Varför hatar folk SD?
nihka skrev 2014-07-31 01:10:29 följande:
Angående min begäran om källa för ditt påstående om "många, många" och ditt svar här: en massa text men inte den minsta tillstymmelse till belägg för dina främlingsfientliga slutsatser.
Och så ett utomordentligt idiotiskt förslag om att svenskar som gifter sig med medborgare utanför Schengen inte får bosätta sig i Sverige förrän efter 7 år.
OK. Brå:s rapport "Brottslighet bland personer födda i Sverige och utlandet" finns på nätet som PDF-filer, du får googla! På sidan 37 hittar vi den här tabellen om invandrares överrepresentation i brottsstatistiken. Det är den andra kolumnen som är intressant, för det visar överrepresentationen i förhållande till den gruppens andel av populationen.
PRECIS SOM JAG SA har Östasien ett mindre tal: 0,8 - samma som om båda föräldrarna vore födda i Sverige, det vill säga ingen överrepresentation alls. Det är de flitiga kineserna, japanerna och koreanerna! Sydostasien har 1,7 - det är högre än vad jag faktiskt trodde, men inte högt.
De höga talen har, som väntat: Östafrika 2,8, Västasien (= Mellanöstern) 3,0, Nordafrika 3,7, Afrika söder om Sahara 4,2. Tabell 9. Misstänkta personer tillhörande olika grupper i populationen. Andel i procent och jämförelse
med andelarna i hela populationen (överrepresentation).
Andel av de
misstänkta
Överrepresentation
Båda föräldrarna födda i Sverige 58,9 0,8
Ena föräldern född i Sverige 10,4 1,1
Båda föräldrarna födda i utlandet 5,2 1,6
Själv född i utlandet (25,6) 2,0
Född i ett land i utanför Sverige
Norden utom Sverige 4,7 1,4
EU15 utom Danmark, Finland, Sverige 1,2 1,1
Nya EU10 länderna 1,6 1,8
Övriga Europa inklusive Turkiet och Cypern 5,4 2,1