Räcker verkligen mjölken? Ökar dåligt i vikt. Kvällarna? Grönt slemmigt bajs som slaskig mossa?
Hej! Ville bara säga att mitt tredje barn nu är 4 månader och första 2 månaderna så gjorde han ingenting annat än sov och ammade. Och jag menar verkligen det bokstavligen. Han sov inte ovanligt mycket men alla vaken tid så ammade han. Låg han inte vid bröstet så började han skrika. Vände vid 2 månader och är sedan dess världens lättsammaste och gladaste lilla pojke. Han var ju lätt att få nöjd tidigare också bara han fick amma men han fick efter 2 månader mycket vakentid utan just amning
.
Jag har haft mycket mjölk med alla tre barnen och har fått blockamma (samma bröst flera amningstillfällen på raken). Min yngsta hade också samma typ av bajs som din, bättre nu men fortfarande åt gröna hållet ofta. Ökar i vikt fint. Se till att blockamma som du fått råd om tidigare i tråden. Överproduktion kan ge dålig viktuppgång. Och två tillfällen på samma bröst på raken kommer man oftast inte så långt med, särskilt inte när man ammar tätt. Jag har fått amma från ett bröst under ett par (upp till 6) timmar innan jag bytt.