• Anonym (ny i stan)

Förskolor i Uppsala vilka är bra/sämre?

Ny i stan men en sambo som är från Uppsala. Ska ställa barnet i kö men vill scanna läget lite. Vill helst ha Reggio Emilia, kom gärna med andra förskoletips. Vi bor hyfsat centralt. Så vilka förskolor ska man undvika? Och vilka är bra ( små grupper, engagerad personal, mycket aktiviteter såsom natur, kultur mm? Skriver anonymt så vi slipper outa någon!

• Svar på tråden Förskolor i Uppsala vilka är bra/sämre?
  • Anonym (ny i stan)

Har pratat med barnomsorgsadministrationen men de sa inte så mycket vettigt tyckte jag. Har även nyligen läst att förskolorna i Uppsala är dåliga på att uppfylla genuskraven?!

• Anonym (Intressant)

Följer denna tråd då jag har en liten son. Kommer bli förskola till han nästa höst. Har tyvärr inga tips till dig. Ska börja kolla upp snart själv.

• Anonym (ny i stan)

Har kollat tidigare trådar om förskolor i Uppsala men inte funnit nåt. Mycket hysch hysch eller så hänger inga Uppsalabor här, vi får se.

• Anonym (Uppsalabo)

Hej! Uppsala montessori är en bra förskola, andra i det området typ von bahr, lagerlöfs förskola osv är inte lika bra av det jag har hört och varit med om.

• Anonym (ny i stan)
    Anonym (Uppsalabo) skrev 2013-10-29 09:21:08 följande:
    Hej! Uppsala montessori är en bra förskola, andra i det området typ von bahr, lagerlöfs förskola osv är inte lika bra av det jag har hört och varit med om.

Är det förskolan som ligger mot Nyby? Lite fel håll för oss. Vilken skola börjar barnen som går där sen?
  • Anonym (ny i stan)

Puff, puff

• Uppsalamamma 2

Hej,
    mina två går på Uppsala Montessori. Vi är jättenöjda! Bra pedagoder och fantastisk mat.
    Den ligger på Djäknegatan, så ganska centralt.

• Anonym (ny i stan)

Har inte varit inne på ett tag. Tack för tipset! Kan du berätta lite mer "praktiskt" om inriktningen montessori? Hur ser vardagen ut för barnen? Jag tilltalas ju främst av Reggio Emilia... Tråkigt att inga fler svarar om förskolor i Uppsala.

• Anonym (Uppsalabo 2)

Det finns en i årsta c, www.fasanen.se/ , känner dock ingen som går där. Tar 10 min med cykel från stationen ungefär.

• brokig

Tittut i Flogsta är Reggio Emilia och väldigt genusmedvetna. De har fin lunch och en rolig utemiljö som skiljer sig från många andra förskolor.Vi fick tyvärr inte plats där när min son började. Fasanen är också omtyckt och duktiga på genus. Avråder starkt från Lilla Akademia i Universitetskvarteren. De verkar enbart vilja tjäna pengar.

Svar på tråden Förskolor i Uppsala vilka är bra/sämre?