• bagheramera

Dubai i februari, vilket hotell med barn 1 och 5 år?

Vi funderar att åka till Dubai med barn åldrar 1 och 5 år i februari. Vilket hotell kan ni rekommendera som inte är för dyrt? Max 8000:- per vuxen person. Vi vill gärna kunna sysselsätta oss och inte bara vara på stranden. Det går även städer utanför Dubai, men inte för långt bort (5 mil max).

• Svar på tråden Dubai i februari, vilket hotell med barn 1 och 5 år?
  • Smulanpus

Åker till Dubai på torsdag, tittade på massa hotell men var OBS på att de flesta som ligger vid/på stranden tar extra betalt per dag för tillgång till hotellets privata strand. Många tar även betalt för användning av poolen så för oss skulle det kosta 600kr om dagen minst bara för att bada. Abu dabi är väl alternativet för runt Dubai är det bara öken. Dubai är heller inte en stad man vandrar runt i förutom köpcentren och just runt Dubai mall, taxi eller bil är sättet att ta sig runt, om man inte tar metron men inte så lockande med två barn direkt. I Dubai är det stora avstånd och mycket trafik så man är beredd på det. Nu låter jag super negativ kanske men jag älskar Dubai, varit där fem gånger :) hoppas ni får en underbar resa!

• bagheramera

Aha, ja, det är ju sådant man inte tänker på. Blir ju väldigt dyrt. Har du något specifikt hotell att rekommendera som inte blir för dyrt?

• emmisss

Testa och skriv i vikingar i sandlådan på facebook.

Jag har själv bott i Dubai men väldigt dålig på hotell förutom de andra dyraste som Westin, jumeira, Atlantis mm... Det var där man var på tex brunch och beach club...

Dom kostar ca 4-5000 kr natten...

Städer runt om Dubai är väl ras al kaima och fujeira...

• Smulanpus

Vi hyr en tre rums lägenhet vid JBR, blir billigare och bara gå rätt över gatan till stranden. Har inget specifikt hotell att rekommendera tyvärr, vi tittade bara på dom som hade tillgång till strand (som då blev dyrt som sagt) annars satsa på ett hotell som inte ligger så centralt. Eller gör som vi, sök på hyra lägenhet i Dubai så får du lite andra alternativ. :)

• Duckan

Taxi är väl det enda som är sjukt billigt i Dubai, men då måste ni vara beredda på att åka utan bilstolar med barnen.
    Det finns sk public beach som inte kostar, men då får ni ta er dit först.
    Skulle jag bo på hotell i Dubai skulle jag vilja bo i marinan då jag gillar området. Värt att tänka på ts är att utflykter/aktiviteter kostar en slant också, om ni har en tajt budget.
    Vi bor alltid hemma hos min kusin, därav har jag dålig koll på prisvärda hotell.

Svar på tråden Dubai i februari, vilket hotell med barn 1 och 5 år?