• Eliva

Lusekofta - GBG???

Vet någon något ställe i gbg som säljer lusekoftor? Turist-shoppen i Nordstan känner jag till, men något annat ställe?

• Svar på tråden Lusekofta - GBG???
  • Kantarellen

På hörnet Linegatan / järntorget tror jag det ligger en affär som säljer sådana.

• littletiger

Här är den! hittade den till slut:

Vargbengt's Skinn & Textil - Göteborg
    Tel. 031-711 90 76
    S. Allég. 11, 41301 GÖTEBORG

• Eliva

WOW! Stort tack!

Jag har en väninna här från USA. Fler tips på "turist-butiker"?

• littletiger

Du hade varit i Nordstan sade du? Turistbyrån vid Kungsportsplatsen har lite souvenirgrejer. Sen har även NK en liten liten souveniravdelning på nedre planet.
    Sen har du ju Bohusslöjd på Avenyn - dyra som skam men svenska grejer är det och fint med.

Det är vad jag kan komma på just nu.

• Linda1976

En bit efter Axessakuten, mitt emot Feskekörka ligger en specialbutik för svenska och norska grejer, jag vet tyvärr inte vad den heter.

• littletiger

Linda1976:

den affären du skrev om är den jag lade in till adressen i inlägget ovanför: VargBengts Skinn och textil!
    Har aldrig varit inne där, men åkt förbi ett par gånger.

• Linda1976

Aha!! Vad bra, jag kom inte på adressen!

• Eliva

Stort tack! Nu har jag lite ställen att ta med min väninna till!

• deluxe

Kantarellen Vargebengts på Järntorget hat stängt igen men visst fanns den även där förr, nu ligger det ett kondis där istället. Men what the heck! en gräddtårta funkar väl minst lika bra!
    Han finns ju somsagt på S. Allégatan!

• Kantarellen

Hm, gräddtårta? Viste inte affären inte fans kvar där längre, har flyttat från Göteborg så jag är visst inte så uppdaterad längre

Svar på tråden Lusekofta - GBG???