Inlägg från: Keiko35 |Visa alla inlägg
  • Keiko35

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-02-25 08:36:23 följande:
    Se där, Åkesson har suttit i tv och ljugit ihop nån snyfthistoria om hur invandrargängen styrde i hans Sölvesborg när han var ung:
    wp.me/p2oCcR-3vl

Tänk om han skulle läsa och ta till sig mina tips om hur partiet ska bli mindre rasistiskt, då hade han sluppit åka på såna här nitar :)

Jag tittade på programmet men uppfattade inte alls att han sa att stora invandrargäng styrde i Sölvesborg.
  • Keiko35
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 09:55:09 följande:

12:30 in i intervjun och lite framåt hävdar han att invandrarna bland annat hotade honom med kniv. IRM har intervjuat personer som också funnits i området, de känner inte igen den beskrivningen.
    www.svtplay.se/video/1838351/del-6-av-8-jimmi...

Dessutom hävdar Åkesson vid flera tillfällen att han inte märkte av någon rasism inom det Sd han gick med i. Märkligt med tanke på att rasismen var så uppenbar och tydlig i partiet, de försökte inte ens dölja det som idag. En klasskamrat som gick med Åkesson på gymnasiet har sagt att Åkesson hade tydligt rasistiska åsikter redan då.
    Vad behöver du mer veta?

Jag lyssnade på inslaget med knivhistorien, han säger inte att det var stora invandrargäng som hotade med kniv, han säger att det uppstod grupperingar på den gård han bodde på, de var 5-8 år, en gång hotades han med kniv. Så det är klart att det är lögn att det drog runt stora invandrargäng som styrde och drog kniv. Men det är ju inte Åkesson som säger det.
  • Keiko35
    Enter Sandman skrev 2014-02-25 10:25:06 följande:
    Och här blir den store ledaren interjuvad och konfronterad med sina lögner i Studio Ett.
    Som den vuxne och kloke man och partiledare han är hanterar han det med mognad och eftertänksamhet............eller inte.
    Snarare 3 år gammal som har en stor tjock offerkofta på sig.
    Varför blir jag inte förvånad, och varför blir jag inte förvånad att han primärmotiv är hämnd på alla dom dumma, dumma invandrargängen i hans barndom.
    Så jävla patetiskt.

Lyssna själva

sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=...
    Jag har lyssnat på detta innan men hör inget av detta "offerkofta". Han uttalar sig inte en enda gång om några dumma, dumma invandrargäng i sin barndom. Det är ju inte Åkesson som framstår som en lögnare precis....det är de som förvanskar hans uttalanden.
  • Keiko35
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 08:36:23 följande:
    Se där, Åkesson har suttit i tv och ljugit ihop nån snyfthistoria om hur invandrargängen styrde i hans Sölvesborg när han var ung:
    wp.me/p2oCcR-3vl

Tänk om han skulle läsa och ta till sig mina tips om hur partiet ska bli mindre rasistiskt, då hade han sluppit åka på såna här nitar :)
    Du skriver här att invandrargäng styrde i Sölvesborg enligt Åkesson.
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 12:28:13 följande:

Det är ingen som sagt något om stora invandrargäng, var har du fått det ifrån?

Däremot säger han att det fanns grupperingar (ett finare ord för gäng) med invandrare som ibland tog till våld och hotade med kniv. Denna beskrivning känner inte andra igen.

Och frågan är hur Åkesson kunnat märka av det eftersom han uppenbarligen varken ser och hör den uppenbara rasism som fanns (och finns) inom Sd. På den tiden var det än mer öppet och personer vittnar om hans rasistiska åsikter på den tiden.

• Keiko35
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 13:00:15 följande:

Ja du skrev "stora" invandrargäng och det var inte vad jag skrev. Det var en överdrift från din sida för att försöka slå sönder mitt argument.

