Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Folk hatar inte SD. Folk tycker att SD har fel i sak, fel i värderingar och, ja, allmänt fel. Att SD tolkar det som hat säger mer om SD än om oss andra.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 05:20:13 följande:
    Ja, det är ju en känd sak. Män med riktiga mansarbeten som bönder, skogsarbetare, gruvarbetare, industriarbetare, slaktare, hantverkare o.s.v. är ju ytterst sällan - om någonsin - homosexuella.

Vad baserar du det på?

(Kunde inte motstå:)

">

• Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 07:27:19 följande:

Det finns absolut människor som hatar Sverigedemokrater.
    Ja, så klart, men flertalet som anklagas för att hata SD hatar dem inte, utan bara kritiserar deras idéer, politik etc. Klart, om man som "islamkritiker" menar "islamhatare", och som "invandringskritiker" menar "rasist" så är det väl lätt hänt att man tror att all kritik är hat...
  • Dorian Ertymexx
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 10:25:36 följande:
    Va? Han har ju helt rätt!

Nu känns det här OT här i tråden, men hur har du tänkt att en samtyckeslag skulle fungera..? Det finns ju ett "spel" mellan män och kvinnor. När det ska till första gången, så är det nog ytterst få som pratar om det i förväg och kommer överens om att de ska "göra det". Det skulle kännas för kliniskt, och ofta skulle tjejen på en direkt fråga om hon vill göra det, känna sig tvungen att svara nej. För att inte verka fräck, gåpåig och slampig.

Utan det är något som bara händer... det ena leder till det andra... kanske vet man inte ens själv att man vill, förrän det är igång. Och ofta protesterar tjejen som sagt lite för att det hör till.
    Skippa spelet och lär folk att prata som, ja, folk istället för att famla och fumla.
  • Dorian Ertymexx
    Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-21 10:50:35 följande:
    Det var verkligen inte snällt sagt. Mina föräldrar är väldigt stolta, dina?
    Och det du skrev var snällt?
  • Dorian Ertymexx
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 11:52:08 följande:
    Är det sant att du är en kvinna, undrar jag ibland..? Det MÅSTE du väl ha gjort någon gång i så fall..?
    Ingen har någonsin protesterat med mig. Hade de gjort det hade jag slutat. Jag spelar inte den sortens spel; så har jag aldrig varit anklagad för våldtäkt heller. Vill man spela spel får man sätta sig med Yatzy eller nå't, inte försöka ha sex.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-21 12:00:20 följande:
    Vad är det här för jävla stenåldersfasoner? Att protestera "för sakens skull" fast man ändå vill ha sex? Nä för fan, nej är nej. Säg det inte om ni inte menar det. Detsamma gäller givetvis vid omvända förhållanden.

Puckon.
    Word!
  • Dorian Ertymexx
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 16:58:31 följande:
    Jo, många män SÄGER som du gör nu. Men i verkligheten blir de avtända, när tjejer kommer fram till dem och ger dem sexuella förslag i klartext. De vill nog ha lite av det där "fina" ändå... i alla fall illusionen av det.
    Nope. Jag blir avtänd av osäkerheten som "spelet" ger. Men jag kanske är unik, vad vet jag...
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-01-21 18:21:46 följande:
    Så resonerar en man med sned bild som låtsas vara kvinna att kvinnor gör. Inte ett dugg udda i det sammanhanget. Undertonen är att ett "nej" inte är ett riktigt "nej" ungefär som våldtäksmän kan resonera.
    nihka skrev 2014-01-21 18:27:03 följande:
    Jag skulle känna mig kränkt om en polis stoppade mig på gatan och bad mig legetimera mig och jag är ingen "lågodsare" vad nu du menar med det utan bara en person som inte vill leva i en polisstat eller något på väg ditåt.

Word på båda!
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-01-21 22:03:02 följande:
    Tja, jag tycker nog att jag ansträngde mig för att ge ett svar som på bästa sätt beskriver vad jag menar med främlingsfientlighet.

Diskussionen om "boende i Sverige" som krigar i Syrien för ISIS (antar att det rör sig om ISIS) handlar väl mer om vi ska låta Sverige förbli en rättsstat eller inte. Spontant kan man ju tycka att de här galningarna kunde fara åt helvete eller åtminstone inte återvända hit. Men såvitt jag vet är det inte förbjudet för "boende i Sverige" att delta i väpnade konflikter utomlands, så frågan är på vilka grunder de ska utvisas om de kommer tillbaka. En del av dem lär dessutom vara svenska medborgare och en svensk medborgare kan inte utvisas från Sverige.

Jag har inte läst diskussionen om ISIS-krigarna, men min gissning är att Nihka bara har förklarat rättsläget.

Jag skulle snarare vilja säga att problemet är att det är skillnad på tyckande och lagstiftning och man kan tycka hur illa som helst om svinen som åkt till Syrien - men sen har vi en lagstiftning också - och den gäller lika för alla, eller är åtminstone tänkt att göra detta.

Vad gäller kriminella som inte är svenska medborgare så skulle jag gissa att rätt många av de som du ser som "pk" inte skulle ha något som helst emot en lagstiftning som innebar att steget till utvisning blev kortare.
    Apropå just utvisning så blir ju alla icke-medborgare som begår tunga brott utvisade, såvida inte särskilda skäl föreligger. Att inte alla kickas direkt beror ju på att det ska vara rättssäkert - vi vill bara skicka ut folk före avtjänat straff om de får ett likadant straff i mottagarlandet. Inte direkt så att vi vill skicka ut någon som i hemlandet slipper straff helt, alternativt får ett mycket tyngre straff (Sverige är, som sagt, en rättsstat, även om SD-fansen gärna river upp den biten).
Svar på tråden Varför hatar folk SD?