Inlägg från: daxare |Visa alla inlägg
  • daxare

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-22 19:00:19 följande:
    Jag tror att du inte vet vad rasism är. Du jämför lathet med rasism. Om jag säger att greker är lata, då är jag fördomsfull men knappast rasistisk. Alla fördomar är inte rasistiska. Det är något du måste lära dig.

Ne, man vill inte lära sig.

Världen är så mycket enklare om den är svart och vit Skrikandes

Kolla på inlägg Idag 19:19 #11562.

Där man vill överbefolka landet kontra antal faktiska bostäder som existerar.

Kanske man ska hejda sig i nått år så man komemr ikapp byggandet igen.

För vad vill man uppnå med en än mer överhettad bostadsmarknad?

Annars varför folk är arga på SD, är för dom inte vet bättre.

Det som man gör med SD är demokratiskt livsfarligt, där man ignorerar den demokratiska processen.

Ett sätt att åter ta rösterna från SD, är att andra partier ser över invandrar politiken.

• daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-22 20:54:24 följande:
    Exakt hur menar du att SD utsätts för något "demokratiskt livsfarligt"? Exakt vad är det som SD utsätts för som inte alla andra partier också utsätts för?

Inte SD som så, utan samhället, där man anser att det demokratiska är inte så noga längre när det kommer till SD.

Ska tillägga att jag har inget övers för SD, så inbilla dig inget.

Skulle ALDRIG rösta på dom, fast jag är med på att invandrarpolitiken suger hästballe.

• daxare
    Gert skrev 2014-04-22 20:57:41 följande:
    Jag tycker helt ärligt att svarta människor har bättre musikalitet än vita människor. Speciellt inom rytm.  Svarta är även snabbare och starkare än vita. Det är alltså enligt dig rasistiskt att säga dessa saker. Jag blir ju verkligen inte förvånad. 

Dom har även större kuk, det brukar en del gå i taket över och kalla en rasist pga detta.

Sen skickar man Kinsley studien i ansiktet på dom, så är det slut snackat.

• daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-22 21:34:27 följande:
    Och jag frågar igen - hur har de missgynnats?

Missgynnas?

Jag pratar om demokratin urholkas, i att man utesluter SD från vissa sammanhang inom politiken.

Och att detta accepteras från vissa håll, detta på ett sätt vi inte sett innan.

Här kan otrevliga saker ske.

Det är så enkelt SD har valts av väljarna, detta är var demokratis skyldighet att acceptera.

Detta är givetvis inte samma som att stå upp att prata för SIN sak.

Riksdagspartier och kommunpartier, beter sig som små barnrumpor på vissa ställen i landet gent emot SD.

Det som är allra bäst av allt, är att jag ogillar SD och skulle aldrig någonsin rösta på dom.

Anser man måste vara helt blind och inte se detta.

Men tankarna är väl, det är ju SD så skit samma om demokratin urholkas, det är ju bara ett gäng äckliga rasister ändå.

Farliga tankegångar.

• daxare
    nihka skrev 2014-04-22 22:33:05 följande:
    Jag tror jag förstår hur du tänker, men jag ser det som att det är en demokratisk rätt att protestera mot det man inte gillar. Många protesterar mot SD och vill inte associeras med dem. Det är inte roligt för den som låter sig fotograferas tillsammans med en SD representant och sedan får läsa att man är en samarbetspartner.

Det är också en demokratisk rättighet att välja sina samarbetspartners och ingen av de andra riksdagspartierna vill samarbeta med SD och ingen vill bilda regering med SD. Svensk politik är inte som i förskolan där alla får vara med och får man ändå inte det så försöker fröken styra upp det så ingen blir själv.

Det är lite väl omfattande och handfast, än mot normala protester andra partiers politik.

Jag gillar inte den utvecklingen, känns som bara dåliga saker kan komma ur detta.

Sen säger jag inte emot att man inte vill arbeta tillsammans med vissa partier och så.

Men SD fått en särställning, som man anser man kan behandla hur man vill.

På ett sätt man inte ens skulle drömma om att hantera andra partier på.

Sen är detta beteende kontraproduktivt också.

För vad älskar folket mer än en "under dog".

Men tyvärr så fattar inte de flesta vilket jävla skit politik i övrigt de vill bedriva.

Hade dom vanliga JÄVLA partierna, fattat att de måste återerövra invandrarpolitiken.

Med det menas då att man, det inte bara är klappa med hårs varianten.

Vi har ju historiskt haft tex Folkpartiet, som vilja ha krav på invandrare.

Men då har medier stått och skrikit sig hesa att det är rasism.

Så nu har man ett sämre alternativ i SD, som enda parti som har annan politik än klappa med hårs.

Var någon utländsk riksdagspolitiker, som sa exakt samma.

Att vi måste återerövra invandrarpolitiken, men 1-2 val till och inget händer.

Så är SD här för att stanna.

