Inlägg från: MrFahrenheit |Visa alla inlägg
  • MrFahrenheit

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2015-01-30 22:25:34 följande:
    Samma med det här med att "hjälpa på plats". Nyligen kom det ju fram att de egentligen menar att hjälpa VISSA på plats. 
    Jag tror enbart att de är vilsna och har VISSA problem. Men jag dömer ingen! För vi ska inte glömma att det finns en hel del kärlek inblandat också...

"I luve you soooo much... TREE!!!"
  • MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2015-01-30 23:45:49 följande:
    Så nu vill 'socialt konservativa' partier ha välfärd?

Dina inlägg är så pinsamma. Du vet ju uppenbarligen inte vad du talar om.

Sd-företrädarna kallar partiet för "värdekonservativt" och säger gång efter annan att partiet står bakom välfärdsstaten, bakom en stark välfärdspolitik, för alla (i Sverige). Vadå "enbart för vissa", vad menar du med det, och varifrån har du fått det? Eller menar du rentav att Sverige ska bekosta hela världens välfärdspolitik?
    Värdekonservativt, så var det ja! Du får ursäkta men det finns så många bench luvers som tror att de håller på fel lag, så du kan ju tänka dig hur virrig man kan bli ibland?

Men bra där. Du pekade ut en brist hos mig, du lärde mig något jag hade glömt bort, Du gjorde mig till en bättre människa just. Du t o m kallade mig pinsam. 

Du borde verkligen öva på det där om att kunna ge andra en komplimang till och från....
  • MrFahrenheit

SD är dock så långt ifrån den vänstra halvan utav politiken man kan komma. 

Värdekonservativt... Jag tror faktiskt inte att den genomsnittlige bench luvern ens bemödar sig att tolka vad det ens betyder. Har man enbart en sak i skallen så blir det vad det blir Glad.

• MrFahrenheit

God natt era sömngångare. Tråden tycker jag är:

"Illuminati confirmed"

• MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2015-02-06 16:40:17 följande:
    Källa på det?
    Lol! Varför ens ifrågasätta det uppenbara? Gå in på SCB (som är en oberoende organisation som enbart samlar in statistik) och kolla upp saken istället för be om källa.

Enbart för att man väljer att ange källa så betyder inte det att källan i sig själv är legitim i sig självt. Det är sammanhanget, det stora hela, som har betydelse och i det paketet så ingår både allmänutbildning, sunt förnuft och framförallt en förmåga att se lösningar istället för enbart problem...
  • MrFahrenheit
    oOOo oOOo skrev 2015-02-07 10:24:11 följande:
    SCB är inte en oberoende organisation. Det är en statlig myndighet. 
    För i helvete! DU har rätt!

oavsett vad, statistiken är oberoende utav de som beställer den...
  • MrFahrenheit
    MrFahrenheit skrev 2015-02-07 19:23:27 följande:
    För i helvete! DU har rätt!

oavsett vad, statistiken är oberoende utav de som beställer den...
    Oavsett vad muppar väljer att föra statistik över så ljuger sällan statistiken, så tillvida den inte är skapad utav oseriösa aktörer som t ex Avpixlat, mfl....
  • MrFahrenheit
    Rataxes skrev 2015-02-19 17:20:52 följande:
    Ja vi får ju hoppas att de inte sjunker ner i samma träsk som våra kära kommunister...
    Att enbart stämpla andra för vad de först utgör sig för att vara, avgör inte vad de egentligen står för. Detsamma gäller politiska ideologier...

Kommunism är i grund och botten inget ont, utan det är rent sunt förnuft. Alla ska dela lika på de resurser som finns för att på så sätt skapa en hållbar nutid samt framtid.

Tyvärr har makthavare inom flertalet nationer missbrukat detta för sin egen agenda. De lockar in människor som är förnuftiga nog att se att detta leder till en hållbar framtid, men blir sedan grundlurade utav makt-eliten som egentligen har en helt annan agenda. Detta leder tyvärr till att det förblir en fin tanke men fungerar inte i praktiken, detta för att människor aldrig riktigt släpper taget om egoismen som ingen egentligen vill kännas vid men som alla egentligen dyrkar...

Inget säger dock att detta sätt att påverka människor fortgår än idag, fast inom andra ideologier ^^
  • MrFahrenheit
    Tom Araya skrev 2015-02-19 20:25:09 följande:
    Det beror på hur pengarna används och vad de annars hade kunnat användas till.
    Jag anser inte denna utgiftspost vara högprioriterad jämfört med många andra poster, skola, sjukvård och försvaret exempelvis.
    Allt behöver inte gå med vinst för att gå runt. Omsättningen säger inget om ifall ett företag går med vinst eller ej. Det viktigaste är att kunna fortsätta verksamheten, eller hur?

Att hobby-tyckare sitter hemma och beslutar om vad skattepengarna bör hamna hamna i slutändan, spelar ingen roll. Det som spelar roll är ifall skattepengarna hamnar där de egentligen hör hemma...
  • MrFahrenheit
    Tom Araya skrev 2015-02-19 20:28:05 följande:
    Anledningen till att SD och många andra uppfattar det som att muslimer inte avstår från terrorism och organisationer som IS och deras dåd är för att det görs för lite samt att det inte syns och hörs tillräckligt.
    Anledningen till att de flesta tar avstånd ifrån terrorism är för att de är övertygade om att det inte finns en framtid inom tänket: "ALLA skall tänka likadant som oss!!!!!!"

Den, de eller dem som tänker så, njuter redan utav att klia sig i prutten utan tänka på att bögar tycker om samma sak.

Jag vet... Nu var jag orättvis gentemot idioterna, som ändå inte vet bättre. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?