Inlägg från: TheNarrator |Visa alla inlägg
  • TheNarrator

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-08 17:25:46 följande:
    Det ni kommer med är enbart skrämselpropaganda.

Hur mycket andra partier bryr sig om invandrarna är bara att se på utanförskapet som tidigare och nuvarande regeringar har skapat.
    "Det var ett tydligt avståndstagande ifrån vad som uppfattades som helt otänkbart.

Att någon egentligen bryr sig var lika främmande som beslutet att hålla med."
    Så sant som det var sagt.
  • TheNarrator
    Velouria skrev 2014-03-08 17:50:39 följande:
    Har LP-skivan hakat upp sig eller?
    "Irritationen växte sig allt starkare, när skivan som hade hakat upp sig, gav Freddie Mercury alltför många chanser att säga - 'Another one bites the dust...' "
  • TheNarrator
    effemgea skrev 2014-03-09 13:54:55 följande:
    Jag tror inte Nihka är moderator.

Det finns någon gammal tråd där delar av SD-sekten bestämt påstod att de hade skådat tecken i skyn som bevisade att hon var moderator. Till slut var de så uppeggade att FL fick lov att gå in i tråden och dementera sektens uppenbarelser.

Avseende ryggrad så är väl Nihka en av dem som är mest angelägen att diskutera utifrån fakta, detta tillsammans med det faktum att hon är kvinna tror jag innebär att hon blir utsatt för personangrepp i större utsträckning än någon annan av de som debatterar på det politiska forumet. Att då välja att ignorera personangreppen tycker jag verkar vara en ganska vettig strategi.

Själv anser jag att FL har ibland har en förvånansvärt  hög toleransnivå för personangrepp riktade mot dem som argumenterar mot SD. Skulle jag ha påstått att någon av forumets sverigedemokrater är en ryggradslös moderator så tror jag inlägget hade varit anmält och bortplockat inom en timme.
    Okej, jag förstår. Vi lever i en värld där människor är olika och att olika människor betraktar andra människor på olika sätt. Men om det betyder att vissas öde slutar på samma sätt så fort man pratar med en viss "utvald" så måste det enbart betyda att vi har med högre makter att göra.

Omvänd psykologi fungerade ända fram tills religionen uppstod...
  • TheNarrator
    oOOo oOOo skrev 2014-03-12 19:27:38 följande:
    Jag förstår din poäng och håller med i det mesta du skriver. Givetvis finns det lagar som styr detta som tex pul. Samtidigt är det helt ointressant vilken syn du har på nyhetsvärde, så länge medierna håller sig inom lagens ramar skall de så klart få rapportera vad de vill. Olika medier finner sin krets, du behöver inte ta del av sådant som du är i
    ointresserad av precis som andra kan göra det. Tydligen är en hel del intresserade av kändisskvaller obegripligt nog, men inte skulle jag vilja hindra någon annan att ta del av det. även om nyhetsvärdet för mig känns minimalt.

Historiskt sett är det nog än värre med censur än med för fri press, så din väg känns än snårigare. 
    "Att världen kunde delas upp i ett antingen eller tänk var mycket lättare att förstå än världens egentliga komplexitet.

'- Att gräva en egen grop kan ju ju vem som helst göra, varför kan inte alla få plats i min? Tänkte oOOo oOOo.'

Då ingen kunde ge ett rakt svar på frågan och hoppet såg ut att vara ute, då uppstod ängeln, som storgrops-profeten hade förutspått, och förklarade lugnt och tydligt följande: '- Du ska inte tro att alla kan få plats i en och samma grop!'.

Ända sedan den dagen var det uppenbart att ifrågasätta alla de som följde fel typer av medier..."
  • TheNarrator
    nihka skrev 2014-03-12 20:09:56 följande:
    En del som tycker man ska gå ut med identiteter motiverar det med att man är nyfiken och vill veta allt om brottslingen så det kanske även gäller brottsoffren. Har inte tänkt på det, mer än att jag själv inte vill att identiteter ska avslöjas annat än i undantagsfall.

Ett befogat undantagsfall anser jag är när ett signalement eller en bild läggs ut på en farlig brottsling på fri fot där brottet finns på exempelvis övervakningskamera eller bevittnades av ett antal oberoende av varandra ögonvittnen. Där får säkerheten gå före integriteten.
    Efter uppmaningen utav effemgea, så trotsar jag mitt eget förnuft för att skriva gårdagens bästa historia redan idag...

"
    ">Dont stop me now
    ".

- Att effemgea verkar hyvens, betyder inte att andra talar sanning...
  • TheNarrator
    nihka skrev 2014-03-12 21:11:00 följande:
    Vad kvällspressen tycker är "segt att skriva om" är inte det minsta intressant. Kvällstidningars motiv och moral ska inte ses som vägledande i samhället utan som mer avskräckande.
    "Kvällspressen hade återigen gått till överdrift, genom att lägga upp för mycket irriterande annonser på startsidan, enbart för att tjäna en extra krona på andras missär...

- Jag ska ta upp kampen! Sade hjältinnan, utan en tanke på dess konsekvenser."
  • TheNarrator
    Thomas66 skrev 2014-03-12 21:20:39 följande:

Det håller jag med om. Sedan kan jag förstå om dom har ett visst intresse av bakgrund ,utseende, man vill/måste ju sälja en tidning med. Bara att sluta köpa skräpet så lär dom sig, även om jag är envis och vägrar köpa papperstidningar nu. Så måste jag erkänna det är rätt trevligt att bläddra i dom, om dom nu innehåller något intressant.
    "Han visste att bortförklaringen om att njutningen utav att enbart en tidning fläktade skönt en het vårdag, inte skulle räcka till i slutändan. Bakgrunden om att det var fel sorts tidning kom ikapp sakta men säkert..."
  • TheNarrator
    nihka skrev 2014-03-12 21:34:17 följande:
    Ibland funderar jag på varför jag är en sådan vanlig människa irl och en sådan psychomagnet här
    "Att det fanns mäktigare krafter blev helt plötsligt uppenbart..."
  • TheNarrator
    Quintus Zebra skrev 2014-03-12 21:47:20 följande:
    Bryta mig ur? Nej tack! Jag är uppväxt i mångfald, och trivs med det.

Om det har påverkat mig att jag under stora delar av mitt liv har omringats av människor med väldigt många olika åsikter? Självklart!

Tolerans och kritiskt tänkande föds ofta ur kulturkrockar! :)
    "Sanna ord ifrån personen som valde att växa upp i slummen"
  • TheNarrator
    Errol Flynn skrev 2014-03-12 21:53:27 följande:
    Jag skrev dömt/erkänt. Läs noggrannare så slipper du sitta och pula ihop egna ideér.
    "-Religionen återspeglade, trots allt, ett tvivel om vad som sant eller falskt hos Errols angripare.

Errol behöll lugnet och förtydligade att det är väldigt viktigt att läsa raderana istället för att läsa emellan dem.  Att ord stod mot ord, var inte detsamma som att ord var tagna ur luften längre..."
Svar på tråden Varför hatar folk SD?