillbaka allting så kommer du dessutom få bättre ekonomi.

i din post så nämner du Jultidningar 1500kr, hur kommer det sig att du köper dessa i dagsläget, beställer du saker ur dem?

Mobil 300kr, är det abonnemang behövs den posten?

• Anonym (Milfhunter)
    Anonym (Skuldsatt) skrev 2013-11-04 21:38:52 följande:
    Vilken inspirerande tråd TS! Jag kommer följa den här och se dig lyckas och under tiden jobba med egna skulder. Har sen december förra året räknat ihop alla skulder var tredje månad för att se hur mycket de minskar. Ett konto är snart avbetalt och sen tar vi nästa och sen nästa osv. Visste heller inte att gamla betalda krediter ligger kvar aktiva och syns vid uc så i fredags sa jag upp en gammal
    För mig och min sambo kommer det ta tid att bli av med skulderna men vi tar en månad i taget och betar av. Måste få upp ett sparande också. Tur nog har vi inga anmärkningar och jag hoppas att vi klarar oss ifrån det.
    Berätta  gärna hur erat upplägg ser ut så kanske vi andra kan hjälpa till :)
  • Anonym (Milfhunter)

Ni som rensar ut grejer, släng ingenting lägg allt i en påse i källaren.
    Det gjorde vi med kläder som var utöjda å sladdriga, dock hela.
    Sen hade vi loppis och sålde dem för 10-20kr började på 20.
    tog även med en påse med gamla bh:ar folk sneglade på den inte mer.
    När vi sa allt i påsen 5 kr styck så kom kärringar i olika åldrar och roffade i påsen.
    Någon 15-16 årig tjej köpte 5 st.
    Trodde aldrig någon skulle köpa det men de var tvättade och såg ut som nya.
    Mycket av "skräpet" drog in kostnaden för att hyra platsen.
    Och det är inget problem att dra in 500 eller mer för att stå en 4-5 kankse 6 timmar.
    barnkläder säljer som smör.
    folk köper tom gamla skor såg en man komma gående med en påse skor som jag hade slängt.
    skatt behöver man inte betala så en 500ing är en 500ing.
    Börja säljs saker på tradera, jag lovar det är mycket som ni har hemma som ni inte behöver, stereon , kläder någon tv bänk m.m.

blocket är bra annonsplats och vips har ni fått in en 2000kr och det är bara betala av krediten.
    Det kommer kännas surt i början att låta alla pengar gå dit men sen när ni betalat av så kommer ni märka att ni får mer och mer pengar över vartefter skulderna minskar.

• Anonym (Milfhunter)

Men även om ni koncentrerar er på att betala av det dyraste lånet så måste ni väl betala räntan på de andra annars växer ju skuldberget?

Ni som skuldsanerar vore intressant att höra vad ni lägger på tv, telefon, internet och tidningar varje månad?

• Anonym (Milfhunter)

Mobilabonnemang går bort.
    Speciellt om man lägger pengar på att ha internet hemma då har man säkert wifi och man kan ringa med viber förutsatt att den andra befinner sig inom trådlöst nätverk.
    Kontantkort är det bästa ladda på och husera med det.
    300 kr i månaden är för mycket när man har skulder det är 3600kr/år som man kan använda till att få bort en eller fler skulder, tvabonnemaget kan man säga upp också och leva med 1,,2,4 an ett tag.

Det finns säkert fler grejer att spara in på, bil tex.

• Anonym (Milfhunter)

Om du har möjlighet att betala av så mycket gör det, det kommer kännas otroligt skönt när du gjort sista betalningen och nästa månad kan  lägga 10 000 på ett konto , månaden efter 10 000 på ett konto, du kommer se pengahögen växa istället.

• Anonym (Milfhunter)
    Anonym (Skuldfriföre30) skrev 2013-11-30 08:13:58 följande:
    SKULDLISTA efter novembers betalningar :)
    KF 96 346 kr
    1) 0 kr 
    2) 0 kr
    3) 700 kr
    4) 0 kr
    5) 950 kr
    6) 953 kr
    7)  1070 kr
    8) 1200 kr
    9) 1560 kr
    10) 1600 kr
    11) 1700 kr
    12) 2000 kr
    13) 2200 kr
    14) 2200 kr
    15) 4400 kr
    16) 4500 kr
    17) 4500 kr
    18) 6967 kr
    19) 6087 kr (Avb 1000kr/mån)
    20) 20450kr (Avb 300kr/mån)
    21) 8224 kr  (Avb 500:-/mån)

TOTAL SKULD: 167 607:-
    Bra jobbat, att betala av allt det här kommer att gå snabbare än du tror. Glad
  • Anonym (Milfhunter)

Du har en massa småskulder som du betalar av varje månad ju mer dessa försvinner så kommer  du se att dina stora skulde som du har delbetalning på minskar och det i snabbare takt eftersom du endast behöver lägga pengarna på dom.
    Men det gäller att du lägger dom pengarna på skulderna och inte tänker "äsch jag kör avbetalning så har jag pengar över"

Det kommer vara en enorm känsla den dagen du gjort din sista betalning och får in din nästa lön på kontot och förhoppningsvis inte har några betalningsanmärkningar.
    Du har dessutom lärt dig att leva på lite  pengar och kommer då kunna lägga undan dvs det blir omvänt pengarna växer.

