Inlägg från: Tengel |Visa alla inlägg
  • Tengel

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-07-26 12:36:51 följande:
    Jo, så tror jag att det är för många (alla) på PK-sidan. De får varje dag intrummat från PK-media att de "tänker rätt", som du säger. Att de är på den goda sidan. Och då behöver de inte ifrågasätta sina egna åsikter.
    Blir så full i skratt när SDare och andra börjar prata om "PK-sidan" Det är precis sånt som får er att låta som sektmedlemmar, fattar ni inte det?  Ni har minsann genomskådat allt och ser sanningen och alla som inte delar er åsikt (väldigt många) är hjärntvättade av PK media haha!

Ni låter precis som konspirationsteoretiker som kallar alla som inte tror som dem (väldigt många) för blinda får som är indoktrinerade av samhället, politiker, världsledare, illuminati eller vilka det nu må vara.

Nu tycker jag absolut inte att alla som röstar på SD beter sig som sektmedlemmar, men väldigt många av "internetkrigarna" här och på andra forum.  
  • Tengel
    realist14 skrev 2014-07-26 21:04:43 följande:

Blir nyfiken, vad är det alla sd.are har missförstått med invandringspolitiken? Vilken genomskådad sanning är helt galen?

Hör ofta liknande påhopp som dina men aldrig någon förklaring, men nu har du chansen. Världen väntar med spänning.

Jag nämnde väl inget alls om invandringspolitik i mitt inlägg?
    Det jag menade var att när man klumpar ihop alla som är av annan åsikt än en själv och kallar dem t.ex PK-sidan, blinda får som inte förstått "sanningen" eller liknande så låter man väldigt mycket som en sektmedlem.
    Gå in på något forum om chemtrails eller liknade det är samma tankesätt där.
    "New ageare" brukar också ofta resonera på detta sätt.
    Det är så himla enkelt att anse sig ha den absoluta sanningen och avfärda alla andra som "hjärntvättade".

Det förekommer så ofta och det går liksom inte ens att föra en vettig diskussion med en sådan person. Det är lika dumt som att påstå att ALLA som röstar på SD är rasister och hatar invandrare punkt slut. Det gynnar inte en debatt det blir bara löjligt.

Vet inte om du missade det men de jag syftade på var många av de som hänger just på forum och inte SDare generellt.
  • Tengel
    Kunigunda skrev 2014-07-30 13:40:07 följande:
    Du vet inte att det inte var svenska ungdomar med. Jag känner många invandrade familjer som lever på soc eller motsvarande - men deras barn kastar inte sten på polisen, bränner ner soprum etc.

Jag vet däremot en hel hoper ungdomar som är i huvudsak svenska som via fotbollsklackar och nazistiska organisationer lever ut en våldsdröm, där de misshandlar och vandaliserar. De har fått gratis skolgång och sjukvård samt tid med föräldrar genom föräldrapenning. De har också fått studiebidrag, subventionerad kulturskola, ungdomsgårdar, bibliotek etc. Allt bekostat med våra skattemedel för att vi ville vara lite solidariska ("snälla" som du skriver). Då borde de visa lite ödmjukhet och tacksamhet, tycker man... Är det utlandsfödda ungdomar som bråkar, så står de åtminstone inte i en lika omfattande tacksamhetsskuld.
  • Tengel
    Kunigunda skrev 2014-07-30 15:35:45 följande:
    Jag tror heller inte att invandrade, väluppfostrade ungdomar skulle få för sig att överfallsvåldta i grupp eller starta upplopp. Men alla ungdomar (svenska och utländska) är inte väluppfostrade. Den 21-årige pedofilen i Kalmar var svensk. Serievåldtäktsmannen 23-åringen på Kungsholmen var svenskar. Nazisterna som attackerade familjer med barn i Kärrtorp var svenskar. Han, firmakillen i Helsingborg, som slog ihjäl en tvåbarnspappa på Upplands Väsby var svensk. Ett axplock från de senaste månaderna. Ska jag fortsätta?
    Hmm jag ser en trend här, män!
    Vad ska vi göra åt det här problemet med alla dessa våldsamma män.
    Finns det något parti som vågar göra något åt detta "mansproblem"?!  Fi kanske?

Jag är ingen manshatare, jag har kompisar som är män.
    Men jag känner mig illa tvungen att rösta på Fi nu! Det är det enda partiet som faktiskt på allvar vågar prata ordentligt om mansproblemet vi har i Sverige. 

Moahaha! ;)
  • Tengel
    Bejje skrev 2014-08-25 07:37:02 följande:
    Alla som hatar djurplågeri enligt halal bör kolla på denna visserligen några år gamla, men ack så viktiga video där Reinfeld visar att han stödjer halal och djurplågeri.

Så ni som är mot lidande för djur vid slakt bör kolla den den videon innan ni röstar M.
    Om man hatar djurplågeri och är emot lidande för djur vid slakt så kan man inte äta kött överhuvudtaget. Varken halal eller annat.
    Jag har då aldrig sett en slaktvideo som inte är vidrig.
    Grisar slaktas t.ex också genom att man "bedövar" dem med koldioxid och sen hänger upp och skär halsen av dem. smaklig måltid :)

• Tengel
    realist14 skrev 2014-08-25 16:23:25 följande:
    Inte kul att kolla på, håller med, men det behöver ju inte göras värre för det. Vi har djurdskyddslagar som reglerar hur slakten ska gå till och det är rätt hårt ändå. Det ska vi inte börja ändra på pga religiöst trams.
    Det gör vi väl inte heller, alla djur ska väl enligt lag bedövas innan avblodning.
    Vad jag säger är att många djur slaktas genom att först bedövas och sen få halsen avskuren på löpande band.
    Grisar får t.ex åka "koldioxid hiss" vilket ofta skapar panik p.g.a kvävningskänslorna de upplever samt att det ibland tar för lång tid innan de faktiskt får halsen avskuren vilket innebär en risk att de vaknar under själva slakten.
    Höns har det ännu värre då de hängs upp i benen vid fullt medvetande och sedan få huvudet nerdoppat i ett strömförande vattenbad. Efter det skärs halsen upp.
    Om de inte gasas ihjäl direkt på gården vilket inte heller verkar så mysigt.
    Det blir bara så fånigt när man gnäller på just halalslakt enbart.
    Men det är klart allt som muslimer gör blir väl per automatik lite värre än annat va?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?