Inlägg från: Noname00 |Visa alla inlägg
  • Noname00

Skuldfri och smal före 30 :)

Gör dig av med KF sen lägger du allt annat på de andra skulderna, så  får du snabbare lån.
    Men det ser ännu bättre ut gäntemot banken om du sparat lite medans du betalat av resterande inkassoskulder.
    Att bli av med KF kommer vara en enorm känsla.

• Noname00

Är det inte bättre att ta bort kf först det borde göra det enklare att få lån.

• Noname00

Gör så lägg allt på kf eftersom det är dyrast ränta, sen när det är borta så räknas din betalningsanmärkning av.

• Noname00
    Anonym (Skuldfriföre30) skrev 2015-06-23 14:37:17 följande:

Betalningsanmärkningarna är helt borta i mars-2017. Dom räknas av tre år efter att man fått skulden, inte från och med att man betalat :)

Strålande bara nöta på :)
  • Noname00

Måste fråga vad tjänar du eftersom du har råd att betala så mycket?
    Om du har råd att beta idag så måste du ju kunna ha ett rejält sparande när det väl är betalt :)

• Noname00
    Anonym (man med klös) skrev 2015-07-03 13:02:55 följande:
    Det ju inte så svårt att betala tillbaka sina skulder, om man lyckas hitta en partner som betalar alla räkningar.
    Nä precis :)
  • Noname00

Va härligt, nu måste du ju kunna köra omvänt ett rejält fondsparande eller nåt :)

• Noname00
    Anonym (pingu) skrev 2015-12-16 23:18:20 följande:
    Okej, så förstår jag bättre. Lite skillnad på att ha ont och bara vara slö, men det framgick inte av det du skrivit innan.

I min värld så går man antingen till läkare om man har ont i kropp eller själ, eller söker man jobb/går till jobbet. Det finns inget annat.

Men min kille som var 9 år äldre och utan jobb/evig student när jag var 22 fick vackert finna sig i att han fick en skuld till mig om han inte kunde betala sin del till vår gemensamma (och ganska lilla) budget.
    I din värd gör ingen fel eller kan råka illa ut?
  • Noname00

Nu har det gått 1 år utan uppdatering, det vore verkligen intressant att höra hur det har gått.

• Noname00

Skriver igen och hoppas att trådskaparen är kvar och kan berätt hur det har gått :)

Svar på tråden Skuldfri och smal före 30 :)