Inlägg från: familjenstygg |Visa alla inlägg
  • familjenstygg
    sjuttiofemman skrev 2015-03-19 09:34:26 följande:
    Med andra ord har Sd skuld i alla de politiska mord, rån och våldsbrott som extremhögern utförde under 90-talet. Känns det fortfarande bra?
    Troligen berodde det på att det fanns för lite fritidsgårdar vilket då innebär att det var samhällets fel och att ingen kan lastas för vad som hänt eller tvingas ta något personligt ansvar.
  • familjenstygg
    Velouria skrev 2015-03-30 13:13:12 följande:

Det är först när Sverigedemokraterna slutar existera som man kan ta itu med invandrings- och integrationsproblemen på allvar.

Anser du att invandring är ett problem så kan du ta itu med det oavsett om SD finns eller inte. Att skylla den egna oförmågan/ handlingsförlamningen på någon annan är bara undanflykter.
  • familjenstygg
    Velouria skrev 2015-04-02 17:50:24 följande:
    Jag anser mer att ibtegrationen har problem. Till skillnad från dig har jag ett yrke där jag är med och påverkar detta, fast på ett positivt sätt som och som riktar sig direkt till flyktingarna själva. Hur påverkar du mer än att rösta på rasism?
    Du skrev "Det är först när Sverigedemokraterna slutar existera som man kan ta itu med invandrings- och integrationsproblemen på allvar.". Det kan svårligen tolkas på annat sätt än att du anse att invandring och integration är ett problem.
  • familjenstygg
    Velouria skrev 2015-04-07 21:17:38 följande:
    Jag anser att det definitivt finns problem i integrationen, ja! Det är helt sanslöst att tro annat.

Dock förvärrar SD detta genom att sätta folk mot folk. Det gör att folk hatar varann mer och exkluderar varann mer. Alltså är Jimmie Åkessons politik ett av de största integrationsproblemen i dagens Sverige.
    Det verkar ju inte direkt som du älskar din nästa när nästan kan misstänkas hysa en annan åsikt än dig så nog drar även du ditt strå till stacken när det gäller att exkludera. Du tycks dessutom ha taggarna utåt och bära på mycket obearbetad ilska så ett litet råd i all välmening är att försöka bearbeta din ilska för att sedan, genom ett gott exempel, försöka förändra världen.
  • familjenstygg
    Gert skrev 2015-04-09 16:24:39 följande:

Nu visar en ny studie från Karolinska Institutet att det finns våldtäksgener. Sexualbrott sitter stor del i generna. Det har diskuterat på Sveriges Radio hela dagen. Återigen har en sverigedemokrat rätt.

Om du hade lyssnat lite noggrannare så togs det även upp att det finns en rätt stor osäkerhet i studien. Bland annat så går det (enligt de som tittat på studien) inte med säkerhet räkna bort miljöfaktorer.
  • familjenstygg
    Sensitiveguy skrev 2015-04-16 23:10:20 följande:
    Att avsätta så mycket som 1 krona till militären är formellt att satsa på dem.
    Så om vi skär ner budgeten för skolan till hälften så kan vi säga att vi satsar på skolan. Det är nog en definition som inte ens en politiker skulle försöka sig på.
  • familjenstygg
    Sensitiveguy skrev 2015-04-17 01:33:02 följande:
    Jag kallar det inte satsning, jag vill avskaffa det militära försvaret.

Men formellt är det en satsning eftersom man avsätter pengar till, hur himla lite dessa pengar än är...
    Såg att det fanns önskemål om att all inlägg i tråden skull ha med någon form av SD koppling så det får väl bli ett SD exempel:

Så om nu en sverigedemokratisk finanstalesman hävdar att de vill göra en satsning på invandring/flyktingmottagning/integration genom att budgetera fem miljoner (istället för 50 miljarder eller vad det nu är idag) så kan personen i fråga med din välsignelse (din definition av att satsa) hävda att de satsar på invandringen.
  • familjenstygg
    nihka skrev 2015-05-02 17:34:10 följande:
    Din egen tråd om försvar går ju lite dåligt och då passar du på att kapa denna där folk söker sig för att diskutera trådstarten. Inte OK.
    Fast visst är det intressant att det finns så lite intresse av att diskutera sakfrågor som till exempel försvaret men så stort intresse av en massa snömos om SD.
  • familjenstygg
    nihka skrev 2015-05-04 22:13:28 följande:
    Nej, jag tycker inte att din åsikt om vad du tycker andra ska tycka är intressant att diskutera är intressant.
    Jag antar att det krävs lite mer för att diskutera en sakfråga.
  • familjenstygg
    nihka skrev 2015-05-09 12:04:03 följande:
    Nej, varje gång någon gör något i migrationsfrågor håller man INTE på att "närma sig SD". Det finns INGEN som vill närma sig en mer än 90%ig minskning av invandring och INGEN som vill föra SDs assimileringspolitik. Ingen, ingen ingen. SD är och kommer alltid att vara isolerade i dessa ambitioner.
    Det vet vi faktiskt inte. Det kan mycket väl vara så att det finns personer i andra partier som har samma åsikter men väljer att hålla inne med dem för att slippa bli utstötta.
    nihka skrev 2015-05-09 12:04:03 följande:
    Om det överhuvudtaget skulle vara ens mikroskopiskt möjligt för någon att ingå i ett samarbete med SD skulle det vara för att SD närmar sig de andra partierna.

Det är inte helt omöjligt att SD kommer sälja ut sig själva för att få komma med någonstans, var som helst. <<<Detta förväxlas inte sällan med "mittenpolitik":
    Din analys om att SD måste närma sig andra partier för att ett samarbete med SD skall vara möjligt vilar nog på en rätt osäker grund. Enligt en undersökning som presenterats i DN ( www.dn.se/nyheter/politik/valjarstodet-for-att-isolera-sd-luckras-upp/  Publicerad 2015-05-05 00:05 ) så är motståndet mot SD inte så kompakt som vissa SD motståndare önskar:

"Men väljarna är delade om hur Sverigedemokraterna ska hanteras. DN/Ipsos mätning visar att 46 procent av väljarna vill att andra partier i riksdagen ska samarbeta med Sverigedemokraterna i frågor där de har liknande uppfattning. 41 procent tycker att man ska göra allt för att minska SD:s inflytande."

Det är inte helt omöjligt att partierna stoppar upp ett finger i luften för att se åt vilket håll det blåser och handlar efter det. Det vill säga öppnar upp för ett samarbete med SD. Noterade särskilt att det även i SMpV tycks finnas ganska många som kan tänka sig ett samarbete med SD när det gäller sakfrågor. Även stapeln för SD själva var intressant men jag antar att de från SD som inte vill samarbeta med SD menar att SD inte skall samarbeta med andra partier.
  • familjenstygg
    nihka skrev 2015-05-14 21:28:48 följande:
    Hade du något att tillföra om trådens ämne?
    Vad tillför ditt inlägg till trådens ämne?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?