Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-05-25 12:45:39 följande:
    Hahahaha. Du vill att "allmänägda bolag ska rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i stort."Du kan inte menar allvar. Du förordar alltså politisk kvotering på arbetsplatser. Vad man röstar på får man behålla för sig själv. Det är därför det finns en skärm att gå bakom när man röstar om man så vill, men det ska stå på folks CV vilket parti de röstar på så de kan kvoteras in. Jösses!

Ja var det inte hen som tyckte att jag skulle registrera åsikterna hos de som skriver här och sedan rikta mina inlägg till rätt personer..

Men det går väl helt i sd's linje, de anser ju att även svenskar kan behöva assimileras. Inte svårt att tänka sig till vad...
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-25 16:16:21 följande:
    Var det inte också så att även etniska svenskar som inte "identifierade" sig som svensk (dvs inte följde SDs drömmar) skulle fråntas sitt medborgarskap och kastas ut?

Inte vad jag minns. Men jag har läst att även svenskar kan behöva assimileras, utan att specificera det närmare. Till vad kan man undra i så fall..
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-25 18:25:07 följande:
    Naw, man kan inte ta att sanningar kommer fram och granskas kritiskt

Precis, då är man ju vänsterextremist :)
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-05-25 20:38:31 följande:
    Blir ni lika upprörda när samma saker drabbar "motståndarlaget"?

Ja det har jag poängterat ett otal gånger. Till skillnad från mina meningsmotståndare som ALLTID undviker att tala om det, det säger en hel del.
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2014-05-25 21:08:00 följande:
    Det ser ut som F! och MP borde skänka en tacksamhetens tanke till alla de ivriga valarbetare de haft från SD

MP 17 procent om det håller i sig, 10 procentenheter större en SD och F! lika stora som SD.

Dessvärre kommer Sd in i ep. Det är ungefär lika effektivt som att skicka ner några dagisbarn som lärt sig rabbla en ramsa: "jag tycker som partiet. Jag tycker som partiet". För det är allt vi har hört från Peter och Kristina som är toppnamn.

En ganska dyr arbetsmarknadsåtgärd...
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2014-05-25 21:19:17 följande:
    Jepp. Där finner de meningsfränder. Jublet visste inga gränser hos våra svenska "antirasister" när de fick reda på hur det gick för Nationella fronten i Frankrike.

Där har SD ett parti som kan omfamna dem!

Ja det "sunda partiet" (Åkesson, 2013) lär ge dem öppna famnen..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?