Gysell: jag var med om precis samma sak i september. Skulle på första UL i vecka 12 men fostersäcken var tom:( Den mättes till storleken motsvarande v.9. Hade inte heller hört talas om denna typ av mf tidigare. Det är ju en typ av ma men det hade jag inte heller riktigt koll på vad det var. Jag trodde att missfall innebar smärta och mycket blödningar. Det var min första graviditet och missfall var ju sånt som bara "händer andra". Vid nästa graviditet kommer jag att göra tidigt VUL, skulle samma sak mot förmodan hända igen kan man iaf göra något åt det tidigare. Har aldrig känt mig så lurad i hela mitt liv, och av ens egen kropp!
Dessutom är en av mina bästa vänner gravid, vi skulle haft BF med 5 dagars mellanrum . Hon har fortfarande kvar sin knodd i magen. Är självklart glad för hennes skull men det har gjort det jobbigare för mig att gå vidare. Som tur är bor vi inte i samma stad så är lite lättare att bearbeta det då.
Jag blev också skrapad. Var på efterkontroll hos gyn 3v senare och då såg hon att ÄL var på g. Fick rådet att avvakta en mens innan vi börjar försöka igen. Mensen kom i söndags. Fick lite annorlunda PMS symtom än vanligt. Kände tex av vagt illamående en dryg vecka innan mensen dök upp och brösten svullnade inte upp och ömmade på sidorna som de annars gör innan mens istället svullnade vårtgårdarna och bröstvårtorna stod rakt ut! Har också haft mer långdragen mensvärk (brukar annars bara vara dag 1&2). Men det är väl mycket som händer i kroppen omställningsmässigt efter ett mf. Om du inte redan har gjort det så boka in en tid hos gyn för efterkontroll. För mig kändes det skönt att veta att allt var som det ska.
Du är inte ensam! det här är mycket vanligare än vad man tror och det är säkert många "vanliga" missfall som är ofostriga bara det att kvinnan inte vet om det om man inte gjort vul/ul innan. Samtidigt får man försöka se det från den ljusa sidan: vi vet nu att vi KAN bli gravida:)