• Ramborg

Hur får man lägenhet snabbt i Stockholm??

Andrahand

Tredjehand

Inneboende

Köp svartkontrakt

Kolla norrut längs tåglinjerna, Tierp kanske? Under en tid får du väl stå ut med långpendling tills du hittar nåt annat.

42.
  • Ramborg
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-20 13:17:29 följande:
    Pengar och kontakter är väldigt viktigt i alla stora städer. Absolut inte rättvist men så är det de funkar.

Oj ser att ser att det framgår vart det gäller, skulle underlätta.Tierp av alla ställen Om nu Ts skulle flytta dit så är det en bra bit till Uppsala för att sedan ta pendeln. (vilket jag antar att du syftar på)

Ja, Tierp är väl inte världens skojigaste ort att bo i men jag har långpendlat därifrån till Stockholm. Det går. Upptåget till Uppsala, sedan pendel, eller SJ-tåget från Gävle för att slippa bytet.
    42.
  • Ramborg
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-20 13:53:47 följande:
    Hur lång tid tar det??

Syftade mest annars på att Tierp är väl den Uppsala kommun som det görs mest narr av?? Finns väl lika många Tierp skämt som Norge historier.

Jag hade en tunnelbaneresa i Stockholm också, och då blev det lite knappt två timmar enkel. Jobbigt som fan men bättre än att bo på en parkbänk.
    42.
  • Ramborg

Hade en tunnelbaneresa - behövde gå från centralstationen ner till rätt tunnelbaneperrong, vänta in ett tåg och åka några stationer...

Till skillnad från om jag jobbat precis vid centralstation.

42.
Svar på tråden Hur får man lägenhet snabbt i Stockholm??