• liebfraumilch

Vinterkängor? Curlingkänga?

Den här vintern tänker jag inte bli blöt och frysa om fötterna.Jag tror att det är en curlinkänga jag vill ha. Den ska:

Hålla foten varm inte släppa in vatten Lätt och snabb att ta på Fungera timmar i pulkabacken

Problemet är att jag tycker att curlingkängan är ful, det tänkte jag väga upp med ett litet "finare märke"  så att man känner sig fin ändå men samtidigt vill man ju inte slänga pengar. Det finns många hål att stoppa pengarna i ju Har hört talas om eller sett: Ballys, Clarks,  Canada Snow, Svea (Sundsvall), Leaf och igår såg jag att Din sko har för ca 700:-. Ica Maxi har också billig variant. Har ni något att säga om dessa?

Vad har ni för culingkänga?

• Svar på tråden Vinterkängor? Curlingkänga?
  • MatsJ

Bally är överlägsen. Kostar en del men håller en livslängd om man tar hand om dem. Om du vill kolla på något billigare så kolla extra noga på dragkedjan för det är den som brukar gå sönder.

• Virriga Vera

Om du skall köpa en Curlingkänga så är Clarks och Bally det bästa du kan ha, men utifrån dina önskemål så hade jag satsat på en helt annan känga som t.ex Reiker, Meindl eller Sorel.

• liebfraumilch

Tack för svaren.
    Vad i mina önskemål är det som framförallt gör att jag ska satsa på annan känga?
    Viktigast är att de tål typiskt januariväder i Sverige. Jag vill inte ha snörning.

• Virriga Vera
    liebfraumilch skrev 2013-10-29 12:09:50 följande:
    Tack för svaren.
    Vad i mina önskemål är det som framförallt gör att jag ska satsa på annan känga?
    Viktigast är att de tål typiskt januariväder i Sverige. Jag vill inte ha snörning.

Jag har använt Curlingkängor i många år och upplever dem inte som en känga som är bra vid utelek och slaskigt väder. Däremot så är det en väldigt bra känga som håller foten varm vid kyla. Men det är min personliga åsikt.
  • HerrNilsson

Jag har dåliga erfarenheter av mocka och svenska vintergator. Ska du investera i vinterskor av bättre kvalitet skulle jag rekommendera skinn.

Svar på tråden Vinterkängor? Curlingkänga?