-
sjuttiofemman skrev 2014-05-26 07:25:25 följande:Enda positiva med sd's valresultat är att vi lär få skratta mycket framöver, de skickar ner två personer som inte vet vad EU är för något eller ens sin egen politik. Vi lär få många goda skratt framöver :) -
Måste det ena utesluta det andra? Behöver man absolut inte hjälp om man ljuger?realist14 skrev 2014-06-30 16:22:47 följande:Dels för att skydda människor som är svenska medborgare, att man ska ha koll och inte släppa in kriminella och potentiellt farliga människor...och för att man ska ta in de som behöver det- inte de som ljuger bäst. -
Sant med att gasta högst, men vad jag undrade var om det faktum att man ljuger, med automatik innebär att man INTE behöver den hjälp man efterfrågar, vad det nu än kan röra sig om?realist14 skrev 2014-06-30 20:37:20 följande:Beror väl på hur man definierar "hjälp".
nu är det ju totalfokus på romer....tex.
Vilka varken svälter eller lever i krig.
Det finns länder där barn svälter ihjäl.....många som nu är på tårna och skryter med sina insatser för tiggarna som aldrig skänkt en krona till dem..
Så..ja ibland är det de som gastar högst som anses mest hjälpbehövande... -
OK, jag förstår vad du menar, även om det, i mina ögon, var ett märkligt exempel. Tycker själv att det är svårt att säga vilka som tenderar att ljuga, och vilka som inte gör det. Tror dock snarare att det handlar om enskilda personer, än om grupper.realist14 skrev 2014-06-30 20:48:51 följande:Visst kan man ha den, men om man samtidigt som det är en fara för människor som bor i landet och vi inte kan skydda dem så kan vi heller inte bara släppa in sådana personer, tycker jag.
Terrorister, tex.
Oftast tror jag att man ljuger av desperation. Men, som sagt, det vet jag inte. -
Jättebra att det här perspektivet lyfts fram.Digestive skrev 2014-09-09 07:32:15 följande:Och här har vi en utav flertalet vetenskapliga rapporter som analyserar sambandet mellan folktillväxt och ekonomisk tillväxt; www.academia.edu/430979/Population_and_Economic_Growth
Kan citera några i allmänhet diskussionsaktuella bitar ur rapporten:
"Theories predicting catastrophic results from rapid demographic growth are disproven by those facts. As we showed, countries with higher population growth ? Brazil, Russia, India, and China ? experienced faster economic growth compared to countries ? the European MonetaryUnion ?in which demographic growth was moderate."
"European countries, characterized by a stagnant and aging population, should prepare policiescapable of steering demographic dynamics. We cannot afford to risk a future in which our population age structure would menace productivity and stability. Maternity support and immigration policies are the two instruments available to plan a demographically sound future."
Och det finns naturligtvis vetenskapliga rapporter som beskriver sambandet mellan folktillväxt och ekonomisk utveckling, som denna; ideas.repec.org/a/ebl/ecbull/eb-08j10009.html
Kan ta citera lite ur abstrakten:
"These findings support the population-driven economic growth hypothesis which states that population growth promotes economic development."
Men varför vända sig till vetenskap när Sverigedemokraterna finns? De säger ju klart och tydligt att de i praktiken tänker nolla Sveriges folktillväxt (om inte värre) men ÄNDÅ ordna allt - det är ju bara att lyssna och rösta med örat, en baggis!
-
Kan ju tycka att det borde vara du som bevisade att SD är det enda partiet som förstatliga skolan, eftersom det var du som hävdade det; men ändå:
Rubrik:
förstatliga skolan
http://www.vansterpartiet.se/fordjupning/skola-fordjupning
och folkpartiet:
http://www.folkpartiet.se/politiker/riksdagsledamoter/anita-broden/artiklar/dags-att-forstatliga-skolan1/ -
Visst, men det ena utesluter ju inte det andra.Philipsson skrev 2014-09-18 09:12:24 följande:I media brukar det talas om att Sd skulle vara ett "extremistiskt" parti.
Sanningen är ju den att det är den svenska invandringspolitiken som är just extremistisk. Den saknar nämligen motsvarighet, åtm. i EU:
-
Jag ska förtydliga mig: vad jag ville ha sagt var att det går väl alldeles utmärkt att hävda att både SD och invandringspolitiken handlar om extremism.Philipsson skrev 2014-09-18 09:34:43 följande:Men i så fall måste du ju då visa varför Sd skulle vara ett extremistiskt parti, om du menar att så är fallet. Det är ju den som påstår det som måste bevisa det
Man kan inte hävda att SD inte är extremister med motiveringen att invandringspolitiken är extrem. Till det får man använda andra argument.