Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Varför hatar folk SD?

Hittade precis den här tråden. Tror inte att jag står ut med att läsa lla 2339 sidorna.

Här är mitt lilla bidrag.

Till och med sverigedemokaterna själva hatar partiet.

www.svt.se/nyheter/inrikes/interna-brak-i-sd

"Det är så fruktansvärt ruttet och korrumperat att det inte är klokt"

SVT har varit i kontakt med en lång rad nuvarande och före detta sverigedemokrater i Uppland (de flesta vill vara anonyma) som alla berättar om en ledning som ägnar sig åt ovälkomna hembesök, bryska övertalningsmetoder för att få personer att rösta på ?rätt kandidater? på kommande möten och utfrysning av medlemmar som opponerat sig.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-01-13 21:53:02 följande:

Inte nog med att Jimmy Åkesson poserade med en bandmedlem som gjort dig skyldig till sexualbrott (ville kissa på barn), nu visar det sig också att skivomslaget var olagligt:

nyheter24.se/nyheter/politik/867984-marcus-ohrn-bedarande-barn

www.gp.se/nöje/jimmie-åkessons-skivomslag-var-olagligt-1.4115480

Kräks

Vidrigheterna tar aldrig slut. Ett olagligt skivomslag struntar jag i men nazikopplingarna äckalr mig. För mig finns inget vidrigare än nazister.
    Nazisterna vänner är mina arvfiender.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-01-17 09:11:34 följande:

En skymf låta SD arrangera minnesdag om Förintelsen:

www.gp.se/nyheter/debatt/en-skymf-låta-sd-arrangera-minnesdag-om-förintelsen-1.4118556

Det tycker jag också!

Jag håller också med.

läs gärna denna länk också,

bloggar.expressen.se/gt-ledarbloggen/2017/01/13/377/

Själv har Mengele Fogelklou bland annat knytits till uttalanden som

"Mengele var en oerhört pragmatisk man. Han insåg att som läkare och vetenskapsman var koncentrationslägren ett helt unikt tillfälle att kunna göra vad man vill?.

?Judar är roten till allting ont? och att ?det mest logiska vore naturligtvis att ta till vapen. Ett snabbt, billigt och effektivt sätt att bli kvitt problemet en gång för alla?.

Härliga personer som vill arrangera minnesdag om förintelsen.

Fy fan.

Mina morföräldrar undkkom med nöd och näppe det naziockuperade Danmark under kriget, aldrig, repeterar Aldrig kommer jag att acceptera detta parti.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-04-21 07:10:14 följande:

etc. etc. etc.

Det är bara en bråkdel av alla konstiga teorier om judar son sd:are sprider. Jag håller mig så långt ifrån såna partier och politiker som bara är möjligt.
  • Abegayle70
    monkees skrev 2017-04-21 11:13:29 följande:

Förnedrad? Men gå och bada tramsnisse.

Jag är också nyfiken.

Känner du dig förnedrad av att jag som judinna betraktar mig som svensk?
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-04-21 11:49:45 följande:
    Jag skulle tycka att det vore ett sorgligt svenskt fattigdomsbevis om du som judinna inte kände att du är lika mycket svensk som alla andra svenskar och att det bara är extremister bland muslimer med skrumpna hjärnor som tycker något annat. Eller fått för sig att du måste välja - som den synnerligen obehagliga sverigedemokraten Björn Söder riksdagen haft den dåliga smaken att utse till talman.

Om du flyttar till Israel hoppas jag att det just innebär att du flyttar till något, inte bort från något.

Vad blir du då förresten - svensk och israel :)
    FDFMGA skrev 2017-04-21 11:51:25 följande:
    Inte bara extremister bland muslimer utan också extremister bland sverigedemokrater eller andra rasistgrupperingar.
    Nä jag flyttar till någonting, inte för att komma ifran Sverige. De flesta där identifirerar sig som israeler, jag kommer väl att räkna mig som israel med svensk bakgrund.
    Jag kommer ju inte direkt sakna SD och övriga extremister. Det finns såna i Israel också, tyvärr...

• Abegayle70
    monkees skrev 2017-04-21 11:55:04 följande:
    ???WHAT? Liksom snacka om att missuppfatta precis ALLT jag uttrycker. När det gäller samer så påpekar jag att det inte alls är självklart att de kallar sig svenskar. Kanske säger de att de är svenska samer? Jag har ingen aning. Känner inga samer. De har ju full frihet att själva välja. Och så kommer du dragande med att du är judinna och så skulle jag liksom känna mig "förnedrad" när du kallar dig svensk. Är du verkligen på riktigt? Snacka om att dammsuga tillvaron efter ngt att EV lyckas bli kränkt av.
    Eftersom du inte vet kan du ju kanske ta till dig vad de själva säger...

Enligt egna erfarenheter är ju Sd:are de mest kränkta i hela landet. Åtminstone enligt Sdarna själva.
  • Abegayle70
    monkees skrev 2017-04-21 13:30:47 följande:

*hoppsan ser att det står "enligt egna erfarenheter"! Jo men du måste förstå att även om du känner ett par bittra SD:are så är de inte representativa för hela väljarkåren! Det förstår du väl?

Tycker det verkar som om hela SD med svans bölar om att de inte får lov att vara med och bestämma. Nu har ju jag bara varit här ert knappt halvår, men det är samma gruppgråtande på andra sajter också.
  • Abegayle70
    monkees skrev 2017-04-21 13:39:41 följande:
    Men du kanske inte ska forma din världsbild utifrån hur det ser ut här på FL? Liksom vidga dina vyer är ett gott råd från en mycket vänligt sinnad SD:are.
    Jodå, tack det gör jag.

Flera ledande sverigedemokrater har förintelseförnekare och smygnazister som facebookvänner. Till och med riksdagsledamöter. Jag vill inte ta i ett sånt parti med tång.
  • Abegayle70

Ingrid Carlqvist, som brukar beundras av sverigedemoktater, har nu rättat in sig i ledet och öppet gått fullt ut som förintelseförnekare. Medverkar även i den nynazistiska podcasten "motgift". Kräks

Svar på tråden Varför hatar folk SD?