Inlägg från: Hmpf |Visa alla inlägg
  • Hmpf

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-05-13 06:54:29 följande:
    www.expressen.se/kvallsposten/brandman-svartm.../

Så här långt har det alltså gått i Sverige. Brandmännen måste hålla infomöte och berätta hur de agerat vid branden och hur lång tid det tog. Allt för att slippa repressalier från invandrarna i Rosengård. Letar ungdomarna efter en anledning  att få starta ett upplopp a la Husby? Nu måste brandmännen FÖRSVARA sig och dementera att de inte står och skrattar åt döda barn för att slippa mer stenkastning. Patetiskt. Lite jävla respekt och tacksamhet mot svensk poliskår/ambulans/brandkår vore på sin plats. Annars kanske Sverige inte är landet för dig.
    Rent ut sagt för jävligt. Det skulle inte förvåna mig om boende i Rosengård eller Rinkeby inom kort försökte hävda sin rätt till sitt eget "land" i någon av dessa regioner.

Hade jag varit brandman/polis/ambulanssjukvårdare så hade jag nog lagt fram förslaget att vägra hjälpa boende i dessa områden innan regeringen löst situationen. Lite som att strejka. Helt oroligt att man ska behöva frukta för sin egen säkerhet när man finns för att hjälpa andra.
  • Hmpf
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 00:34:27 följande:
    Du vet förstås att vi ÄR ett av världens rikaste länder va?
    Vad har det egentligen för betydelse på vilken plats Sverige är rangordnad idag? Det är väll vår framtid vi ska värna om? Bara för att vi räknas som ett av världens rikaste land idag (vilket jag inte alls tycker att vi gör) så behöver vi ju inte göra det om 30, 40 eller 50 år. Men du tillhör kanske dom som skiter i hur nästa generation kommer att ha det? För dig är det kanske bara dagens datum som räknas?
  • Hmpf
    kenneth768768 skrev 2014-05-13 10:34:05 följande:
    För att förekomma diskussionen lite: vilka är dina argument för att det inte är SD:s fel att det blivit så här, i och med att de ställt grupper mot varann?
    Vilka är dina argument FÖR att det är SD:s fel skulle jag vilja fråga?

Även om inte SD hade funnits så hade ju invandringen funnits. Och människor är väll i allmänhet funtade så pass att man kan räkna ut att det blir problem när en grupp människor inte integreras i samhället.

Då är det väll snarare moderaterna vi ska beskylla, eller varför inte den intelligensbefriade Annie Lööf? Hur du kan få för dig att det är SD:s fel att det blivit grupperingar i samhället är ju helt absurt.
  • Hmpf
    kenneth768768 skrev 2014-05-13 11:50:40 följande:
    Nja, att jag skrev sådär var bara att jag förutsåg att diskussionen skulle komma, så jag drog igång den lite i förväg. Det är mkt retoriska kontringar i denna tråd av samma slag hela tiden, så jag körde en av de kontringarna, så det blev lite fart i diskussionen.
    Du skrev: "i och med att de ställt grupper mot varann?" För mig låter det som om du beskyller SD för de gruppindelningar som du hävdar förekommer. Varför skulle det vara SD:s fel att majoriteten av invånarna i Rosengård och Rinkeby är invandrare? Varför skulle det vara SD:s fel att dessa invandrare ser det som en rättighet att kasta sten på Sveriges sjukvårdspersonal, brandförsvar och polis?

Diskussionen kom ju upp för att du drog igång den. Du kan ju inte senare hävda att den var "på gång".
  • Hmpf
    Oschlaka skrev 2014-05-13 12:31:09 följande:

Du är ung och dum. Förlåt. Först frågar du varför folk hatar SD! Sedan frågar du varför folk hatar Sverigedemokrater/na. Det är 2 skilda frågor som du verkar blandat ihop av misstag. Bara det bevisar hur förvirrad ung du är. Det är också väntat. Jag håller med dig att vi tar in för många invandrare som inte respekterar svensk lag! Resten tar vi aldrig in för många! SD är inte en svensk parti. Det är invandrare som har bildat det. Jimmie, kentan och många andra sitter på tunga poster som själva är invandrare. Rena svenskar är inte rasister. Det är själva invandrarna som är rasister mot sig själva. Alla som är brunögda som Jimmie och kentan m.m är utlänningar! Släktforska så ser ni var dessa härstammar ifrån. Äkta svensk är blå ögd. Däremot är äkta svensk lättlurad! Därav en del röster på dessa utlänningar.
    Ganska roligt detta. Jag är inte blåögd. Trots det har jag släktforskat och inte hittat en enda utlänning. Hur får du ihop det?

