brokig skrev 2014-01-02 00:58:27 följande:
Tittut i Flogsta är Reggio Emilia och väldigt genusmedvetna. De har fin lunch och en rolig utemiljö som skiljer sig från många andra fö
rskolor.Vi fick tyvärr inte plats där när min son började. Fasanen är också omtyckt och duktiga på genus. Avråder starkt från Lilla Akademia i Universitetskvarteren. De verkar enbart vilja tjäna pengar.
Lilla Academia verkar så bra utifrån sett tyvärr känns det så långt från Re man kan komma. Men du är inte den första jag hört att pengarna ska vara viktigaste för den här verksamheten, usch.
brokig skrev 2014-01-05 12:56:05 följande:
Men en grundpelare i RE är väl att materialet ska finnas tillgängligt för barnen. På de kommunala syskonavdelningar jag varit på kan man av naturliga skäl inte jobba så eftersom ettåringarna tuggar i sig materialet som de äldre barnen kan arbeta med.
Brokig, precis så säger en god vän till mig som arbetar som pedagog inom förskola, inte i Uppsala dock. Sen är det skillnad på pedagoger som "brinner för", har arbetat och vidareutvecklats i flera år för Re-pedagogik jämfört med de förskolor som blir "tvingade" till att arbeta efter den.