Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-04-15 23:52:57 följande:
    De vill uppnå allt som sjuklövern misslyckats med i över 30 år.
    Trots 30 år av löften från sossar och moderater, så blir det mesta bara sämre.
    Nu går det inte att tro på dem längre.
    Om inget görs, så kommer den svenska skolan, försvaret, sjukvården, kriminaliteten, och arbetslösheten bara fortsätta att förvärras.
    Alla kurvor har pekat åt fel håll i minst 20 år, och nu börjar folk äntligen vakna.
    Det blir sämre för att Alliansen skär ned på allt för att sänka skatter för de som minst behöver det. Och SD röstar MED alliansen nästan varje gång, utom nu sista, lagom till valet. Om Alliansen vinner och vill ha fler jobbskatteavdrag skulle jag kunna sätta en femma på att SD skulle rösta med det igen. SD röstar emot nu bara för att locka vänsterväljare. Kappvänderi och PK-lirkande är SDs kännemärken.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-15 23:55:29 följande:

Noll genomslag skulle jag inte vilja påstå.

Med tanke på alla eftergifter som gjort i bla kommunala frågor genom åren har de visat på oväntat stora resultat för en så pass liten insats.

Så vad vill de där "fundiskristna" du talar om. Och vilka är de?
    De är reaktionärer som finns i de flesta partier. De vill förstås, liksom SD, vrida klockan tillbaka - dra tillbaka vinster som kvinnor gjort i jämställdhetsfrågor (tex via sänkt abortgräns), som samkönade och transpersoner gjort, och annat som förändrats sedan 50-talet.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-16 00:33:27 följande:
    Du vet (uppenbarligen) inte heller vad du talar om. The United States Constitution är ett synnerligen levande dokument (kan ändras vid behov). Ett dokument varenda jurist och domare går tillbaka till i vart och vartannat rättsfall. Konstitutionen tolkas dessutom ständigt av Högsta Domstolen.

Konstitutionen står dessutom som en garant gentemot nuvarande och kommande politiker så att de inte kan lagstifta om vilka dumheter som helst. Till exempel restriktioner i yttrandefriheten.
    Konstitutionen säger du. Jag har tre ord åt dig: The. Patriot. Act.

Åh, jag har ett par ord till, kom jag på: Guantanamo Bay.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-16 07:15:39 följande:

Men de fundiskristna då?

Vi vet vad du tycker om SD men finns ens de där fundiskristna som du talar om? Vilka är de? Hur många-  på ett ungefär? Vilka krav ställer de?
    Jag beskrev ju just vad de ville.  De vill liknande saker.

Det är det kluriga, eftersom man sällan räknar dem och då de inte anses vara ett hot på samma sätt så är det svårt att veta exakt hur många de är. Kraven är dock tydliga: bort med feminism, bort med jämställdhet (de brukar kalla det "särartsfeminism" ibland), bort med rättigheter för samkönade, tillbaka med kristendomslära i skolan och bort med religionskunskap, och mer tid i kyrkan för skolelever. Åh, och tillbaka med statskyrkan.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-16 09:35:57 följande:
    Skulle bara vilja ändra "SDs" till 2alla etablerade partiers"

"Kappvänderi och PK-lirkande är alla etablerade partiers kännetecken."

Så.
    Nu ska du inte dra alla partier över en kam. Medges att FP bitvis vänder kappan som en flagga, likaså C, och just nu håller M på med kappvänderi på professionell nivå, men SD gör det inte bara ibland, utan tämligen konstant. SD är utan tvekan bäst på den grenen.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-16 10:20:40 följande:

Jag drar alla partier över en kam. Alla trånar efter makten och ingen av dem verkar dugliga nog att ha ansvaret för ett land.

Du kan väl berätta vilket/vilka parti som skulle vara bra för Sverige och varför de skulle vara bra för Sverige.
    Alla är bättre än SD, så mycket är klart.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-16 17:11:47 följande:
    Det är tydligt att folk är rädda för SD. Man hatar det man är rädd för.
    Genom sig själv känner man andra, tydligen. Vi hatar inte.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-16 17:08:41 följande:
    Om 400.000 utrikesfödda saknar ett arbete MED SD i riksdagen, hur många kommer då att sakna ett arbete när överhuvudtaget INGEN i riksdagen vill begränsa invandringen?

Sveriges lilla antal arbetande befolkning kan omöjligt försörja fler än nu.

Det kommer sluta med totalstopp för all invandring om inga åtgärder vidtas inom kort.
    Du menar att SD lyckats stoppa folk vid gränsen? Märkligt det har jag inte hört något om, de har vare sig gjort skillnad på antalet invandrade, eller på antalet arbetslösa; om något har de ju stött nedskärningar som lett till fler arbeteslösa.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-16 17:20:41 följande:
    Tråden heter "Varför hatar folk SD?" och ni skriver i den, alltså hatar ni SD. 1+1=2.
    Ah, förstås. Du skriver också i tråden, alltså hatar du också SD då. Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-16 17:41:20 följande:
    Ingen ska stoppas vid gränsen. Däremot ska vi underlätta för människor att slippa fly hela vägen till Sverige.
    Lyssna på Folkpartiets EU- politiker exempelvis, hon vill öppna gränserna till EU ännu mer.
    Hon verkar totalt ha missat att 26 miljoner EU-medborgare redan är arbetslösa.
    Arbetslös > död.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?