Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-28 11:10:13 följande:
    www.svd.se/opinion/brannpunkt/miljopartiet-lovar-att-forsorja-alla_3317992.svd

Miljöpartiet är livsfarliga. De förstår inte hur världen ser ut utanför sin lilla bubbla.

För en konservativ person framstår de kanske som livsfarliga,eftersom de har visioner och på några punkter vill förändra samhället i grunden.

Ur ett vetenskapligt perspektiv är de däremot kanske det minst farliga partiet i riksdagen.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-28 13:04:33 följande:
    Miljöpartiet vor ett farligt parti om det finge mkt makt. Likaså Sd, Kd och V.

Anledningen till det är att de är idealister/moralister, är ute efter nåt slags idealsamhälle, utifrån moraliska skäl För att uppnå detta utopia krävs kväsning/förtryck. Dessa utopistiska partier är i grunden moståndare till människans frihet att göra sina egna val.

Därför, mina damer och herrar, är det viktigt att dessa partier inte får makten i egna händer. Däremot får de gärna vara med och påverka, driva på de större partierna i en viss riktning.

Tänk om Mp skulle få absolut makt i Riksdagen, d.v.s. över 50%.

För det första skulle då bilen förbjudas. Sedan kött. Sedan skulle samlagsställningar kvoteras in, plast förbjudas...och sen skulle dessa idealister börja avrätta dem som inte följde direktiven, som svek idealen. Så där fungerar alla utopistiska rörelser. Det har historien visat oss.

2000-talets största halmgubbe? Svarar lite sen när jag har tid :)
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-28 11:10:13 följande:
    www.svd.se/opinion/brannpunkt/miljopartiet-lovar-att-forsorja-alla_3317992.svd

Miljöpartiet är livsfarliga. De förstår inte hur världen ser ut utanför sin lilla bubbla.

Tror ju de förstår exakt hur världen ser ut. De vågar ju trots allt se utanför kulturbubblan och föreslå lösningar på verkliga problem som många andra ignorerar. Trots att de vet att dessa lösningar är impopulära. De bygger ju trots allt till stor del sin världsbild på vetenskap. Inte som SD eller KD eller FP och M, som i alla fall delvis bygger sina världsbilder på påhittade teorier om nationell homogenitet eller gud eller en smått magisk marknad som bland annat skapar frihet genom tvång och åter tvång.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-28 16:10:10 följande:
    Vad skulle det finnas för likheter mellan Sd och NSDAP, menar du?

Det där är ju rent påhitt från din sida, ren lögn.

---

Alltså, jag fattar inte hur du och en del andra resonerar. Sverige är världens modernaste land - för att citera ett TV program som gick för några år sen -, med otroligt hög invandring relativt sett.. Sverige är alltså ett extremt land i det avseendet.

Så kommer då ett parti och vill driva en annan invandringspolitik. Då blir partiet framställt som analogt med NSDAP! Alltså, på vad BYGGER du den slutsatsen?

Min slutsats är iaf att du och andra Sd-hatare helt enkelt hittar på och med demagogins hjälp försöker motarbeta partiet, för att de tar röster av dem ni sympatiserar med, under det att ni egentligen inte tror på det ni skriver. För så absurda slutsatser som du drar här, ja det finns ju ingen som helst grund för det du påstår.

Och dina påståenden om MP är välgrundade?
  • Quintus Zebra

http /www.aftonbladet.se/nyheter/article18628285.ab

Får se om jag har fel, men kanske håller Herr Åkesson och hans efterföljare på att skjuta sig i fötterna. SD har levt på att vara en utsatt underdog. De har med framgång framställt sig som offer för såväl medias som myndigheternas attacker. De har framställt sig som att vara annorlunda än andra, som om de säger det som vanliga människor inte vågar.

Åkesson hade väl tänkt att SD:s besök bland vanliga människor på arbetsplatser och skolor skulle förstärka detta.

Men de uppträder inte som underdogs längre. De allierar sig med landstingspampar, tvingar sig in på arbetsplatser och de som protesterar blir mordhotade. De använder SÄPO för att tysta och fösa bort skolelever.

Åkesson och hans gäng åker runt med livvakter och kräver att behandlas som kungligheter. De rimmar illa med deras image, och kan nog kosta dyrt. Som sagt, vi får se...

• Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-03-28 21:01:21 följande:
    Tror du att det är Åkesson själv som bestämmer om han ska ha livvakter eller inte?

Trots att han lever under hot så kämpar han för sitt land som ingen annan svensk politiker.

Han är inte ensam om att ha livvakter, och inte ensam om att leva under hot. Det är ju hur han och livvakterna uppträder som jag reagerar på.

SÄPO-vakter som tystar skolelever, som föser bort elever från sin egen skolgård är inget jag hört eller sett förr, och då har jag ändå varit nära rätt många personer med SÄPO-skydd.

