Varför hatar folk SD?
Jag ska rösta SD i höst!! och vi är många!
Jag ska rösta SD i höst!! och vi är många!
Tredje världen behöver för övrigt mat, för att överleva och utveckla ett fungerande immunförsvar, i första hand. Läkare i all ära men i de mest utsatta delarna så är läkare att likna med flytvästar åt människor långt ute i havet, som i första hand behöver ta sig ur vattnet.
Problemen behöver lösas, inte symptomen. Menar såklart att båda delar är att föredra, i den bästa av världar men det gäller ju att ta saker i rätt ordning - om man genuint vill hjälpa eller genuint vill bygga upp rätt förutsättningar för överlevnad.
Jag längtar till i höst då jag får lägga min röst på SD. Röstade på dem i kyrkovalet och EU-dito. Förr skulle jag skolkat från dessa val men nu kändes de för första gången RIKTIGT angelägna.
Den röda tråden mellan att vilja "hjälpa på plats" och viljan av att "bevara Sveriges kultur" bör inte förhålla sig svårkopplad numera. Inte heller retoriken som stödjer upp överstående viljor.
Sverigedemokraterna syns överallt numera och har funnits i riksdagen rätt länge nu - ändå verkar en del inte känna till dem, inte ens de som verkar stödja dem.
Orkar inte diskutera huruvida sakfrågan "hjälpa på plats" är bra eller inte - för det säger sig självt att det kan klassas som gott - utan att då ha med den större bilden och vad som motiverar Sverigedemokraterna till ett sådant fokus.
Sverigedemokraterna vill bevara svensk kultur, eller då vad de anser är svensk kultur, och ett medel för detta är givetvis att fokusera på att "hjälpa på plats" och att inte ta in allt för många främmande kulturelement - när det då kommer till "humana insattser".
stimulerar byggandet utav hyresbostäder. Sverige har idag en utav Europas starkaste och stabilaste ekonomier - är det så invandring och ekonomi hör ihop eller exakt hur har invandringen påverkat Sverige ekonomiskt?
Det är så svårt att diskutera med människor som inbillar sig att invandring är en centralfråga i alla damhällsfrågor och som diskuterar utan den självklara centralfaktor den faktiskt utgör i en nation som Sverige - folktillväxt.