maria diaz skrev 2014-03-29 00:27:43 följande:
SD bedömer ingen efter hudfärg. Du måste släppa det någon gång efter alla dessa år.
Är det inte jobbigt att bära på fördomar baserat på okunskap?
Ska Åkesson kasta ut människor med annan hudfärg, eller vilka sagor har du hört?
Åkesson vill minska invandringen eftersom många kommuner nu säger att det är stopp.
Det finns inga tomma bostäder eller lediga jobb.
FN och hjälporganisationer erbjuder rent vatten, mat, och sovplats för alla människor på flykt. Idag 40 miljoner.
Kostnaden är en tiondel av vad det kostar i Sverige, alltså kan vi hjälpa tio gånger fler människor.
Nej, jag vet. Deras syn på svenskhet i partiprogrammet är nog den flummigaste jag sett. Samtidigt som de stöttar en helt hudfärgsfixerad hemsida som avpixlat? Lite förvirrat?
Och att de "invandringsproblem" som de påstår hotar Sverige, nästan alltid råkar handla om mörkhyade människor, är kanske en slump. Vad vet jag?
Tror du missförstod vad jag skrev.
Nej, jag svarade bara på ett påstående om att 20% av SD:s röster är invandrare.
Jag har på nära håll följt SD i 22 år. Hur länge har du? Mitt problem är nog att jag vet för mycket, snarare än tvärtom.
Att låtsas att man vill minska invandringen för invandrarnas skull, är ingen strategi som jag rekommenderar. För väldigt få går nog på den. Ärlighet räcker nog längre. Äkta omtanke syns ofta rätt tydligt.