Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Varför hatar folk SD?

Alltså jag besvarade just en liknande fråga i en logg på facebook och detta är vad jag skrev:

"Jag fick lära mig att läsa på om alla partiers politik, åsikter, tankar och mål innan jag gjorde mitt första val som myndig. Jag hatar inte SD hat är slöseri med energi. Jag föraktar dom och anser dem vara lågt bemedlade på gränsen till förståndshandikappade och att majoriteten vekar pendla frisk från vardagsrasister till de som öppet är rasister och en skara som ofta använder jag är inte rasist men.... Och så kommer nån harang om blattar, muslimer eller liknande. Lika fascinerande varje gång tycker jag då. Sen tycker jag väl att SvP är en hel del värre än SD. Så enkelt är det för min del iaf."

Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:10:25 följande:
    På vilket sätt anser du att SD är rasister? Vad är det som gör att du kallar SD:are för förståndshandikappade? På vilket sätt är de förståndshandikappade?
    Rasister som jag ser det måste vara mindre bemedlade annars hade de inte varit rasister. För mig är det en självklarhet och det gäller alla rasister oavsett vilken världsdel de kommer ifrån.

En gång i tiden hade SD orden Bevara Sverige Svenskt på sina fina klistermärken och papperslappar, typ 93-94. Så även om man snyggat till den offentliga politiken så känner jag mig övertygad om att grunden ändå finns kvar.

Sen finns det säkert undantag som bekräftar regeln som med allt annat, så en viss % som röstar på SD är säkert inte rasister, men jag ser dem ändå som mindre bemedlade då de uppenbarligen inte har bättre vett än så.

Nu är jag ju inte särskilt engagerad politiskt, jag tycker hela skiten suger för det mesta. Men jag vill inte att SD styr mitt land, men jag har hellre SD än SvP i regeringen.
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Hmpf skrev 2014-05-14 21:27:30 följande:
    Mina frågor kvarstår dock. Jag fick inte svar på en enda.

På vilket sätt anser du att SD är rasister? Vad är det som gör att du kallar SD:are för förståndshandikappade? På vilket sätt är de förståndshandikappade?
    Helt ärligt jag skrev inte för att diskutera, det var mer en impulsiv grej för jag tyckte det var lustigt att det var det första jag var denna tråden direkt efter att jag postat inlägget på FB. Så man kan säga att jag helt enkelt var klantig.

Som jag skrev så är säkert inte alla rasister.

Så jag ber om ursäkt för att jag stoppade näsan i blöt när jag egentligen inte är ett dugg sugen på att diskutera skiten alls, det var dumt och onödigt helt enkelt.
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Jupiter skrev 2014-08-24 15:28:15 följande:

Kanske för att SD är ett rasistiskt parti som har korkade företrädare och till störst del dumma väljare.
    Ja, jag tror det kan vara därför! Äpple

Jag känner att jag tror att du kan vara rätt ute. Mina teblad säger så!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?