Inlägg från: LadyInRed |Visa alla inlägg
  • LadyInRed

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-04 16:01:54 följande:

Japp såna svar kommer tydligen när ni blir svarslösa.
    Eller när du själv går överstyr utan minsta vilja till försoning....

Men jag har mer att
    ">ge dig
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • LadyInRed

Jag tycker att Sverige är ute på fel spår så länge Rosengård, Rinkeby och andra fina bakgårdar har förvandlats till slum. Klotter en pappa som arbetar på övertid  varje vardag och en dålig attityd kommer inte avgöra om presskiosken kommer generera en storvinst eller ej vid nästa dragning.

• LadyInRed
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 23:48:58 följande:

Och jag tycker Sverige är på fel spår när främlingsfientligheten och rasismen sprider sig. Det är ovärdigt Sverige som nation att låta denna rädsla ta överhanden.
    Jag tycker du befinner dig inom ett hopplöst underläge vad gäller både åsikt och ideologi... Tråkigt att du hellre fokuserar på den som klottrar än den som gör något åt själva problemet.
  • LadyInRed
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 00:00:12 följande:

Och vad är problemet?
    Att vi inte har möjligheten att hålla på en det på en jämnlik nivå

">

• LadyInRed
    nihka skrev 2014-01-10 22:08:15 följande:
    Jepp, för att vi pratade om flyktingar och påstått fusk av flyktingar. Om du vill byta ämne medan andra inte gör det får du ju låta bli att blanda ihop ämnena. Precis som man inte ska blanda ihop vädret på TV:n och vädret på uteplatsen.

Vilken åsikt exakt var det du ifrågasatte som du ansåg föranledde din skrivning rörande  "OM det är så att du har denna åsikt att du i så fall är ganska ensam om den utanför vissa kretsar"? 

Är det OK att jag också bara frågar om du har en viss åsikt *drar en ur luften* och sedan talar om att OM det är så att du har denna åsikt att du i så fall är ganska ensam om den utanför nazistkretsar?  Jag menar det är ju inte alls samma sak som ett påstående. När man tänker efter riktigt noga är det inte ens ett insinuerande Flört

Nazismen lever - tyvärr.
    Haha! Klockrent svar.
  • LadyInRed
    effemgea skrev 2014-01-11 15:38:56 följande:
    Dessvärre är din analys inte så otypisk för en sverigedemokrat som man skulle kunna tro.

Det finns någon slags tragik i detta faktum.
    Ett budskap kommer inte alltid till rätta med hjälp av fina ord, även om tanken är god. Man når längre fram genom att framföra folkets språk istället för en analys av sin egen vilja med ett ordval som enbart man själv förstår...
  • LadyInRed
    effemgea skrev 2014-01-11 18:56:35 följande:
    Nu var det ju väldigt få ord i mitt budskap. Är det inte bättre att du frågar om de du inte förstår än att du gömmer dig bakom något du kallar "folkets språk"?

Analys är att resonera och dra slutsatser utifrån valda fakta.
    Otypisk betyder rätt vanlig.
    Och tragik är något sorgligt.
    effemgea skrev 2014-01-11 15:38:56 följande:
    Dessvärre är din analys inte så otypisk för en sverigedemokrat som man skulle kunna tro.

Det finns någon slags tragik i detta faktum
    Folkets språk är det språk folket förstår sig på, det som ger raka svar på frågor istället för en lång bortförklaring uppbyggd utav tomma löften och missvisande analyser.

Att du visade förmåga att kunna säga med raka ord vad analysera och tragik betyder på folklig svenska, tyder på framsteg Glad
  • LadyInRed
    themia skrev 2014-01-11 19:23:53 följande:
    Och "folket", vilka är det?
    Kan du definiera.
    Allt för dig Solig.

Det är vi.
  • LadyInRed
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 20:18:08 följande:
    Vänsterpartiet kommunisterna

Japp, även ersättaren till Marcus Allard hade gjort tummen upp för revolutionära fronten på fejjan - sitter kvar såvitt jag vet. Vänstern sätter ner foten? Lol, skulle dom utesluta alla våldsromantiserande kommunister så skulle partiet upplösas, åtminstone ungdomsförbundet. SD utesluter alla som avviker från partilinjen så vad gnäller du i?

Ja, jag tycker alltid politiskt våld är hemskt oavsett politisk tillhörighet, däremot skulle man kunna önska en mer objektiv granskning från medierna. När en medlem från SDU blev brutalt misshandlad för ett tag sedan - och dog senare av skadorna så skrev INGEN tidning om det.

Men när det för en gångs skull händer en röding, då slås det på stort. Konstigt det där, SD är överlägset mest utsatta för politiskt våld enligt undersökningar, ändå får man inte den bilden riktigt om man läser svensk kommunistmedia.

Märkligt som sagt.
    Våld är alltid avskyvärt, oavsett form. Jag är en sk "röding" (underbart god fisk f ö) och håller med dig om att det är konstigt att "kommunistmedia" slår på stora trumman varje gång rättvisan skippats. Det är helt fruktansvärt att SD inte kan yttra sig på samma vilkor som alla övriga partier.

• LadyInRed
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 20:28:18 följande:
    Klokt skrivet för att vara från en röding Och ja, fisken är smaskig.
    Jag tycker att vi ska hålla oss inom de demokratiska reglerna som säger att alla har rätt att yttra sin åsikt. Man får helt enkelt acceptera de spelregler som har satts upp inom ett fritt samhälle. Det är min åsikt
Svar på tråden Varför hatar folk SD?