Jag tar för givet att du inte är ung, men dum är du så det skriker om det.
  • Hmpf
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 12:38:49 följande:
    Nej, och du verkar inte heller tycka att det finns en sådan rörelse. Däremot har ju invandringskritiska och SD och liknande visat sig villiga att utnyttja denna typ av tragedi för egna syften.
    När påståenden som dessa kommer på tal så är jag mån om att få förslag framlagda. På vilket sätt utnyttjar invandringskritiska denna typ av "tragedi" ?
  • Hmpf
    Oschlaka skrev 2014-05-13 12:42:42 följande:

Då är du inte svensk! Jag känner väl att du ljuger också. Extra anledning till att du är invandrare av härkomst!
    Snälla sluta. Om du vill vara delaktig i en tråd så kan du väll komma med sanna påståenden. Tror du annars att någon tar dig på allvar? Jag är ledsen att göra dig besviken men din teori fungerar inte.

• Hmpf
    Velouria skrev 2014-05-13 13:00:03 följande:
    Jag skulle ha skrivit så om du hade varit en fanatisk AB-hatare, men eftersom du är lite gullig ibland så gör jag inte så.

Jamen, lite ägg här och där gör väl inget. Det skulle vara hemskt om han gick samma öde som Palme och Anna Lindh till mötes.
    Dock kan jag förstå obehaget att få massa ägg kastat på sig, det är faktiskt inte kul och rätt förnedrande.
    Det är inte bara förnedrande det är ett hot mot demokratin. Det i sin tur borde leda till höga fängelsestraff oavsett vilket parti det är som får äggen kastade på sig !
  • Hmpf
    Velouria skrev 2014-05-13 13:04:25 följande:
    Mja, är det verkligen hot mot demokratin enligt lagen? Vad jag vet så kommer alltid meningsmotståndare ihop sig på varandras möten och demonstrationer.

Och vad jag vet så förespråkar SD mycket som också det isåfall är ett hot mot demokratin. Ändå får de inget straff. Förutom nu senast Hess då...
    Vadå enligt lag? Och SD skulle vara de korkade..

Att vara motståndare är också en del av demokratin. Jag är motståndare mot en massa partier. Och vet du hur jag visar det? Jag ger fan i att rösta på de partierna. Att kasta ägg och bete sig som en snorunge är ju bara löjligt. Alla har rätt att demonstrera och uttrycka sin åsikt men att förnedra, kränka och hota demokration är inte okej. Oavsett om det är staplat i lagen eller inte.
  • Hmpf
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 14:05:59 följande:
    Ehm, förnedrade är det, ja, och menlöst... men ett hot mot demokratin? Skämtar du med mig?
    Ser inte detta som ett tillfälle att skämta över huvud taget.

När man på ett eller annat sätt hindrar en politiker från att hålla ett tal (vilket han har fullständig rätt till enligt svensk lag) så är det ett sätt att försöka tysta ner den personen. På vilket sätt skulle det inte vara ett hot mot demokratin?

Jag är inte ense med dig vad gäller dina åsikter men jag respekterar fortfarande dig och tycker att du har lika stor rätt att uttrycka dina åsikter som jag har. Om jag på något sätt försöker tysta ner dig då ger jag dig inte rätten att uttrycka din åsikt vilket är fel eftersom att både du och jag lever i ett åsiktsfritt land!

Du kan vrida och vända på detta hur mycket du vill Dorian och du behöver egentligen inte hålla med mig om du tycker att jag har helt fel. JAG däremot kommer alltid att tycka att det är ett hot mot demokratin.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?