Lusekofta - GBG???
Vet någon något ställe i gbg som säljer lusekoftor? Turist-shoppen i Nordstan känner jag till, men något annat ställe?
Vet någon något ställe i gbg som säljer lusekoftor? Turist-shoppen i Nordstan känner jag till, men något annat ställe?
På hörnet Linegatan / järntorget tror jag det ligger en affär som säljer sådana.
Här är den! hittade den till slut:
Vargbengt's Skinn & Textil - Göteborg
Tel. 031-711 90 76
S. Allég. 11, 41301 GÖTEBORG
WOW! Stort tack!
Jag har en väninna här från USA. Fler tips på "turist-butiker"?
Du hade varit i Nordstan sade du? Turistbyrån vid Kungsportsplatsen har lite souvenirgrejer. Sen har även NK en liten liten souveniravdelning på nedre planet.
Sen har du ju Bohusslöjd på Avenyn - dyra som skam men svenska grejer är det och fint med.
Det är vad jag kan komma på just nu.
En bit efter Axessakuten, mitt emot Feskekörka ligger en specialbutik för svenska och norska grejer, jag vet tyvärr inte vad den heter.
Linda1976:
den affären du skrev om är den jag lade in till adressen i inlägget ovanför: VargBengts Skinn och textil!
Har aldrig varit inne där, men åkt förbi ett par gånger.
Aha!! Vad bra, jag kom inte på adressen!
Stort tack! Nu har jag lite ställen att ta med min väninna till!
Kantarellen Vargebengts på Järntorget hat stängt igen men visst fanns den även där förr, nu ligger det ett kondis där istället. Men what the heck! en gräddtårta funkar väl minst lika bra!
Han finns ju somsagt på S. Allégatan!
Hm, gräddtårta? Viste inte affären inte fans kvar där längre, har flyttat från Göteborg så jag är visst inte så uppdaterad längre