Skuldfri och smal före 30 :)
Det kan mätas ut du vet.
Som sagt prata med banken.
Har nu skickat in önskemål om avbetalning på 3 skulder som ligger hos Intrum Justitia. Sammanlagd summa på dessa skulder är 5800:- och jag har önskat att få avbetala med 500:- per månad OM jag får fryst ränta, ska bli spännande att se om de går med på det :)
Vill att ni som följer tråden ska veta att dessa första månader så kan totalskulden öka till och från, eftersom jag fortfarande inte har totalkoll på alla skulder som finns, de flesta av dessa skulder är 5-10 år gamla och i många år så blundade jag för alla inkassokrav. Med andra ord så är det inte räntorna som gör att skulden ökar. Jag har räknat på räntorna och de är på ca 500kr per månad.
Till er som skriver att det är bättre att betala av på skulderna än att spara, jag betalar redan av ca 9000:- per månad på skulderna. Om jag sparar ihop 20 000kr till accorduppgörelser så kan jag med lite tur få bort kanske 40 000:- i skuld. Kan man betala bort en gammal skuld på en gång, så kan inkassoföretagen vara ganska generösa.
Jag är tacksam för alla tips, men jag har valt tillvägagångssätt, och nu kommer jag att köra på det här :)
Jag har en skuld på 98 000 hos kf och har ringt alla inkassobolag och fått OK med att börja betala hos dem istället så de drar tillbaka alla skulder.
Det kommer bli en månadskostnad för mig på 4000 kr men är så värt det. Kommer ingenvart på min utmätning.
Just nu är jag föräldraledig så detta kommer jag inte kunna börja med förrän i januari när jag får inkomst igen.
Det var verkligen en frihetskänsla när alla inkasso utan problem sa att det gick bra. 
Ingen mer skatt som dras, ingen mer utmätning utan jag själv som betalar med mina pengar ska bli underbart att bli skuldfri!
God morgon :)
Igårkväll satt jag återigen och gick igenom papper och räknade så nu kommer det en ny omarbetad lista som ska vara aktuell :)
KF- 92 456:- Löneutmätning 6300:- mån
TFF- 19550:-                   Avb 300:- mån
Alektum 1- 7486:-         Avb 500:- mån
HM- 6283:-                      Avb 1000:- mån
Collector- 4220:-          Avb 1000:- mån
Alektum 2- 1445:-        Avb 200:- mån
Marginalen- 1380:-      Avb 200:- mån
CSN 1- 10 000:-
Sergel 1- 5000:-
Svea inkasso 1- 4392:-
Sergel 2- 2500:-
CSN 2- 2199:-
Svea inkasso 2- 1668:-
Intrum Justitia 1- 1094:-
BSION-  1000:-
Intrum Jutitia 2- 949:-
Svea inkasso 3- 883:-
Svea inkasso 4- 638:-

Total skuld:     162 505:-
Det går framåt med vikten. Åtminstone så tror jag det, har inte vägt mig på länge men jag är noga med att det ska bli åtminstone en promenad per dag och att jag bara får äta sötsaker på helgen :)
Suck,  nu har det ploppat fram en till skuld till KF som jag glömt av.. Så nu har skuldsaldot stigit till 95 816:- :( Och när CSN ramlar in så kommer skulden vara uppe i över 100 000:- igen.. Jag som trodde att jag aldrig mer skulle behöva hamna över 100 000:- :(  
Men nu ska jag börja ta i med hårdhandskarna och försöka sälja av lite saker för att kunna betala in extra på KF skulden.
Detta ska bara gå. 17 månader kvar till deadline :)
Kram på er alla därute som stödjer mig, och till er som liksom jag kämpar med detta varje dag.