• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • DestinationX
    Angie99 skrev 2013-10-31 15:12:12 följande:
    Ja och det beror ju till stor del på att de aldrig får frågor om nått annat. Jag läser som sagt insändare och facebook inlägg ganska ofta som handlar om bensinskatten, brott och straff eller andra frågor där SD har en bestämd uppfattning.
    Tja, frågar man dem om miljöfrågor, då är det inte heller mycket de har innanför pannbenet.

supermiljobloggen.se/dumheter/2013/10/om-du-trodde-sds-invandringspolitik-var-konstig-kolla-in-deras-miljopolitik

Invandring, enligt SD, påverkar tydligen miljön negativt.... muhahahahaha... eller vänta, jag kanske ska gråta istället?!
  • Vitrysk hockeyhjälte

Henrik Arnstad ja, fejkhistorikern. Han tillför väl ungefär lika mycket som t.ex. Kent Ekeroth till debatten.

Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 15:31:46 följande:

Varför skulle du rösta på dom då, vad är det du ser som är positivt med sd?
    Om jag röstar på SD så gör jag det för att de vill att alla föräldrar själva ska få bestämma hur föräldraledigheten ska planeras. Och för att de anser att män och kvinnor är lika värda och ska ha samma rättigheter, men att de erkänner att det finns biologiska skillnader mellan könen. För att de vill sänka bensinskatten. Och för att de vill förnya och bygga ut kärnkraften. Och för att de vill sänka skatten för pensionärer och höja livskvalitén för de som jobbat 40-50 år av sina liv och betalat skatt. Och för att de vill förbjuda importen av halalslaktat kött. För att de är emot kvotering. För att de säger nej till EMU men ja till jobbskatteavdraget. För att de tycker försvaret bör få sig en skjuts. Bland annat.
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 15:29:19 följande:

Men snälla du, det är väl för sjutton klart att det inte står i partiprogrammet.
    Det bara genomsyrar allt dom gör och säger och hur dom röstar i olika frågor.
    Man kan ju inte enbart gå på det som står i partiprogrammet, det är ju en uppsnyggad fasad som visas upp där, det är vad dom vill framstå som, inte vad dom egentligen är.   
    Jaha. Så då gäller det alla partier? Var hittar man då belägg för att de är rasistiska? Jag har frågat massvis med gånger och många här påstår att de är det, men var finns källorna?
    Ett partis partiprogram är vad partiet vill. Sen vad enskilda människor inom partiet tycker i enskilda frågor är ju en annan sak men att kalla en stor del av befolkningen rasister utan belägg är förtal.
  • DestinationX
    Angie99 skrev 2013-10-31 16:03:54 följande:
    Om jag röstar på SD så gör jag det för att de vill att alla föräldrar själva ska få bestämma hur föräldraledigheten ska planeras. Och för att de anser att män och kvinnor är lika värda och ska ha samma rättigheter, men att de erkänner att det finns biologiska skillnader mellan könen. För att de vill sänka bensinskatten. Och för att de vill förnya och bygga ut kärnkraften. Och för att de vill sänka skatten för pensionärer och höja livskvalitén för de som jobbat 40-50 år av sina liv och betalat skatt. Och för att de vill förbjuda importen av halalslaktat kött. För att de är emot kvotering. För att de säger nej till EMU men ja till jobbskatteavdraget. För att de tycker försvaret bör få sig en skjuts. Bland annat.
    Tyvärr är de sakerna du nämner inte dem viktigaste punkterna på deras agenda.  Nähä, anser de att kvinnor och män ska ha samma rättigheter, även om de är biologiskt olika? Stating the obvious?!

• Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 15:30:55 följande:

Det där är inte heller sant, även när dom får frågor som inte alls berör invandringspolitiken, så drar dom det till det, så gott som varje gång, oavsett ämne.
    Nog fan är det invandrarnas fel.  
    Det handlar väl oftast om var pengarna ska komma ifrån. Om man tittar på kostnaderna för invandringen (vilket det verkar otroligt svårt för regeringen att få fram en offentlig rapport om) så skulle mycket av de förbättringar SD förespråkar kunna betalas av dessa medel. Det är nog därför det verkar som de återkommer till invandringen. Inte invandrarna. Politiken, inte människorna, är fel.
    För att när man säger att man vill sänka bensinskatten får följdfrågan, ja och hur ska det bekostas.
    Men jag håller inte med. När jag läser intervjuer med SD är det reportern som återvänder till invandringen.
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 15:36:19 följande:

Kanske för att vänstern har tagit ett tydligt avstånd från sitt mörka förflutna, något sd inte har gjort.
    Kanske för att vänsterns historia ligger så mycket längre tillbaka i tiden, sd:s var nyss.
    Men kanske mest för att när vänstern uttalar sig och hur vänsterns ledning beter sig och hur vänstern röstar och deras politik ser ut, kort sagt när man tittar på en helhetsbild av vänstern så framstår dom som trovärdiga i det dom säger och i sina avsikter.

Sd, gör inte det, sd spelar med dubbla kort, på ett sätt som inget annat parti gör.
    Sd är inte trovärdiga nånstans om man inte verkligen vill bli duperad, för att det är lättare så.

Längre tillbaka? 2004 när Lars Ohly offentligt sa att han var kommunist?

"Men det där som V gör, när de uttalar sig och hur ledningen beter sig, det är ju bara en uppsnyggad fasad och vad de vill framstå som...."
  • Angie99
    DestinationX skrev 2013-10-31 15:53:00 följande:
    Därför att de är fascister.

Alla som har läst iaf lite samhälsvetenskap på högre nivå så som statsvetenskap eller internationalla relationer, vet att SD är ett gäng intellektuella dvärgar. Att folk röstar på de säger också tydligt och klart någonting över det svenska folkets intellekt.

Och nu tar vi verkligen i så vi spricker!
    Du menar "för att jag tycker att de är fascister"? Eller vill du ta debatten om förtal till en ännu högre nivå?
  • Angie99
    DestinationX skrev 2013-10-31 16:02:33 följande:
    Tja, frågar man dem om miljöfrågor, då är det inte heller mycket de har innanför pannbenet.

supermiljobloggen.se/dumheter/2013/10/om-du-t...

Invandring, enligt SD, påverkar tydligen miljön negativt.... muhahahahaha... eller vänta, jag kanske ska gråta istället?!
    För att de inte tycker som du om miljön? Eller hur menar du? Vad har de sagt om miljön som du anser visar att de inte har mycket innanför pannbenet? Alla tycker inte att "global warming" är ett problem. Många vill bygga ut kärnkraften. Vad är problemet? Får de inte tycka så?
  • DestinationX
    Angie99 skrev 2013-10-31 16:24:02 följande:
    För att de inte tycker som du om miljön? Eller hur menar du? Vad har de sagt om miljön som du anser visar att de inte har mycket innanför pannbenet? Alla tycker inte att "global warming" är ett problem. Många vill bygga ut kärnkraften. Vad är problemet? Får de inte tycka så?
    Det här borde säga tillräckligt angående SD miljöpolitik:

kavlinge.sverigedemokraterna.se/2013/05/12/hog-invandring-paverkar-miljon-negativt/

Nej alla tycker inte att global warming är ett problem. Skrämmande.

Angående kärnkraft: hört talas om Fukushima?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?