Migas skrev 2013-10-31 12:03:49 följande:
Du verkar vara en person som lätt klarar det du har tagit dig för med och vågar ta tag i problemen istället för att springa och gömma sig och hoppas att det löser sig på något sätt. Imponerad av din struktur och "jävlar anamma", men kom ihåg TS att det är helt ok att unna sig något ibland, för att få lite extra motivation för att nå sina mål d är dyra   
Lycka till!  
Tack!  
Kan väl ärligt säga att jag aldrig har haft sån bra koll förut som jag har nu, jag åkte på dollarstore och köpte två pärmar och några mappar. 
Nu har jag en pärm som heter BET :)  Och en pärm som heter OBET. Jag har register i båda pärmarna så det är lätt att sortera upp och hitta det man behöver. 
Anledningen att jag har valt att betala av de minsta skulderna först och inte de med högst ränta, är för att hålla motivationen uppe, och se att det händer någonting med skulderna. 
Dock har jag avbetplan på den absolut dyraste skulden, och det är den som jag betalar av 1000kr i månaden på. :)
Jag hängde mycket på forumet "fattiga riddare" förut, men där diskuteras det nästan bara hur man ska få skulder ogiltigförklarade och preskriberade. Jag VILL betala, för även om hälften av min skuld är dyra räntor så har ändå JAG lånat dessa pengar, och jag ser detta som en dyr läxa. Min sambo har erbjudit mig att ta ett lån och samla allting, men jag vill inte. Jag ska fixa det här ändå. Vi har ingen brådska med att köpa hus, och nu har jag kommit så långt så att jag kan se ett husköp i framtiden. Jag räknar med att kunna spara 10 000kr i månaden till kontantinsats när dessa skulder är betalda. Så mitt nästa mål är att ha sparat ihop till buffert och kontantinsats innan jag fyller 35 :)
Jag har nog aldrig gjort en budget förut, men tycker jag att det är superskoj, och jag har gjort månadsbuffertar i ett halvår framöver :)