Inlägg från: Anonym (Skuldfriföre30) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skuldfriföre30)

Skuldfri och smal före 30 :)

Hej igen.

Denna dag har verkligen inte gått som planerat. Kosten har funkat bra, en 45 minuters promenad har det blivit, men ingenting av det andra.. 

Nåväl bättre sent än aldrig, ska koka mig en kopp kaffe nu och sparka fart på mig själv :) 

Jo sen glömde jag bort SKOLFOTO! Suck 

Jag har tagit delbetalning  så jag får betala av på två ggr. Sista gången jag ska betala av är i december. Så jag måste trolla fram 500 kr till i november, alternativt skjuta upp hela betalningen till december, i såfall får jag betala 1000:- då... Nåväl vi får väl se vad lönen landar på innan jag bestämmer mig.

Puss å kram! ;)

God morgon tråden min :) 

Adderar ytterligare 60 min promenad till gårdagen :)

Har intagit frukost (gröt och hårdbrödmacka), och ska precis ut med vovven.Idag är det underbart  väder!

Vi hörs sen! 

God morgon!

Igår blev det sammanlagt drygt en timmes promenerande.

På kvällen kom förkylningen och hälsade på, idag är jag däckad. Blir till att vila från prommisar ett par dagar, och enbart ta några kortare med vovven.

Tack för stödet :)

Kram! 

Migas skrev 2013-10-31 12:03:49 följande:
    Du verkar vara en person som lätt klarar det du har tagit dig för med och vågar ta tag i problemen istället för att springa och gömma sig och hoppas att det löser sig på något sätt. Imponerad av din struktur och "jävlar anamma", men kom ihåg TS att det är helt ok att unna sig något ibland, för att få lite extra motivation för att nå sina mål d är dyra   

Lycka till!  
    Tack!  
    Kan väl ärligt säga att jag aldrig har haft sån bra koll förut som jag har nu, jag åkte på dollarstore och köpte två pärmar och några mappar.
    Nu har jag en pärm som heter BET :)  Och en pärm som heter OBET. Jag har register i båda pärmarna så det är lätt att sortera upp och hitta det man behöver. 
    Anledningen att jag har valt att betala av de minsta skulderna först och inte de med högst ränta, är för att hålla motivationen uppe, och se att det händer någonting med skulderna.
    Dock har jag avbetplan på den absolut dyraste skulden, och det är den som jag betalar av 1000kr i månaden på. :)

Jag hängde mycket på forumet "fattiga riddare" förut, men där diskuteras det nästan bara hur man ska få skulder ogiltigförklarade och preskriberade. Jag VILL betala, för även om hälften av min skuld är dyra räntor så har ändå JAG lånat dessa pengar, och jag ser detta som en dyr läxa. Min sambo har erbjudit mig att ta ett lån och samla allting, men jag vill inte. Jag ska fixa det här ändå. Vi har ingen brådska med att köpa hus, och nu har jag kommit så långt så att jag kan se ett husköp i framtiden. Jag räknar med att kunna spara 10 000kr i månaden till kontantinsats när dessa skulder är betalda. Så mitt nästa mål är att ha sparat ihop till buffert och kontantinsats innan jag fyller 35 :)

Jag har nog aldrig gjort en budget förut, men tycker jag att det är superskoj, och jag har gjort månadsbuffertar i ett halvår framöver :)
    lililili skrev 2013-10-31 13:56:51 följande:
    Vilken kraft du har! önskar dig all lycka!
    En fråga; hur gammal var du när du hamnade i skuld och hur gammal var du när du fick ditt första barn?
    När träffade du din sambo? och var det jobbigt att berätta om skulden för honom?
    Är 24 år och skuldsatt.  Tacksam för svar!
    Jag var ganska precis 20 år gammal när jag hamnade i skuld. Min äldsta dotter var nyfödd, och jag var ensamstående med lägsta föräldrapenningen, hade det skittufft., och var oansvarig och ville att min flicka skulle ha allting som alla andra bebisar hade. Jag var alltså 20 år när min äldsta föddes.

Min sambo träffade jag när jag var 17 år och det är även han som är pappa till den äldsta (ja alltså till båda mina barn). Vi blev dock inte tillsammans på "riktigt" förrän den äldsta hade fyllt 2.  Det var oerhört jobbigt att berätta för honom. Fortfarande pratar jag inte öppet om detta eftersom jag vill fixa det själv...

Det kommer att ordna sig för dig också!

Kram 

God morgon :)

Idag är jag lite bättre i förkylningen, men det får bli en vilodag idag också. Igår hjälptes jag och den äldsta dottern åt med att städa hela huset, så lite kalorier brände jag nog :)

Nåväl nu hoppas vi att det går åt rätt håll så kanske man vågar sig på en promenad imorgon igen :) 

God morgon :)

Idag är jag på bättringsvägen,  men det är dumt att chansa, så idag håller jag mig inne och börjar rensa i alla rum, blir en vända till soptippen på måndag.

Ska också sortera bland alla barnkläder och se om jag kan sälja av lite så att jag får in extrapengar i november :)

Tjngeling!

God morgon tråden.

Igår fick jag väldigt mycket gjort hemma och lika ska det bli idag. Idag ska jag även försöka komma igång lite försiktigt med promenerandet  igen. Två dagar kvar av semestern, sen gälls det att få igång en bra rutin för alla dagar som jag jobbar också :))

Hoppas att ni får en fin dag alla läsare :)

Hej på er.

Har inte kunnat skriva i tråden på några dagar eftersom jag haft fullt upp med jobb.

Jag har INTE skuldsanering, utan jag har löneutmätning :)

Dom 300 som jag lägger på telefonen i månaden är till ett kontantkort, någon fast telefon har vi inte.

Jag handlade ur jultidningarna därför att min dotter sålde.  Hon ville så gärna få ihop poäng till en surfplatta eftersom vi inte har någon sådan i familjen. Så jag köpte helt enkelt de flesta julklapparna genom jultidningarna. Så jag tycker inte att det var onödigt inköp.

:) Kul att det är fler som hänger här :) 

Svar på tråden Skuldfri och smal före 30 :)