• Anonym (ajajaj)

Värker i hela underlivet och uppåt! (vecka 38)

Under dagen har jag haft rejält ont i underlivet, det trycker neråt och hugger svider ilar dunkar o värker tillsammans med sammandragningar och när dom släpper sitter en tryckande öm känsla kvar mellan slidan och anus typ.

Kan knappt röra mig när detta sker (såväl liggandes som stående) och det känns som att hela innanmätet ska ramla ut på toaletten när jag kissar.

Tog en liten färdknäpp imorse, kan det orsaka detta?

Bebisen är fullt fixerad o sitter som karlssons klister och har gjort i flera veckor nu så det är inte det, och det är inte foglossning för det känns som att själva "inälvorna"/tappen gör ont.

Nån som känt liknande?

• Svar på tråden Värker i hela underlivet och uppåt! (vecka 38)
  • Anonym (ajajaj)

Ingen? Provade googla men får inte fram något vettigt.. Verkligen värker i hela livmodertappen o överallt ner i blygdläpparna. Och svag mensvärk i magen. (Brukar ha extrem värk i rygg/mage men nu är det bara svagt o det onda nertill har tagit över.)

• minst

Det kanske faktiskt är dax nu? Värker det hela tiden eller kommer det i skov?  Har du långt till förlossningen? Kanske läge att packa förlossningsväskan nu?

• Anonym (ajajaj)

Det kommer extrema smärtor då och då, dock inte jätteofta eller regelbundet men som värst tillsammans med sammandragningar då det trycker på neråt och det lämnar kvar en "ömhet"/brinnande känsla runt ingången så att säga när det släpper.

BB väskan packad och 4,5mil till förlossningen men så jäkla svårt att förstå vad som faktiskt orsakar det :S

• Anonym (ajajaj)

Jag tar mig knappt ur sängen när det kommer, känns som att någon bändar upp hela skötet på mig men det är så konstigt för jag känner ingen värk i svanken eller så som jag brukar göra vid sd men det gör såå ont i underlivet. Dock ingen blödning heller. Får väl se om det försvinner eller blir värre..

• Kabanga

Men människa varför ringer du inte till förlossningen?? Ring nu bums! Och åk in! Bättre att kolla en gång för mycket en för lite finns dessutom en herrans massa som kan gå fel på vägen så att säga. Så ring och prata med förlossningen nu! Finns väl absolut ingen poäng med att Googla och fråga folk på FL?

Svar på tråden Värker i hela underlivet och uppåt! (vecka 38)