Jaha, det var ordet "stora" som du störde dig på. Men jag tycker ändå att du medvetet förvanskar det han sagt. Han har inte sagt att invandrargäng styrde i Sölvesborg. Vad gäller våldet så gällde det samtliga grupper, han säger inte att det bara var invandrargruppen som tog till våld.
  • Keiko35
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 13:12:44 följande:
    Dels måste Åkesson ha varit dövblind (eller gravt efterbliven) för att inte märka att BSS/SD var nazistiskt och fascistiskt parti 1995, när de själva var extremt tydliga med den biten, och det talades mycket om det i media dessutom. Jimmie måste ha undvikit inte bara flygblad, partimöten och möten med andra i partiet - han måste också ha missat i princip alla medier under tio års tid eller mer.

Vad mer är - han blev partiledare för detta fascistiska och nazistiska parti - så inte bara måste han ha varit dövblind, utan också varenda medlem i SD likaså: dessa fascister och nazister förväntas ju ha valt en av sina egna, en framträdande fascist eller nazist som ledare för sitt parti, inte en EU-kritisk antirasist som vill omdana partiet till "moderaterna light". Så hela Åkessons berättelse bygger på att han och hela partiet med honom var dövblinda eller efterblivna. Litet svårt att svälja, milt sagt!

Slutpixlats foto.

Det där förklarar han ju i både tv-programmet och i radioprogrammet. Ja du är bra på att tillskriva egenskaper på människor du inte gillar: dövblind, gravt efterbliven, nazist, fascist.....
  • Keiko35

Öppna gränsen och ge PUT till  alla som vill ha det, höj skatten för höginkomsttagare, slopa skatten för låginkomsttagare. Lägg ner vapenexporten, ta bort allmänna helgdagar som är kristna och ge arbetarna fler semesterdagar istället  så man kan välja själv när man ska vara ledig resp arbeta. Satsa mer pengar på vården och skolan. Tycker jag.

• Keiko35
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 16:04:26 följande:

Fotbollssupportrar drabbar samman alltsom oftast i kravaller eller stora slagsmål, antar att ni vill förbjuda den sporten då?
    Jag hade gärna sett att lagsporter togs bort.
  • Keiko35
    ulfsas skrev 2014-05-11 16:49:09 följande:
    Ditt förslag om öppna gränser riskerar att rasera hela det svenska trygghetssystemen. Om du nu inte tänker att det nyanlända skall bli utan alltså. Det blir en summa delat på säkert väldigt många fler vilket då ger lägre och lägre summa per behövande person.

Vi har ju redan ett av världens högsta skattetryck. Hur mycket tycker du att man skall höja med? För min del tycker jag att jag skattar alldeles tillräckligt som det är.

Var enl dig går gränsen mellan hög/låginkomsttagare? 

Var skall du få dessa pengar som du vill satsa på vård och skola och PUT ifrån? Det där med att höja skatterna räcker bara till en bråkdel. Det du riskerar är att det flyter ut stora pengar ur landet istället.

Vapenexporten drar in stora pengar till staten så de kan ge just vård, skola och omsorg. Vill du ta bort även den inkomsten? Låter inte så vettigt.
    Ja du, jag vet bara vad jag tycker, inte hur man löser det. Det vet kanske någon annan. Jag tycker ex att man ska lägga ner hela eurovision song contestspektaklet, men jag kommer inte ägna mitt liv åt det.
  • Keiko35

Tittade lite på agenda där UKIPs partiledare menade att fattiga EU-länder exporterar arbetslöshet till Storbritannien och de enda som tycker det är jättebra är de rika som får fler och billigare nannys, poolskötare, städerskor, chaufförer med mera.

• Keiko35
    sjuttiofemman skrev 2014-05-21 12:09:56 följande:

Då antar jag att du tar starkt avstånd från sd's politik? Den hjälp "på plats" som Sd vurmar för handlar precis om det du beskriver.

Bra att Sverige tar emot flyktingar, vi har definitivt råd med det och har resurser att ta hand om dessa utsatta människor.
    Ja, jag förstår inte varför Södertäljes kommunstyrelse ordförande står och gnäller framför Ullenhag på Debatt om att de inte har råd med fler invandrare? Man kan ju undra om det är så att hon inte vill ha in fler. Ser hon invandrarna som bara kostnader? 
  • Keiko35

Ni som hatar SD, skulle ni vilja att det fanns en lag som förbjöd vissa typer av partier ex Svp, NSF, SD?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?