• Svar på tråden inredning på distans, inredningskurser.se nån erfarenhet?
  • kommunikationsproblem

Hejsan!

Jag har pabörjat kurserna Home Staging o Certifierad Inredare. Kursuppgifterna är bra, om än de är fulla av stavfel, men innehallet är relevant och uppgifterna kräver en satsning av kursdeltagaren. Jag tycker uppgifterna är väldigt utvecklande och mitt i prick: exakt det som man kommer att behöva i arbetet.

Det som stört mig nagot otroligt är att jag inte far svar pa mina majl! Jag skriver kursarrangörerna gang efter annan o ber om t.ex. kvitto, eller att fa mina uppgifter bedömnda, eller att fa gamla uppgifter hemskickade - men inget händer och jag far bara auto reply svar. Det här är verkligen urselt, eftersom jag kan ju inte ha kontakt med "lärarana" pa nagot annat sätt än via majl och telefon. Men det fungerar alltsa inte, har väntat pa att fa gamla uppgifter hemskickade i flera manader och kvitton i veckor. 

Jag tycker ocksa det är ett absolut minus för kredibiliteten att "lärarna" aldrig presenteras. Man vet inte om de är proffs, eller pa basen av vilken kunskap bedömer de mina uppgifter. Det har ocksa hänt att jag bett om en vidare precisering av bedömningen, för att första exakt hur "läraren" vill att jag ska prissätta mina uppdrag sa det blir rätt, men det svaret fick jag aldrig (prissättning är nog nagot av det svaraste o viktigaste att fa rätt).

Summa sumarum är kursen OK, men kommunikationen är ursel, tyvärr. Om kommunikationen skulle fungera kunde jag rekommendera kursen, men det har varit sa jobbigt att skriva o kräva svar om och om igen att jag skulle  rekommendera att delta i nagon annan kurs, det finns ju manga olika. Hoppas inredningskurser.se utvecklar kommuikationen och blir bra pa även pa det.

• Anna 706

Hej "Kommunikationsproblem"!
    Det är verkligen tråkigt att höra att du inte fått respons på dina mail.Telefonsupport har vi ingen, men däremot en speciell mail dit du som kursdeltagare ska maila. Där får du svar inom 24 timmar, även under helgen. Vi gör löpande förfrågningar på om du är nöjd efter att ha varit i kontakt med supporten & 98% är nöjda.

Det låter som om du mailat till en annan adress än den du som kursdeltagare ska maila till? Den mailadressen står på supportsidan, på kurssidan & även i kompendiet du fick i början av kursen. Adressen är: support@inredningskurser.se

Jag vill hemskt gärna att du mailar dit omgående om du inte fått hjälp med ditt ärende. Skriv vad det är du vill ha hjälp med & vilka kvitton det är du saknar så garanterar jag dig att du får hjälp inom 24 timmar. Just nu ligger svarstiden på 14 timmar.

Vi ser fram emot ditt mail!

Anna Nordvall,
    Kursansvarig

• InredningsStudent

Hej!

Hoppar in här, då det säkert är fler som söker info om inredningskurser.se.

Det är en relativt dyr distansutbildning ( till viss del med träffar) så det är klart att man undrar. 

Liksom signaturen ovan beskriver så är uppgifterna och innehållet i kursen bra. Dock tycker jag att det är mindre seriöst när lektionerna är fulla av stavfel och kommunikationen ( fortfarande) inte fungerar. Datum för träffar lämnas flera månader efter utlovat datum, saker skickas inte tillbaka som utlovat och rättningen av uppgifterna känns något hastat, ungefär som att de flesta får samma svar ( copy/paste). 

Det är som sagt en dyr kurs, och hela tiden uppdateras hemsidan med nya kursstarter och utbildningar. På löpande band utbildas det alltså inredare genom inredningskurser.se, hur många jobb kan det finnas? I och med att det knappt förekommer fysiska träffar förstår jag att skolan kan göra så här. Men det upplever jag som oseriöst. Kommer inte kvalitén att sänkas ytterligare då?

Överlag en bra, rolig och inspirerande utbildning men som tyvärr saknar kvalité och av mig och kurskamrater upplevs som något oseriöst. 

• Familjenweber

Hej! hon83, har du börjat läsa kursen?

Och du som läst några månader nu... Vad tycker du???

Jag är anmäld till den kursomgång som börjar i januari men jag har hört och läst från så många håll att folk är så missnöjda med kommunikationen. Funderar på om man ska välja "inredningsskolan" istället. Någon som har erfarenhet därifrån? Billigare, men antagligen (förhoppningsvis) klenare innehåll oxå.

• larse34

Lärarna är ej utbildade i inredning, långa svarstider, lärarna undviker att svara på en del frågor, ändrar kursdatum m.m
    Dåliga rättningar av uppgifter, ger knappt feed back! Många tidskrävande upprepningar i uppgifterna. Inte helt seriöst tyvärr...

• Inredningskurser
    Hej Larse34,
    Vad tråkigt att du inte är nöjd med den utbildning du läser hos oss. Jag är dock glad att du säger till så att vi vet att du inte är nöjd med något, men det är svårt för mig att hjälpa dig när du anonym Glad
    Därför skulle jag bli väldigt tacksam om du kontaktar mig på anna@inredningskurser.se så att vi kan hjälpa dig med den feedback du inte är nöjd med. Skriv då gärna vad det är du inte förstår eller är nöjd med så lämnar jag över rättningen till en lärare direkt som får ge dig ytterligare kommentarer. Vi vill såklart att alla våra kunder är nöjda & vi arbetar ständigt med att bli bättre.
    Alla lärare som arbetar hos oss är utbildade till inredare & har utöver detta olika vidareutbildningar i form av bl.a. färg (utbildade hos NCS), ekonomi, feng shui, ljussättning m.m.

Vad gäller feedback i våra uppgifter har man som kursdeltagare alltid möjlighet att ställa fler frågor om det är något i betyget man vill ha ytterligare förklaring kring. Supporten är öppen alla dagar & vi finns på chat varje helgfri vardag. Vi försöker svara på supporten inom 24 timmar, men just nu ligger den genomsnittliga svarstiden på 4,5 timmar. 

Jag håller med om att det är en tidskrävande kurs, men det är mycket kunskap som krävs om man ska bli en duktig inredare. Det är därför de flesta av våra kursdeltagare arbetar med inredning efter kursens slut & det är ju målet :) 

Jag ser fram emot ditt mail & är säker på att vi kan lösa detta så att du blir nöjd Glad

Vänliga hälsningar,
    Anna Nordvall
    kursansvarig Inredningskurser.se
Svar på tråden inredning på distans, inredningskurser.se nån erfarenhet?