Detta tänker tyvärr för få för, utan det viktiga är att ha kvar ett status quo, och ett kravlöst samhälle på invandrare.

• daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-22 22:30:30 följande:
    ...

Nej, det farliga är att rasistiska och fascistiska idéer får fotfäste och normaliseras, DET är farliga tankegångar!

Måste svara på denna också.

Att vilja ha en invandrarpolitik av annat slag än den idag,  är INTE fascistiskt eller rasistiskt.

Dagens partier och media, har skapat SD från grund och botten till toppen idag.

Det är dessa som har ansvaret till SD´s framgångar.

De flesta jag pratar med om SD, röstar på SD av en enda orsak.

Och det är pga de vill nått annat med invandrarpolitiken.

Inte nödvändigt så mycket som de proklamerar, men helt klart en ändring.

Detta erbjuder inga andra partier idag.

Sen att de i övrigt ogillar/hatar resten av deras politik, är nått de kan leva med.

Så jävla illa är det hos en del SD väljare, varför kan inte partier och media enas.

Om att nu ska vi äga tillbaka invandrarpolitiken.

Sen vad denna ska vara, det kan man diskutera.

Men en grund princip vore för mig, att man ska kunna ta hand om de som kommer och integrera dom i samhället på alla plan.

nu är det så illa i min stad, som aldrig haft problem med lägenheter innan.

Då det gått fått en lägenhet på rätt kort tid 6-12månader.

Till vara helt omöjligt att hitta nått, om man inte är student och kan ta ettor för 5k i månaden.

Eller köpa svin dyra bostadsrätter eller hus.

Inte så enkelt för ensam och 2 barn att få lån till sånt.

Och detta är en del som retar upp folk, i alla fall de som är runt mig.

Dock kommer inte denna irritation få mig att rösta SD.

• daxare
    Naranjos skrev 2014-04-22 23:39:35 följande:
    Och då kommer det inte att bli någon ändring till det bättre heller - åtminstone inte på bostadsfronten. Snarare tvärtom. 

Man kan kräva att andra partier tar upp frågan, eller hur.
    Eller är folk så dumma och tror att SD är enda lösningen.

i så fall är vi snart helt köra som land.

Egentligen är ju även SD syn på invandra politiken lite väl "bra".

Precis som deras andra över konservativa tankegångar.

De har helt enkelt en vedervärdig människosyn.

Och dom spelar vi rätt i händerna, genom att vägra prata om en ändring av invandrarpolitiken i andra partier.

Här skyller jag mycket på medier, men även partierna själva.

Som vikit ner sig som pudlar, när media kommit ropa rasister å liknande.

De skulle stått upp och sagt, tar vi nu inte upp denna fråga NU.

Så kommer vi bjuda in Sverige Demokrater och liknade "pack-partier".

Skulle gissa på att det är minst 75% av de som röstar på SD, håller inte med dom i en enda fråga mer än invandrarpolitiken.

Hade alla partier haft exakt samma invandrarpolitik och reviderad med lite tanke bakom(utom SD), så hade knappast SD kommit över 1%.

Det är rätt roligt att de som hatar SD inte fattar detta.

• daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-23 00:30:48 följande:
    Det finns sju partier med litet olika syn på invandrINGSpolitiken (inte invandrarpolitiken). SD kan ju inte ens stå för sin politik, utan de säger litet olika saker efter vad som verkar mest PK för stunden. I alla fall offentligt; på Avpixlat är det desto tydligare att deras ursprungliga politik och ideologi inte alls är borta, utan bara dolts bakom lager på lager av fina texter.

Du vet mycket väl vad jag menar.
    Och även berättat att jag aldrig skulle få för mig att rösta på dom.

Sen koncentrera sig alla på deras historiska syn på invandrare officiellt.
    En del såklart på nuvarande syn, men folk i allmänhet har inte en susning om vad SD står för i övrigt.

Det säger såklart en del om okunnigheten, men även hur illa folk tycker om invandrarpolitiken.

Kanske dax att vakna nu andra partier?
    Nä, jag tror det blir tvärtom, att skapar ett än bättre utgångsgång läge för nästan val för SD.

• daxare
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-23 01:04:29 följande:
    Ja, det är självklart så. Det verkar inte gå upp för särskilt många varför SD så beredvilligt iklär sig offerkoftor. När de kommit underfund med detta kanske SD:s stigande trend går att bryta. Det görs definitivt inte genom att idiotförklara de väljare som redan i dag känner sig bortglömda.

Är väldigt förundrad av att de inbillar sig detta ska funka.

Än inse, det finns en hel del som vill se en förändring, även invandrare.

Och desto mer de grejar, desto mer kontraproduktivt.

Jag kan förstå att dom inte riktigt greppa det i början.

Men nu borde det vara fullkomligt uppenbart, att folk vill ha en ändring.

• daxare

Faan när jag tänker på topic, så hatar jag nästan dom.

Men inte för invandrarpolitiken.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?