• Anonym (Milfhunter)

Vilka skulder kommer du betala av helt nästa månad om vi räknar uppifrån.

• Anonym (Milfhunter)

Vad tjänar du i månaden eftersom du har råd att betala så mycket?

• Anonym (Milfhunter)

Ok.
    Då är du snart nere i 100k så fort några av småskulderna är betalda och då hade jag lagt ännu mer på KF skulden.

• Anonym (Milfhunter)

Försvann Gothia direkt? :)

• Anonym (Milfhunter)
    Skepparen skrev 2014-08-28 11:23:56 följande:

Kan inte alla preppiga bror duktig bara klappa igen truten?

Vad TS "ska" eller inte "ska" är helt upp till TS. 

till TS:

Du gör ett grymt bra jobb! Fortsätt bara med det du gör.

Va snackar du om?

Klart man kommer med tips om hur man bäst sanerar skulden det de som är syftet i tråden.

Eller du kanske tycker att det är bra att den ökar i onödan?

Om du har problem med vad folk skriver sluta då å läs och logga av istället.
  • Anonym (Milfhunter)
    Skepparen skrev 2014-09-01 12:58:58 följande:

Fel. Syftet med tråden är att peppa TS så att hon inte tappar sugen.

TS har hittills gjort ett hästjobb med att betala av sina skulder och behöver inga till "råd" förklädda uppmaningar om vad hon "skall" göra.

TS har en idé och bra plan för hur den skall genomföras.

Vad anser du är förklädda uppmaningar.

Du menar på fullaste alvar att man inte ska ge rådet att amortera av kf?
  • Anonym (Milfhunter)
    Anonym skrev 2014-09-01 22:17:04 följande:
    Förklädda uppmaningar är precis det du själv skriver. Att kalla det för "råd" när det formuleras som "ska".

Dessutom är rådet att amortera av KF dåligt. KF är under kontroll via utmätning. Det är bättre att gneta av småskulderna eller tom spara undan en liten slant att ha redo när (om) det dyker upp nya skulder som TS glömt av.
    Oroa dig inte Ts tog inte illa upp innan du dök in och lär inte göra det heller.
    vad menar du med "kontroll under utmätning" en skuld hos har ränta varje månad tills den är betald.
  • Anonym (Milfhunter)
    Anonym skrev 2014-09-02 04:07:53 följande:
    Jag menar precis det jag skriver, men du kanske saknar relevant förståelse för hur skuldberg byggs upp och därmed även inte förstår hur de bäst betas av?

TS är under löneutmätning. Kronkalle kommer att plocka från TS lön tills de fått in sina pengar. Rent tekniskt har en skuld ränta på årsbasis men det kan vi strunta i. Vad som är viktigare är att TS förträffliga ambition och vilja, den att skuldfri före 30 inte skjuts i sank. Det kan den göra om TS  "drabbas" av nya okända skulder som inte går att hantera. Den risken minskar om TS har ett kapital att tära på för snabbt kunna lägga upp en betalplan för dessa.

Förövrigt undrar jag om inte du tar besserwisserpriset någonsin med ditt inlägg. Inte nog med att folk dikterar för TS hur TS skall betala av sina skulder. Du bestämmer dessutom att TS inte tar illa upp nu, och inte heller kommer att göra det.
    Är du på riktigt?
    Jag vet hur det fungerar med skulder.
    Besserwisserpriset delar du ut det till dig själv?
    Vi andra satt här och hade en rätt bra diskussionen innan du kom in och började prata om bror duktig och allt vad det var.
    Jag har inte bestämt något TS får tycka och gröra precis som hon vill.
    Det är ingen som sagt något annat.

"är du på riktigt"
    Här gör du det igen dryga nedlåtande kommentarer ingen annan har har sådana kommentarer mer än du?
    Och svar ja jag är på riktigt.
  • Anonym (Milfhunter)

TS du gör ett bra jobb och det är bara fortsätta, snart är skulden ett minne blott och du kan lägga det bakom dig.

• Anonym (Milfhunter)

Får vi nånsin veta hur det gick?

Svar på tråden Skuldfri och smal före 30 :)