-
Ok?, får vi se en bildAnonym (hejehej) skrev 2013-11-22 21:08:15 följande:Jag är skuldfri. Och jag är smal. Och jag är 19. Och jag tänker aldrig vara så ansvarslös så jag får skulder. Och jag är bättre än att trycka i mig massa mat och godis hela dagarna.
-
Behöver man ett abonnemang för 300kr i mån när man har skulder det är 3600 per år att betala en skuld med.Ms H skrev 2013-11-23 17:37:14 följande:
Nej, 300kr är inte så mycket, men 99kr är en tredjedel av det. Ingick iofs "bara" 0,5 GB surf i det jag såg, för 1,5 GB surf fick man betala 138kr om jag minns rätt. Telia har abonnemang för 199kr/mån, fria samtal/sms samt 0,5 GB "snabb" surf och obegränsat lite långsammare.
Kontantkort laddat varje månad duger utmärkt det finns fria surfzoner. -
Har du skulder?pokonis skrev 2013-11-23 18:54:07 följande:Härlig tråd. Nu blev jag taggad ;) -
Det är tungt nu när alla pengarna går dit, men det går snabbt när man väl börjar betala av 5 år kan verka som lång tid.
Men sen hux flux så är problemet ur världen. -
Hur kommer det sig att skulen ökat från 157 -165?
-
Vad är meningen att spara pengar och ha en skuld kvar hos kf som hela tiden ökar?
Som sagt prata med banken. -
Håller med du vinner mer på att betala av skulderna än att spara pengar, om skulderna har en ränta varje månad.
-
Det, kommer gå trögt ett par månader och totalsumman kommer inte att sjunka så mycket men när du betalat av flera av de små skulderna och kan lägga ännu mer på andra skulder så kommer det gå rejält fort varje månad.
Ge inte upp. -
Ni har ju skulder som ska betalas så inget konstigt med det egentligen.Anonym (samma sits) skrev 2014-03-22 21:13:39 följande:Eller hur!
Ett litet bakslag är att kf nu kanske ändå tar skatten fast inkasso sagt stopp för utmätning eftersom skulderna ligger kvar. Hoppas inte men får försöka lösa läget om det blir så. Surt!
Känns alltid som det kommer bakslag när man verkligen ställt in sig! -
Det är alltså dessa 4 som utgör skulden på 98k hos kronofogden?Anonym (samma sits) skrev 2014-03-21 21:44:19 följande:Idag har jag ringt runt alla inkasso igen och fått OK på att börja mina avbetalningar nästa månad! :D
Såhär ser det ut!
Total skuld hos kf: 98 000
Avbetalningsplan:
Alektum inkasso: 300Wasa kredit: 1500Alektum finans: 1500Lindorff: 600
Alla dessa kommer frysa löneutmätningen med detsamma alltså kommer jag få tillbaka min skatt och efter 4 månader drar dem tillbaka skulden från kf direkt, vilket innebär att om 3,5 år är jag helt ren i registret!
Den ena jag pratade med där jag har en skuld på ca 30 000 sa att skulden borde vara betald om 2 år med avbetalningsplanen. Den största skulden jag har ligger på 45 000 så då borde jag vara helt skuldfri efter ca 2,5 år! :)Känns sjukt bra. Jag är 25 nu, hamnade hos kf när jag var 19 och kommer vara skuldfri ungefär när jag är 26.
Det kommer nog bli ganska tufft rent ekonomiskt då jag ska börja studera. Kommer nog ändå få ut mer av csn än jag får via jobbet och csn får ju inte kf ta av, så istället för att låta skulderna växa bestämde jag mig för att ta tag i det! Tänk att få behålla alla sina pengar själv sen! :D
Jag inser att detta kräver noggrann planering av ekonomin. Min man tjänar helt ok men eftersom vi har 2 barn är det ju en hel del utgifter som tillkommer varje månad. Har tänkt jag måste bli mer ekonomisk, börja handla på loppis, inga impulsköp osv. :)Wish me luck peeps! :)
Vad du än gör se inte till att de hamnar där då har du anmärkning i 3 år.
betala av allt detta så har du det klart på ett par år blir otroligt jobbigt om du har dem kvar när du är över 35 och inte har något sparat.