Inlägg från: Jag8710 |Visa alla inlägg
  • Jag8710

Varför hatar folk SD?

Jag är lite nyfiken ni som väljer era vänner efter vad dom röstade på. Hur blir det då om ni har känt dom sen barns ben och ni umgås massor och trivs hur bra som helst och ni ser varandra som bästa vänner. Hur blir det om eran bästa vän ett år väljer att rösta på SD, slutar ni umgås med dom då? Väljer ni att avbryta en bra vänskaps relation för att dom kanske har varit med om något som gör att dom väljer att rösta SD. Eller kan ni bortse att dom röstat och fortsätta vara vänner?

• Jag8710
    FDFMGA skrev 2014-10-10 09:56:18 följande:

Jag tror att det finns få som väljer sina vänner utifrån vad de röstar på, min kanske bästa vän är moderat och det är inte precis mitt favoritparti.

Din fråga gäller väl egentligen bara SD - sannolikheten för att någon av mina vänner skulle bli sverigedemokrat är nog nära på obefintlig. Det skulle i så fall handla om någon gammal barndomsvän, som jag inte längre träffar och därför egentligen redan är en före detta vän.

Man  delar vissa grundläggande värderingar med vänner - om någon av mina vänner trots allt skulle bli sverigedemokrat så skulle min närmaste gissning vara att hen blivit galen och i än större utsträckning är i behov av sina vänners stöd.

Okej. Ja alla väljer ju olika men jag väljer inte mina vänner för vad dom röstar på och vad dom inte röstar på. Men jag verkar vara den ända.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?