Inlägg från: Noname00 |Visa alla inlägg
  • Noname00

Skuldfri och smal före 30 :)

Anonym (Skuldfriföre30) skrev 2015-02-18 09:03:48 följande:

Ursäkta, men nu förstår inte jag vad du menar? Du undrade vilken typ av sparande jag skulle använda mig av!? Troligen ett sparkonto med bra ränta då...Har jag svarat på din fråga då? Det är ju ganska solklart att jag i dagsläget INTE kommer att kunna spara 5000:- i månaden då jag lägger allt jag har över på skulderna...

Tolkade först som att du sparade 5k i månaden därav frågan.

Helt rätt skulderna först.
  • Noname00

Du har inte funderat på fondsparande? det ger oftast bättre avkastning än sparkonto.

• Noname00
    Anonym (Skuldfriföre30) skrev 2015-03-01 11:11:57 följande:

Halloj!

Känner mig extremt rastlös, tycker att allt går sååå sakta... Så nu tänker jag lägga full fokus på vikten... Den är idag 97,9.... Suck... Startade dagen med havregrynsgröt och husman med ägg och kaviar.. Planen för dagen är att jag och barnen ska ge oss ut på en skön promenad.. Ska göra en veckoplanering där jag planerar in träningstillfällena så de verkligen blir av. Kommer att äta samma mat som förr, men mindre måltider och mer regelbundet. 

Nu kör vi!

Skippa kolhydrater.
    Prova LCHF det funkar faktiskt.
  • Noname00

Dett är min favorittråd, jag kommer följa den tills du är klar för dit kommer du :)

• Noname00

Om 5 månad har du fått bort csn och även intrum samtidgt som alla andra skulder minskat de 5 månader du har betalat på dem, det gäller att få bort dem och lägga mer pengar på fortsatt avbetalning då kommer det att gå fort :)

Du måste ha bra lön eftersom du kan betala av så mycket.

• Noname00

Helt otroligt.
    oktober 2013  så var din totala skuld 175 441:-
    Det är så bra jobbat och du kommer ha vana att det dras pengar varje månad sedan när allt är betalt och då kan du köra omvänt ett sparande istället :)

• Noname00
    Anonym (G) skrev 2015-06-18 19:00:14 följande:
    I teorin, men i praktiken så ska fogden hinna registrera skulden som betald och därefter återkalla utmätningen, det hinner de knappast på mindre än en månad.
    När skulden är betald då är den betald och man behöver itne betala in mer pengar, även om den inte hunnit återkallas.
  • Noname00
    Anonym (G) skrev 2015-06-19 15:52:23 följande:
    Så, hur ska TS arbetsgivare veta att pengar inte ska utmätas från lön om fogden inte återkallat skulden? Det räcker inte med att TS går förbi lönekontoret och säger till dem att de inte behöver dra mer pengar.
    Det talar KF om och det tar knappast en månad.
    Du menar att Arbetsgivaren skulle fortsätta betala så TS har ett överskott hos KF då eller vad menar du?
Svar på tråden Skuldfri och smal före 30 :)