• Viola667

Erfarenheter av relationsbeslut baserat på magkänslan??

Hej,

Jag har nu varit tillsammans med min pojkvän i några månader. Han är allt som jag aldrig haft förut. Alla övriga relationer har jag blivit lämnad lekt med osv. Nu har jag en som verkligen älskar mig vill ge mig allt och är världens underbaraste. Vad är problemet då kan man ju undra sig?

Jag hade redan en känsla av att det var fel, att något med hnm inte stämde efter 1,5 vecka. Mådde jättedåligt av tanken på att avsluta när jag nu träffat denna underbara man.
    Nu har det gått ett tag och jag har hela tiden försökt skjuta känslan av att det är fel framför mig så att jag kan vara med honom. Vi har uppehåll nu så att jag kan reda ut saker och ting men magkänslan finns där hela tiden att det inte är rätt att jag ska lita på att det är bäst så.
    Försökte göra slut men vi bestämde oss för paus. Det skriker och skär i bröstet på tanken att lämna honom och jag vaknar upp med en fruktansvärd ångest på morgonen och vill bara ringa honom.

Magkänskan säger att det inte är rätt och att jag inte kommer få det liv jag är ämnad för om jag stannar med honom. Den säger att jag kommer tappa mig själv och att han tillslut kommer lämna mig för att jag inte längre är den person han blev kär i.

Magkänslan, vet inte varför den är där. ibland säger en röst att jag inte älskar hnm, att han är lite konstig osv. men varför gör tanken på att vara utan honom så fruktansvärt ont?

Är jätteförvirrad o känner inte att jag kan vara tillsammmans med honom på grund av ångesten men inte heller göra slut för jag vill ju inte. Jag vill ju så gärna att det ska kännas rätt o vara vi.

Jag behöver lite perspektiv på vad ni har för erfarenheter av sådant här. Vet att det i slutändan är jag själv som måste fatta ett beslut men just nu ser det bara nattsvart ut.

tack! :)

• Svar på tråden Erfarenheter av relationsbeslut baserat på magkänslan??
  • S a n n a

Jag har ingen aning om din bakgrund osv.. Ibland kan det vara gamla saker som spökar. Dock tror jag att det är viktigt att lyssna på magkänslan. Oftast finns en anledning till att det känns fel, ibland kan man inte hitta något fel alls på ytan men känslan är inte rätt. Gör ni slut kommer du komma över honom, fortsätter du med honom kommer troligen känslan av att allt inte står rätt till finnas kvar..

Jag har själv gått emot min magkänsla och har fått betala dyrt för det...känner även andra som oxå gått emot den och fått betala dyrt   Min och andras erfarenhet är att går man vidare börjar man se saker som förklarar magkänslan..Det är lättast att gå ur en relation på en gång om det inte känns rätt..

Tyvärr är det inget lätt beslut, och det är bara du som kan känna hur du känner. Lycka till!

• mem

Det är ju jättesvårt det här. Men jag tänker om jag vore i samma sits...

Jag hade nog frågat mig själv om jag verkligen måste bestämma mig nu? Har jag något specifikt att gå på, t ex att magkänslan kommer i vissa situationer, vissa tankar etc?

Det blir svårt att ge råd eftersom allas magkänslor är olika. Som ovan tror jag att att det kan vara gamla saker som spökar men det är ju svårt att bestämt säga det för det kan ju faktiskt vara personen som det är "fel" på och inte ett problem hos dig själv.

Väldigt svårt.. Men jag skulle som sagt försöka se väldigt konkret på detta till att börja med. 

• Viola667

hej och tack för svar!

Oj nu blev jag rädd, betala dyrt på vilket sätt? Min bakgrund är att jag har mycket svårt för nära relationer och att jag ofta "stör" mig på personer som behandlar mig bra. låter knäppt jag vet!

Har alltid blivit lämnad tidigare av killar som egentligen inte ville ha mig. Med denna kille kan jag vara mig själv till 100% och han lyssnar och stöttar mig och vi har roligt ihop. Jag har försök att tänka vad det kan vara med den där magkänslan.

Magkänslan kommer mest när jag känner mig i överläge i relationen. När jag är i underläge eller känner att jag behöver hnm så känns allt bra. Detta är jag mest van vid från tidigare relationer. Pratar o träffar inte honom nu för att se hur det känns. 

• S a n n a

Ja oj då.. Ja jätte svårt att säga.. Va ärlig och lyssna på dig själv.

Träffade en jättefin kille. Å va världens lyckligaste..Magkänslan sa att det inte var bra. Jag ignorera den och senare visade det sig att han inte alls va den fina kille jag trodde utan snarare motsatsen..Dock hade förhållande varit ett tag och jag hade jätte svårt att bli av med honom. Det jag mena med dyrt va att självkänslan va på botten efter förhållandet och jag mådde så dåligt kunde knappt få någonting gjort.. Usch usch...

Svar på tråden Erfarenheter av relationsbeslut baserat på magkänslan??