Som sagt. Vi får se hur "vanligt folk" reagerar på att SD glider omkring som kungligheter som kräver att de ska släppas in överallt (och till och med trotsar läkares oro över sina patienter, skapar oroligheter på folks arbetsplatser och gör elever otrygga i sina skolor.) och som använder livvakter (och den anynyma svansens hot) till att tysta dom som har en annan åsikt än de har.
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-03-28 22:35:08 följande:
    Kallar du läkaren eller vänsteraktivisterna som stoppade Åkesson för "vanligt folk"?
    En liten klick människor som tar sig rätten att bestämma vad "vanligt folk" ska rösta på.

Nä du, det "vanliga folket" väntade på att SD skulle komma in på sjukhuset och skolan och berätta om sin politik, och få lite reklamblad att läsa.
    Så gjorde det "vanliga folket".
    Nej, jag syftade inte på dem främst. Det finns dock mängder av "vanligt" folk som är livrädda för SD och för de värderingar de står för. Men alla dessa "vanliga" svenskar verkar SD inte ha något emot att håna och förminska.

Och de som har försökt hindra SD på skolor har inte varit vänsteraktivister, utan elever. Och få politiker har nog blivit folkkära genom att bussa SÄPO-vakter på skolelever...
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-03-28 23:23:36 följande:
    "Bussa SÄPO-vakter på skolelever.?
    Tror du på det själv?

"Livrädda" för SD, är nog ingen som är.  Däremot är det många på vänsterkanten som tror att Åkesson ska bygga koncentrationsläger och införa gaskammare.
    Men rädslan handlar förstås om okunskap.

Det är fler invandrare i Sverige som röstar på SD, än FP, KD, och C exempelvis.
    20% av SD:s medlemmar har invandrarbakgrund.
    Ja, jag tror på det själv. Jag har sett andra politiker hantera arga ungdomar och protester. DE behövde inte SÄPO-vakter för att fösa bort eller tysta barn. Det är knappast något SÄPO gör automatiskt.

Det är jättejättemånga som är livrädda för SD? Nej, det beror inte på okunskap. Det beror på det som Åkesson säger och skriver i sitt partiprogram. Jättemånga älskar det Sverige som SD hatar och det Sverige som SD hånar. SD är det parti som allra minst människor har förtroende för enligt förtroendebarometern. Människor marscherar i tusentals för att protestera mot SD. Över 90% av alla människor röstade senast på partier, som tydligt tar avstånd från SD. Det är ingen slump. SD kan självklart välja att fortsätta agera respektlöst mot en så stor mängd människor, de kan fortsätta håna folk och kalla dem hjärntvättade. De kan visa att de är exakt så respektlösa mot svenska människors oro, som de beskyller "vänster-media" för att vara. Det är som sagt antagligen bara positivt för mig, som inte vill se dem gå framåt.

Jag bedömer inte folk efter var de kommer ifrån eller vad de har för hudfärg. Om det så bara var invandrare som röstade på SD hade jag ogillat SD:s budskap exakt lika mycket ändå.
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-03-29 00:27:43 följande:
    SD bedömer ingen efter hudfärg. Du måste släppa det någon gång efter alla dessa år.
    Är det inte jobbigt att bära på fördomar baserat på okunskap?
    Ska Åkesson kasta ut människor med annan hudfärg, eller vilka sagor har du hört?

Åkesson vill minska invandringen eftersom många kommuner nu säger att det är stopp.
    Det finns inga tomma bostäder eller lediga jobb.
    FN och hjälporganisationer erbjuder rent vatten, mat, och sovplats för alla människor på flykt. Idag 40 miljoner.
    Kostnaden är en tiondel av vad det kostar i Sverige, alltså kan vi hjälpa tio gånger fler människor.
    Nej, jag vet. Deras syn på svenskhet i partiprogrammet är nog den flummigaste jag sett. Samtidigt som de stöttar en helt hudfärgsfixerad hemsida som avpixlat? Lite förvirrat?

Och att de "invandringsproblem" som de påstår hotar Sverige, nästan alltid råkar handla om mörkhyade människor, är kanske en slump. Vad vet jag?

Tror du missförstod vad jag skrev.

Nej, jag svarade bara på ett påstående om att 20% av SD:s röster är invandrare.

Jag har på nära håll följt SD i 22 år. Hur länge har du? Mitt problem är nog att jag vet för mycket, snarare än tvärtom.

Att låtsas att man vill minska invandringen för invandrarnas skull, är ingen strategi som jag rekommenderar. För väldigt få går nog på den. Ärlighet räcker nog längre. Äkta omtanke syns ofta rätt tydligt.
  • Quintus Zebra
    Flash Gordon skrev 2014-03-29 21:09:01 följande:

Det där var ju en lite rolig definition på vad "nazism" är. Var har du fått den ifrån?

Ja, kanske. Men desto mer intressant då att få höra var du har fått din defintion på "nazism" ifrån.
    Fast "nynazismen" som blommade upp under 80- och 90-talet, var ju inte lika fokuserad på just judendomen som de tyska föregångarna var. Att hävda att Nazism mest bara handlar om judehat är ju en enorm förenkling...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?