Bonusföräldrar, hurär bonusbarnens mamma mot er?
Frågan är som rubriken! Nag vet att det är ett väldigt känsligt ämne detta och många biomammor slår bakut på denna fråga. Men för oss bonusföräldrar så är det ganska avgörande i det nya familjelivet. För mej personligen har det varit lite av ett helvete, det har gått 8 år sedan deras skilssmässa och 6 år sedan jag träffade min make, men ändå så är bonusarnas mamma så fruktansvärt svartsjuk på mej och bitter mot min man! Det är jättejobbigt för hon har använt barnen som vapen, vilket inte vi gör vilket i sin tur gör att barnen tror på henne. Det har hänt massor genom åren stora å små saker, små saker händer hela tiden jag ska enbart ta de senaste 2 veckorna exempelvis så är hon så svartsjuk att hon inte klarar av mitt utseende exempelvis, det kommer små knäppa saker som jag inte förstår mej på, hon säger till barnen att hon är lika lång som jag fast hon inte är det, hon kan säga att jag inte bryr mej om barnen till barnen, att jag är som en stora syster fast jag har barnen mer än henne och är 36 år gammal! Att jag inte har hängmage och hängbröst för att jag bara har ett barn då hon har komplex för sinegen kropp. Att jag ser så ung ut och att det är så stor alderskillnad mellan pappan och mej ( det är mycket större mellan henne och hennes nya). Styr vi upp det hemma och sätter gränser för barnen är vi hårda och det är därför det är så kaotiskt hos henne, sätter vi mindre gränser för dem så är det därför det är kaotiskt hos henne då med! Däremot kan hon efter att sagt att vi är för hårda så att det är därför barnen beteer sig illa hos henne på allvar mena att vi ska ringa upp barnen och vara de som skäller på dem när de är hos henne för att hon inte vil eller tycker sig göra det! Det har aldrig med henne själv att göra och att de lämnas bort så mycket eller att hon själv aldrig sötter gränser hos henne! Det är mitt fel att hon och min man inte umgås då jag inte tillåter det, vilket är totalt skitsnack då jag aldrig ens haft den diskussionen med honom! Jag skulle aldrig betee mej liknande mot henne, aldrig har jag kommenterat hennes kropp med barnen, ifrågasatt regler hos henne, skyllt på henne hur barnen är hos oss eller försökt förminskat hennes betydelse för barnen vilket hon ständigt gör med både pappan och mej.