Inlägg från: UnknowUnicorn |Visa alla inlägg
  • UnknowUnicorn

Övertala mina föräldrar till att få köpa katt

Du vill skaffa katt? Om du är ett barn och bor hemma så tror jag att det inte finns mycket hopp. Speciellt om din mamma inte gillar katter. Men det finns några saker du kan göra. Försök att hjälpa till extra mycket hemma, städa rummet direkt efter att du har tagit fram något, samla pengar, och liknande. Du kan också skriva ett brev. Skriv vad du vet om katten.

Skriv vad som är problemen och hur du kan fixa dom. När dina föräldrar har haft en bra dag, säg att du vill ta ett samtal med dom. Fråga varför du inte kan ha en katt. Tänk också på att du kan adoptera. Det finns många katter som behöver hem, dom kostar också inte lika mycket som en raskatt. Om du ABSOLUT behöver en raskatt, var berädd på att betala över 6000 för den. En adoptionskatt som är vuxen, kostar runt 1500 inklusive avmaskning, kastrering, vaccination, etc. En kattunge kostar runt 900. Komihåg att kattmat kan kosta ganska mycket i månaden. Om du har tillgång ut så tycker jag att du köper en kattlucka så att den kan gå in och ut. Kattlåda kan kosta runt 400. Kattsand kostar också ganska mycket.

Halsband kan vara nödvändigt. Det är bra om katt är chippad/tatuerad eller båda. Om du har syskon så kan du fråga om dom också vill ha en katt. Lycka till!

• UnknowUnicorn

Du vill skaffa katt? Om du är ett barn och bor hemma så tror jag att det inte finns mycket hopp. Speciellt om din mamma inte gillar katter. Men det finns några saker du kan göra. Försök att hjälpa till extra mycket hemma, städa rummet direkt efter att du har tagit fram något, samla pengar, och liknande. Du kan också skriva ett brev. Skriv vad du vet om katten.

Skriv vad som är problemen och hur du kan fixa dom. När dina föräldrar har haft en bra dag, säg att du vill ta ett samtal med dom. Fråga varför du inte kan ha en katt. Tänk också på att du kan adoptera. Det finns många katter som behöver hem, dom kostar också inte lika mycket som en raskatt. Om du ABSOLUT behöver en raskatt, var beredd på att betala över 6000 för den. En adoptionskatt som är vuxen, kostar runt 1500 inklusive avmaskning, kastrering, vaccination, etc. En kattunge kostar runt 900. Komihåg att kattmat kan kosta ganska mycket i månaden. Om du har tillgång ut så tycker jag att du köper en kattlucka så att den kan gå in och ut. Kattlåda kan kosta runt 400. Kattsand kostar också ganska mycket.

Halsband kan vara nödvändigt. Det är bra om katt är chippad/tatuerad eller båda. Om du har syskon så kan du fråga om dom också vill ha en katt. Lycka till!

Svar på tråden Övertala mina föräldrar till att få köpa katt