Inlägg från: sanna70 |Visa alla inlägg
  • sanna70

Varför hatar folk SD?

Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte är så insatt i politiken dock reagerar jag på brist
    av demokrati och även mobbning. 

Jag börjar med att skriva att jag INTE är född Svensk, så jag kan åtminstone inte
    kallas " rasist " ett ord som har blivit väldigt populärt på sista tiden dessvärre.
    Vill också påpeka att det är en hel del " vanligt folk " som röstar på SD. Familjer med
    barn och vanliga arbeten, undersköterskor, läkare, byggarbetare, lastbils chaufför mm mm
    så dem som sprider rykten att det bara är nacister bör tänka om..

Här kommer några saker som jag ifrågasätter.

Vår sjukvård
    Äldreomsorg
    Barnomsorg
    Trafikverket
    Byggindustri

Det känns som att hela Sverige har stannat upp vilket är märkligt
    När vi pratar om invandring så kallas det " Det rika Sverige " 
    När vi pratar om landets behov och oss som bor här och kämpar
    med alla nedskärningar och stress på våra arbeten då finns det
    inga pengar.

Dem som går i pension uppmanas att arbeta längre för det finns inte 
    pengar till pensionavgångar.
    Dem unga i sin tur förblir arbetslösa.

Det som är mest anmärkningsvärt är att folket fortfarande inte ser vad som 
    sker och fortfarande sätter sin tilltro till just dem politiker som har orsakat detta elände.

Nu pratas det mycket skit om moderaterna och ändå har dem styrt landet i 8 år.
    Socialdemokraterna kommer att vinna för nu vänder alla sin tilltro till dem.
    Saken är den att dessa två har styrt landet i decenier och lyckats köra landet i botten så - vakna nu
    och se verkligheten för vad det är.

Fortsätter det så här kommer vi att ha det som dem i Spanien och Grekland.
    En förändring krävs och inte massa tomma löften..
    Är ni inte trötta på alla dessa lögner än??? 

• sanna70

Förvisso, idag räcker det att man ifrågasätter något som har med invandringen att
    göra så är jag rasist. Eller hur ?
    Men faktum är att så är ju inte fallet. Jag har vänner från alla världens hörn och reser gärna
    till andra icke europeiska länder. Jag är även tacksam att vi har fått möjlighet att flytta hit
    och att vi har fått chans till ett nytt bättre liv. 

Det är vissa saker som bör påpekas.
    Det första vi gjorde var att lära oss språket och den Svenska kulturen
    Det andra vi gjorde var att söka arbete och bli självständiga individer.

Inga konstigheter alls.
    Varje gång jag reser tar jag reda på fakta om det landet
    och kultur och anpassar mig efter det.En självklarhet.

Här i Sverige är det lite tvärtom, det sägs att man kan behålla sin kultur
    och religion dock kan man inte räkna med ett arbete och då blir det samhällets ansvar.

Tex om jag söker jobb i Afganistan klädd i T shirt och kort byxa då skulle jag
    knappast få något arbete. Tvärtom, det är högst troligt att jag hade fått fula ord slängda efter mig
    Så, om jag söker arbete där så hade jag sett till att anpassa mig efter deras kultur och normer.
    Större chans till ett bättre liv..

Är jag rasist för mina åsikter ? NEJ, bara ärlig och det är en stor skillnad!

• sanna70

Till att börja med så behöver jag inte lyssna till politisk propaganda för dem är fulla med
    skitsnack hela högen oavsett parti..!

Det handlar om att vinna röster vad som händer efter valet är mindre viktigt och det
    som är mest skrämmande är att folket faktiskt accepterar det. Rättelse, har gjort tills nu..

Det räcker att sätta sig vid fika bordet på jobbet och lyssna på samtalet 5 minuter för att 
    förstå hur frusterade människor är på vad som sker i samhället.

Socialdemokraterna ljuger så dem tror sig själva.Dem lever dessutom på glansen av
    gamla dagar ( bra saker som dem har uträttat för läääääänge sedan )
    Dem höjer gärna skatten så fort dem får tillfälle och är väldigt förtjusta i bidrags samhälle.

Moderaterna gynnar dem rika sägs det och företag.
    Dem sänker gärna skatten vilket sticker i ögonen på folk, soeciellt nu när det
    är lågkonjuktur och landet går på knäna.

Miljöparti, inte värt att prata om egentligen. Deras ideal är väldigt bra men också väldigt 
    långsökta och dem lever i en annan slags verklighet.
    Jag säger INTE att vi ska sluta bry oss om vårt miljö dock måste vi kunna leva också och
    alla har inte möjlighet att cykla till jobbet.Om dem får som dem vill kommer bara dem som har det
    bra ställt att kunna köra.. Logik..? Detta är bara ett exempel.

SD ja, dem pratas det mest skit om. ALLT dem säger ska visst vara lögn. ALLT dem gör är visst fel. 
    ALLT dem visar är fult mm mm mm 

Märkligt att vissa partier får lov att ljuga hur mycket som helst utan att ifrågasättas medans andra
    hamnar i strålkastare bara dem nyser..

Har märkt att om en sosse eller moderat gör något dumt uttalande eller gör bort sig på något sätt
    så syns det en liten, liten notis i våra dags tidningar. Om SD gör eller säger något så är det första sidan som gäller 
    och det ältas i veckor om det..

Demokrati????? 
    Det är sådana saker som gör att folk börjar förstå hur manipulerade dem faktiskt har varit genom tiderna.
    Kan tänka mig att det är även dessa saker som får människor att rösta på SD.Folk vill ha FÖRÄNDRING.

Vad det gäller att anpassa sig ( det var någon som nämnde något om det ) så är det långt ifrån alla som gör
    det. Jag kan nämna ett ex från verkliga livet och NEJ det är inte påhitt. Lika bra att säga det för risken är stor 
    att någon säger det eftersom det har med icke Svensk att göra..

En kvinna, arbetskamrat faktiskt. Kom till jobbet varje dag , glad ,trevlig , väldigt duktig och omtyckt av alla.
    En dag började hon prata om sin bror som hade börjat med koran läsning / undervisning. Det blev mer och mer
    prat om det för varje dag som gick och en dag kom hon till jobbet HELTÄCKT och hade några krav.
    Hon kunde inte vistas i samma lokal som män, inte heller i receptionen, inte heller om det kom män utifrån
    mm mm mm . Hon tyckte att hon hamnade i dessa " obekväma " lägen då skulle vi andra hoppa in och ta över.

Naturligtvis kunde hon inte jobba kvar under dessa premisser och då blev hon nog lite sur för hon anmälde chefen för diskriminering. 

Detta är taget från IRL och det finns ett uppsjö av liknande berättelser från olika håll. DET är saker som inte får komma ut för då är man rasist. SD är faktiskt det enda parti som vågar säga det som många tänker på och gissa om dem har fått och fortfarande får skit för det..

Ja, det sägs ofta och gärna att dem ska slänga ut alla invandrare och andra skrämsel propaganda.. Logik???

Svar på tråden Varför hatar folk SD?