• Anonym (Olycklig)

Hunden bet min dotter - nu är vi hemlösa

Ska försöka göra en lång historia kort. För tillfället bor (bodde...) vi hemma hos mina svärföräldrar, då det gick väldigt snabbt att sälja vår BR och vi har nu ca tre veckor kvar till tillträde till vårt radhus vi köpt. Ca 3 månader blev det hos svärföräldrarna.
    Vi har två barn, en 4-åring och en 2,5-åring. Jag är gravid med nr 3. Svärföräldrarna har en hund, en stor blandras som alltid varit opålitlig men som ingen (svärfar) lyssnat på.
    En helg bet hunden vårt yngsta barn. Ett stort, fult sår mitt på kinden som såklart krävt mycket läkarvård och medicin. Vår dotter klappade fint på hunden lite sådär i förbifarten, hon stod inte alls och klängde eller så när hunden anföll.
    Jag befann mig på jobbet, min man och svärfar åker till akuten i full fart. Svärmor bokar tid för avlivning av hundfan. Vad händer då? Svärfar får ett bryt, tar hunden och sticker. Han är borta i en vecka med hunden, sedan är de tillbaka hemma och han slänger ut oss "för hunden bor ju där". Svärmor är på väg att ta ut skilsmässa och vi bor just nu hemma hos mina föräldrar vilket är vidrigt på alla sätt och vis. (Mögel, misär, annnan ort typ)
    Barnen mår dåligt. Dels efter traumat, men också efter flyttar, inget eget hem osv. Jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, gråter av ångest varje dag. Är så hemskt att bo här, hemskt att bli så otroligt sviken av svärfar/pappa/farfar.
    Till saken hör väl att jag jobbar 60%, pluggar 100% (ej distans) så vi har liksom tillräckligt.

Jag vet inte varför jag skriver. Behöver pepp. Tre veckor är inte mycket men det känns evighetslångt idag. Gråter när jag skriver detta och då är alla sårande detaljer inte ens med snälla, peppa mig!!

• Svar på tråden Hunden bet min dotter - nu är vi hemlösa
  • Anonym (Me)

Ja vad ska jag säga? Det är tre veckor det rör sig om, ingen livstid. Ni kan inte tvinga svärfar att avliva sin hund för att ni ska bo i hans hem i tre veckor.

• Anonym (skumt)

Klappar fint i förbifarten? Vem såg det? Varför ska hunden avlivas? Jag förstår inte.

• Ramborg

Ni klarar det. Håll ut. Det är bara tre veckor.

Om det blir alldeles för jobbigt får ni ta in på ett vandrarhem.

42.
  • Anonym (o)

Trodde att en hund som bitit ett barn skulle avlivas oavsett om ägaren vill det eller inte. Om hunden är farlig borde det polisanmälas så att den blir avlivad.

Har ni kollat upp om det finns något lägenhetshotell där ni bor? Är kanske ett alternativ. 

• Tow2Mater

Tre veckor kan ni bo pa vandrarhem, eller hotell. Det ar kostnader man far rakna med i samband med forsaljning av bostad.

• Anonym (Me)
    Anonym (o) skrev 2013-10-29 19:06:53 följande:
    Trodde att en hund som bitit ett barn skulle avlivas oavsett om ägaren vill det eller inte. Om hunden är farlig borde det polisanmälas så att den blir avlivad. Har ni kollat upp om det finns något lägenhetshotell där ni bor? Är kanske ett alternativ. 

Då trodde du fel. Och det är långt ifrån alltid en hund som biter ett barn är farlig, men alla föräldrar vill gärna tro det för deras gullunge "klappade ju bara snällt".
  • Anonym (X)

Han älskar väl sin hund. Jag hade inte heller avlivat min hund för att ni skulle kunna bo där i tre veckor.

Däremot hade jag alltid haft munkorg på den när jag hade gäster härdanefter och inte låtit hund och barn umgås.

• Anonym (Mamma2008)

Usch vilken situation.  du är stark tjejen. hur länge har du klarat av att bo så där?? 3 veckor kvar.. de kommer gå jätte fort.. Du är stark och kommer klara detta. men förstår din frustration på situationen ni är/sitter i nu.. 

Du kämpar och gör de bästa av situationen och de kommer bli bättre..

Styrke KRAMAR   

• Anonym (Tips)

Tänkte också tipsa om vandrarhem eller campingstuga... Eller är det någon ni känner som kan låna ut en husvagn? Tre veckor går ganska fort,trots allt...

• Mileos

Oväntad och egoistiskt agerande från din svärfar. Visst har han rätt i att hunden bor där etc. Men har han öppnat dörren för att hjälpa er (son, svärdotter & barnbarn) så har han gjort det! 
    Att hunden biter hans egna barnbarn och han prioriterar hunden först bevisar bara vad SVÄRFAR går MISTE om.. inte ni!  ♥
    Jag hade, utan att blinka, tagit bort min hund om han så mkt som nafsat mot någon, stor som liten! 

Förstår dig att tre veckor kan kännas långt borta! Tänk istället på vad skönt att vi snart får KOMMA HEM! Se fram emot något positivt. Bryt vardagen och gör något "ovanligt" med din man och dina barn. Strunta i jobbet/skolan en dag å va lite "wild and crazy", lär nog uppskattas av er alla!! :)

Tänk på er själva. Prioritera dig själv! Ta en dag å bry dig om dig själv! Spa, promenader eller vad du gillar. Låt din man göra detsamma en annan dag! Gör sånt som får er att MÅ GOTT! :)

Lycka till tjejen! De här klarar du :) 

Svar på tråden Hunden bet min dotter - nu är vi hemlösa