Inlägg från: lasse400 |Visa alla inlägg
  • lasse400

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-10-19 23:41:18 följande:

Är fortfarande väldigt fundersam på varför Sd så ofta tjatar om svenskhet och varför de som har ett utländskt yttre inte anses vara svenskar. Kan man helt enkelt inte låta folk definiera sig själva?

Korkat resonemang, jag kan aldrig bli en somalier hur mycket jag än vill, jag kommer aldrig att ses som en somalier av somalier oavsett vad jag gör, och givetvis tvärtom.
  • lasse400
    FDFMGA skrev 2014-10-20 08:24:00 följande:
    Hm, är det där en vanlig inställning bland sverigedemokrater?

Själv utgår jag nog snarare från att de jag möter i Sverige är svenskar medan de jag möter om jag befinner mig utomlands inte är svenskar.

Enklast så, tycker jag.
    Speciellt om dom åkt tunnelbana antar jag.
  • lasse400
    sjuttiofemman skrev 2014-10-20 09:17:59 följande:
    Mm du får väl leka sandlåda nån annanstans. Faktum är att både Sd och dess lobbyister duckar för den den här frågan om svenskhet för alla vet att det i grund och botten handlar om rasism. Och rasism vill ingen befatta sig med.
    Rasism, har du inget bättre att komma med, är väl ingen som bryr sig om det uttjatade ordet längre.. Glad
  • lasse400
    sjuttiofemman skrev 2014-10-20 18:04:27 följande:
    Ja så kan man nog se det med "invandringskritiska" ögon. Eller så är det som så att mot Lichtenstein inte är en match som lockar publik.

Du menar alltså att Zlatan är en invandrare? Vad grundar du det på?
    Han är en andra generationens invandrare...
  • lasse400
    FDFMGA skrev 2014-10-20 18:51:12 följande:
    Ja, rätt ofta - jag tror att det viktiga är att man tar ställning till graden av sjukdom samt att man aldrig ska trampa på folk som har det för jävligt.

Ta till exempel gänget som lider av brun starr och deras skämt om skäggbarn, simulerande apatiska flyktingbarn, bidragsturister eller folk med somaliskt ursprung - det är inte ok enligt mina mått mätt, men sverigedemokraten har ju en sådan läggning att hen gärna sparkar nedåt.

Det finns någon gammal tråd här på FL där Suffering har hittat ett klipp med två kvinnor av somaliskt ursprung som tvekar inför att åka rulltrappa - stora delar av gänget med brun starr här på FL samlas i tråden för att få bröla tillsammans med Suffering. Det är vid sådana tillfällen jag känner att det kan vara bra att sätta på haspen till skithuset.
    Vad är det för konstigt med det klippet, det är ju varken roligt, rasistiskt, förnedrande eller uppseendeväckande ?

• lasse400
    Gert skrev 2014-10-20 19:11:46 följande:
    Zlatan är väl inte ens en svensk medborgare längre? Hon bor i alla fall inte i Sverige.
    Han har dubbla medborgarskap, men han är tydligen bara svensk inte bosnier...
  • lasse400
    FDFMGA skrev 2014-10-20 19:39:27 följande:
    Nja, klippet i sig har jag inte sett. Det var reaktionen från gänget med brun starr här på FL  jag syftade på.

Nog kan man förstå att Åkesson blir en smula trött, med sådana anhängare.

Hur är det man brukar säga nu igen - något om att med sådana vänner behöver man inga fiender.

Stackars Åkesson. Så utmattande det måste ha varit med alla rasistiska uttalanden från ett parti där han deklarerat nolltolerans gentemot rasism.

Ta bara bebisnicket härovan som anser att det endast i undantagsfall kan vara så att en person med utländskt utseende kan vara svensk.

Hm, jag ser att detta inlägg är borttaget nu - ännu en sverigedemokrat som drabbats av censuren - eller var det rentav brun starr hen hade fått en släng av.

Tycker inte du att det kan vara en plausibel förklaring till såväl Åkessons spelmissbruk som hans krämpor - en reaktion på anhängarnas utbrott av brun starr, ett sätt att fly undan det tunga bruna oket.
    Så du reagerade på gänget som sett klippet utan att sett klippet, jaja, klippet i sig är inget märkvärdigt, ett par somalier som beter sig som man kan vänta sig när dom stöter på alldagliga problem i en civiliserad värld.
  • lasse400
    FDFMGA skrev 2014-10-20 21:09:35 följande:
    Nja, när jag var barn hade vi besök av en släkting från den yttersta ödemarken i Norge, hon var livrädd för rulltrappan i varuhuset vi tog henne till och vägrade åka. Ja, vi skrattade i smyg åt henne då, men vi var ju bara barn och inte mycket förståndigare än en sverigedemokrat av idag.
    Ja, fortsätt du att gagga med dig själv, det är ingen annan som tror på dig ändå.
  • lasse400
    Breaking Bad skrev 2014-10-20 21:24:15 följande:

Vilket parti ska man rösta på om man avskyr allt vad SD och jimmy står för, samtidigt som man vill minska invandringen?

Då blir det inget parti i riksdagen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?