• jagälskarallaminabarn

Anställningsintervju - ha läsglasögon eller glasögon för långt håll?

Hejsan!

Har varit hos optiker idag och kommer framöver ha 2 olika par glasögon; 1 par läsglasögon som jag också kommer kunna ha vid arbete vid datorn och 1 par på länge håll, progressiva är inte att rekommendera p g a min skelning. Hon berättade att läsglasögonen räcker ungefär en armlängd.

Frågan är vilka av dessa jag ska ha på en kommande arbetsintervju? Har hittills haft samma glasögon jämt och känner mig minst sagt fundersam nu, vill ju inte sabba jobbet för att jag får ont i ögonen. En tanke är om det skulle räcka med glasögonen på långt håll eller kan man behöva läsa något tro? Det blir ju ett störande inslag att behöva byta glasögon under intervjun. Jobbet är inom administration. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Anställningsintervju - ha läsglasögon eller glasögon för långt håll?
  • Ramborg

Om jag var du skulle jag ta glasögonen för långt håll. Om det mot förmodan blir något som ska läsas, så byter du snabbt och smidigt. Det är väldigt vanligt att behöva olika glasögon. Se bara till att det ser ut att ske utan en enda tanke från din sida. Du vill inte att de ska tycka att du ser ut som en fumlig gamling... så träna i förväg!

42.
  • seandra82

varför ens fråga större delen av svenska folket har glasögon ta med båda , 

• Hejhoppsan

Tro mig, en presumtiv arbetsgivare bryr sig inte ett skvatt om vilka glasögon du har, eller om du byter under intervjun!

• jagälskarallaminabarn

Tack så mycket för era svar! Får absolut träna så det kan ske utan att jag tänker på det, bra tips!

seandra82: Att jag undrade var för att jag tycker det är fruktansvärt nervöst ändå inför en intervju och att jag läst att man ska göra allt för att det inte ska bli några störande moment i den.

• Nyfikna72

Det mest störande under en sådan är folk som är nervösa så inrikta dig på det istället för glasögonen så blir det nog bra

Svar på tråden Anställningsintervju - ha läsglasögon eller glasögon för långt håll?