Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-07-31 22:06:42 följande:
    Porrintresse är ju verkligen unikt för Japan...
    Det är ingrott i kulturen - den manliga kulturen - där på ett annat sätt. I Sverige sköter män detta privat, när de är ensamma. Det är skambelagt.

Men i Japan är det jättevanligt att manliga arbetskamrater, affärskompanjoner o.s.v. går till etablissemang där de får se porr, strip-teas, passas upp av geishor, rentav får sexuella tjänster. Det är helt accepterat och inget skämmigt. Många högt uppsatta män har en "skymningens hustru" som de kallas, d.v.s. en geisha som är med honom i denna nattliga tillvaro. Fruarna får stanna hemma såklart, och får inget veta...

Jag såg ett TV-program från ett sådant etablissemang. Det fanns helt GALNA aktiviteter, som att männen spelade minigolf - men hålen var kvinnor som satt på golvet med särade ben, och dit in skulle de skjuta bollarna... helt sjukt! 
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 22:31:12 följande:
    Det finns mängder av somaliska män och kvinnor som gör allt detta, precis som det finns svenskar som inte gör det. Min poäng är att många somalier har ett tuffare utgångsläge baserat på vilka förhållanden de kommer ifrån och vilka attityder de möter i Sverige.
    Dom som hade torterats i Kambodja - har du sett vilka tortyrmetoder kommunisterna använde där någon gång? - lär ha haft ett ännu värre utgångsläge. De samlades inte i gäng för att hjälpas åt att våldta kvinnor i parker, för det...
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 22:34:46 följande:
    Det är det ju uppenbarligen inte, eftersom svenska män är så, rackarns bra på att våldta kvinnor - oavsett om de bor i hyreslght, eller bostadsrätt på Kungsholmen eller villa i Umeå.
    Svenska män våldtar inte i grupp. Och väldigt, väldigt sällan våldtar de främmande kvinnor överhuvudtaget. 
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 22:53:33 följande:
    Konflikten i Somalia innebär att många som kommer därifrån har varit mycket sjuka (sanitära problem, undernäring, uttorkning, nedmonterad sjukvård), har våldsamma upplevelser i bagaget (misshandel, skottskador, våldsam förlust av närstående), bristande skolgång (skolan har inte fungerat sedan tidigt 90-tal), ingen möjlighet till vanligt liv (väpnad konflikt, ingen möjlighet till regelbundet arbete, fokus på överlevnad, osäker framtid/morgondag). Det är klart att en SFI-kurs och pengar till mat inte ordnar upp detta på en vecka.

Att sedan mötas av de attityder som du och många andra på det här forumet kräker ur er om somalier optimerar inte deras chanset att hitta en väg i samhället och arbetsmarknaden. Jag levde i många år med en somalisk man som då var relativt nyanländ (ett år i Sverige). När vi fyra år senare bröt upp var han halvvägs genom gymnasiebehörigheten. Idag är han enhetschef på en av Sveriges största arbetsplatser. Genom honom lärde jag känna många somalier och ingen stämmer in på de stereotyper du beskriver.
    Stereotyper..? Jag citerade ju BRÅ! Det kan vara som du säger, men det är ingen ursäkt för att gå med i våldsbejakande gäng som Black Cobra eller att gruppvåldta kvinnor i parker...
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:02:42 följande:
    Liksom i många andra länder, t.ex. USA.
    Fast GE dig nu. Det finns en oerhörd dubbelmoral i USA. På ytan är de väldigt pryda. Ingen högt uppsatt chef eller politiker skulle våga ta med nya affärskontakter på något sådant, och riskera att de gick till media. 
  • Jeaninne

Läste förresten i BRÅ-rapporten nu, att den endast tar med kriminella som var folkbokförda i Sverige. Alltså finns inte alla de illegala invandrarna och "EU-migranterna" med alls - hade de varit med så hade ju överrepresentationen blivit ännu mycket högre!

• Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:27:35 följande:
    Jodå. Min kompis, som är chef på Volvo, har flera gånger fått problem i USA för att amerikanska kollegor vill ta med honom på strippklubb och han har vägrat. Jag har själv bott i USA och har gott om vänner kvar som vittnar om samma bild.
    Usch då.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:14:37 följande:
    Jodå. Nu är ju gruppvåldtäkter mycket ovanliga, men även svenska män är förövare. Dock är utrikes födda eller svenskar med någon utrikes född förälder överrepresenterade sett till andel av befolkningen. En betydande del av förövarna är fortfarande svenskar.
    Kan du leta fram ett enda rättsfall, där fler än två etniska svenskar deltagit i en våldtäkt..? Domstol och domnummer, tack! Jag VET nämligen att det i alla fall inte har hänt i modern tid.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:14:37 följande:
    Jodå. Nu är ju gruppvåldtäkter mycket ovanliga, men även svenska män är förövare. Dock är utrikes födda eller svenskar med någon utrikes född förälder överrepresenterade sett till andel av befolkningen. En betydande del av förövarna är fortfarande svenskar.
    ...och dessutom är de inte "mycket ovanliga". Längre. Av "vissa" skäl. Du behöver bara läsa tidningen en lördag eller söndag, så ser du någon ung kvinna som utnyttjats av flera män, någonstans på en festival eller på hemväg från krogen...
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:07:37 följande:
    Är detta ett citat fråb BRÅ: "Situationen i hemlandet borde inte spela roll längre när de väl kommit hit. Och attityderna - de är ju inte påhittade, utan beror på människors erfarenheter. Ju fler brott somalier begår, och ju fler somaliska kvinnor som drar runt med stora barnaskaror... desto mer negativa blir ju attityderna. It goes both ways."?
    Nej. Det är logiskt tänkande. Mitt eget.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?