Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Varför hatar folk SD?

Dream of unity skrev 2015-07-08 19:53:00 följande:

Kortvarigt?  Menar du att det finns personer här som modererar utifrån dina "demokratiska preferenser"? Det vore allvarligt.

Fast egentligen, om MP glider under 1% så vore det heller inte så många som håller dig bakom ryggen, inte ens moderatorerna på FL.

Hur mår du egentligen idag? När allt rasar så behöver man ju fångas upp, finns reservlinor?

Hur står det till med tvångstankarna? Är det kanske dags för en LPT igen? Jag blir uppriktigt bekymrad för dig. Försvinner MP har vi sexklövern kvar. Fast de kanske tar in Kalle Anka-partiet för att sköta förhandlingarna med SD? Efter att ha sett områdets kändaste Sverigedemokrat sitta på en parkbänk och skratta högt för sig själv medan han läste ett gammalt tummar nummer av Kalle Anka så känns det nästan lämpligt.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2015-10-09 12:32:43 följande:

Bloggaren uttalar inte ett positivt ord om SD, snarare kan man ana motsatsen.

Jag undrar var man står politiskt om man förnekar varenda poäng som framförs...vänsterextremism...?

Det är oerhört symptomatiskt för SD-svansen att se allt som inte är SD som vänsterextremism.

För att vara "Jag är inte Sverigedemokrat, men.." så är du påfallande aktiv i att försvara och företräda SD. Det känns som om du bara inte riktigt har kommit ur garderoben.
  • Smecker
    En grön ruta skrev 2015-10-10 19:47:04 följande:

Han stödjer, otroligt nog, Folkpartiet läste jag i en annan tråd.

Liberal? Fan tro't med de åsikterna..
  • Smecker
    FDFMGA skrev 2015-10-10 21:32:31 följande:

Varför inte - att vara folkpartist är att vara kluven. Han har förmodligen inte mycket till övers för socialliberalerna i partiet - men kan identifiera sig med Björklunds vilja till satsning på försvaret.

Enligt legenden var Björklund nära att orsaka mer eller mindre permanent kaos i Stockholm när han som officer ledde en militärövning där. Kort därefter lämnade han försvaret och satsade på skolpolitiken i Stockholm.

Tja, det liberala idealet skulle aldrig vilja hindra människor från att fly från övergrepp och förtryck. Klassisk liberalism är emot statliga begränsningar och för fri invandring. Går inte ihop med detta SD-svansande beteende som personen i fråga uppvisar.
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2015-10-11 14:08:30 följande:

Nej, jag är inte särskilt liberal, faktiskt....om någon undrar.

Jag vet, det märks.
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2015-10-11 16:15:38 följande:

Bra.

Du är inte Sverigedemokrat heller, va?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?