• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 14:08:00 följande:
    Men "vänster" menar de flesta kommunister. Tokvänstern. Mona Sahlin var i och för sig tokvänster, men jag tror att det har rättat till sig nu. Den nuvarande verkar tänka mer på industrin, nationalekonomin o.s.v. - de stora och viktiga frågorna. Inte minst för landets arbetare.
    Hur kan varenda anti-sverigedemokrat hamna i extremvänsterfacket?
    Mother cake
  • PGA
    Velouria skrev 2013-12-21 14:22:54 följande:
    Jag har inte diskuterat utländsk politik med dig och du har inte diskuterat utländsk politik med mig. 
    Du påstod att Sveriges politik inte är extrem utifrån ett internationellt perspektiv. Man gör inte ett sådant uttalande om man har kunskap om Sveriges och omvärldens politik för Sverige är extremt i många avseenden såsom skatter, flyktinginvandring, genus mm mm.
  • Velouria

Våldsvänster? Snarare våldshöger. Och SD ställer inte upp mot detta. Skämmes tamigfan!!

">

Mother cake
  • Velouria
    PGA skrev 2013-12-21 14:26:56 följande:
    Du påstod att Sveriges politik inte är extrem utifrån ett internationellt perspektiv. Man gör inte ett sådant uttalande om man har kunskap om Sveriges och omvärldens politik för Sverige är extremt i många avseenden såsom skatter, flyktinginvandring, genus mm mm.
    Va?
    Mother cake
  • Lejonmamman01
    Velouria skrev 2013-12-21 14:26:06 följande:
    Hur kan varenda anti-sverigedemokrat hamna i extremvänsterfacket?
    Det vet jag inte om de gör - har någon sagt att Reinfeldt är extremvänster, trots att han till och med stod och skrek i TV dagen före valet för tre år sedan: "rösta inte på dom"? Extremvänster blir det när de inte har någon sans alls. Typ att tro att helt fri invandring är fullt möjlig. Eller att tycka att vi inte ska få utvisa ens grova brottslingar. Och dessutom alltid sammanrört med extremfeministiska och pro-homo-åsikter.

Bara att tycka att dagens invandring är OK, gör inte en människa till extremvänster. (Bara till naiv och lite korkad...)
  • Ermenegildo
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 14:08:00 följande:
    Men "vänster" menar de flesta kommunister. Tokvänstern. Mona Sahlin var i och för sig tokvänster, men jag tror att det har rättat till sig nu. Den nuvarande verkar tänka mer på industrin, nationalekonomin o.s.v. - de stora och viktiga frågorna. Inte minst för landets arbetare.
    Återigen flagrant okunskap. Mona Sahlin har alltid tillhört högerfalangen inom S.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Lejonmamman01
    Velouria skrev 2013-12-21 14:35:35 följande:
    Va?
    Det stämmer som PGA säger. Vi har världens näst högsta skatter. Vi tar emot mer flyktingar än något annat västland, i förhållande till folkmängden. Vi arbetar emot människans naturliga könsroller mer än något annat land i världen, genom pappamånader som fryser inne, obligatorisk genuspedagogik i skola och på dagis, tvång för skolbarn att ha det motsatta könets slöjd i flera år, många olika styråtgärder för att försvåra för familjer som vill ha mamman hemma under barnens uppväxt, en marknadsdomstol som fäller reklam för "sexism" fast det bara visar en rar och trevlig, fullt påklädd kvinna som städar och säger något om att hon vill göra fint tills maken kommer hem...
  • Ermenegildo
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 14:40:44 följande:
    Det stämmer som PGA säger. Vi har världens näst högsta skatter. Vi tar emot mer flyktingar än något annat västland, i förhållande till folkmängden. Vi arbetar emot människans naturliga könsroller mer än något annat land i världen, genom pappamånader som fryser inne, obligatorisk genuspedagogik i skola och på dagis, tvång för skolbarn att ha det motsatta könets slöjd i flera år, många olika styråtgärder för att försvåra för familjer som vill ha mamman hemma under barnens uppväxt, en marknadsdomstol som fäller reklam för "sexism" fast det bara visar en rar och trevlig, fullt påklädd kvinna som städar och säger något om att hon vill göra fint tills maken kommer hem...
    "det motsatta könets slöjd"? Haha.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Lejonmamman01
    effemgea skrev 2013-12-21 14:18:30 följande:
    Visst. Det verkar gälla alla sekter och är förmodligen en viktig förutsättning för sekters existens överhuvudtaget.
    ...och feministerna har inte alls sett ljuset..? Och de som röstade igenom homoadoptioner och -vigslar, tror inte alls att majoriteten av svenska folket, som var emot, ska ändra sina åsikter med tiden..? (När de sett ljuset..?) Obestämd
  • Lejonmamman01
    Ermenegildo skrev 2013-12-21 14:37:37 följande:
    Återigen flagrant okunskap. Mona Sahlin har alltid tillhört högerfalangen inom S.
    Det där får du utveckla.          
Svar på tråden Varför hatar folk SD?