Hejsan!
Jag har pabörjat kurserna Home Staging o Certifierad Inredare. Kursuppgifterna är bra, om än de är fulla av stavfel, men innehallet är relevant och uppgifterna kräver en satsning av kursdeltagaren. Jag tycker uppgifterna är väldigt utvecklande och mitt i prick: exakt det som man kommer att behöva i arbetet.
Det som stört mig nagot otroligt är att jag inte far svar pa mina majl! Jag skriver kursarrangörerna gang efter annan o ber om t.ex. kvitto, eller att fa mina uppgifter bedömnda, eller att fa gamla uppgifter hemskickade - men inget händer och jag far bara auto reply svar. Det här är verkligen urselt, eftersom jag kan ju inte ha kontakt med "lärarana" pa nagot annat sätt än via majl och telefon. Men det fungerar alltsa inte, har väntat pa att fa gamla uppgifter hemskickade i flera manader och kvitton i veckor.
Jag tycker ocksa det är ett absolut minus för kredibiliteten att "lärarna" aldrig presenteras. Man vet inte om de är proffs, eller pa basen av vilken kunskap bedömer de mina uppgifter. Det har ocksa hänt att jag bett om en vidare precisering av bedömningen, för att första exakt hur "läraren" vill att jag ska prissätta mina uppdrag sa det blir rätt, men det svaret fick jag aldrig (prissättning är nog nagot av det svaraste o viktigaste att fa rätt).
Summa sumarum är kursen OK, men kommunikationen är ursel, tyvärr. Om kommunikationen skulle fungera kunde jag rekommendera kursen, men det har varit sa jobbigt att skriva o kräva svar om och om igen att jag skulle rekommendera att delta i nagon annan kurs, det finns ju manga olika. Hoppas inredningskurser.se utvecklar kommuikationen och blir bra pa även pa det.