Inlägg från: grind |Visa alla inlägg
  • grind

Varför hatar folk SD?

HäckHäxan skrev 2014-05-14 21:26:15 följande:
    Rasister som jag ser det måste vara mindre bemedlade annars hade de inte varit rasister. För mig är det en självklarhet och det gäller alla rasister oavsett vilken världsdel de kommer ifrån.
    Typiskt känslomässigt dravel. Samtliga intelligenta och rationellt tänkande människor är rasister. Dock så är man varsam att uttala sina åsikter i offentligt ljus.
  • grind
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 22:22:19 följande:

Precis, rasismen har aldrig försvunnit. Samma personer och samma åsikter, bara uniformerna som bytts ut mot kostym.
    Det är sant. 
  • grind
    maria diaz skrev 2014-05-14 23:04:31 följande:
    Så mer utbildning ger fler rasister??
    Om du skulle utbildat människor om hur olika människor från olika delar av världen presterar på diverse uppgifter så givetvis ja.

Dagens Sverige är svårt att leva i då det krävs extremt hög nivå av kritiskt tänkande. Något om de flesta människor saknar.
  • grind
    Naiw skrev 2014-05-15 22:56:28 följande:
    Det där tror jag däremot inte han egentligen menar... han vet nog lika väl som alla andra att politiskt blinda inte lyssnar.

Personligen håller jag med FDFMGA för första gången kanske, det är katastrofalt att det går till som det gör just nu på demonstrationer. Och jag tror ingen med något vett tolkar det annorlunda, det säger sig självt att om någon inte får komma till tals så kommer folk som är där för att bilda uppfattning dra sina egna utifrån vad som inte sagts och detta är troligtvis till SDs fördel. Gemene man brukar generellt avsky civiloordnad och våld och ser man en part som håller på så tar man ganska naturligt ett steg från dom.
    Märkligt att alltid vänstern för detta på tal. Det är ett indirekt stöd för våldsamma aktioner.
  • grind
    nihka skrev 2014-05-26 22:37:21 följande:
    Det behövs ingen politisk kvotering till public service eftersom det finns pressetiska regler och instanser som bevakar att de efterlevs. Om du inte du inte kan hålla isär dina privata åsikter och din professionella roll innebär det inte att andra inte kan det.
    Gårdagens journalister kunde det. Dagens kan det inte. 
  • grind
    Philipsson skrev 2014-05-26 22:50:58 följande:
    Vill du ha det så? Jag vill det inte, eftersom jag bejakar olika kulturer och nationell suveränitet.
    Jag skulle gärna se en europeisk stat. Orsaken till problemen i EU är för lite samarbete, inte för mycket.

Ska vi kunna hävda oss behöver vi en större inre marknad.
  • grind
    nihka skrev 2014-05-26 23:08:29 följande:
    Jodå. Men varför skulle du vara nöjd med journalisternas insatser när du inte är nöjd med någonting över huvud taget? Bara missnöjd, missnöjd, missnöjd med allt.
    ha ha ha

Men ärligt talat. Det finns en god anledning till varför journalister är bland de yrken som svenska folket har lägst förtroende för.
  • grind
    nihka skrev 2014-05-26 23:23:49 följande:
    Vad har ändrats? SD är precis lika rasistnazistfascistiska och de ligger och skvalpar runt 10%. Intet nytt under molnet.
    Du får gärna belägga det. Så vitt jag vet har de slängt ut åtskilliga just för deras nazistiska åsikter. Ett nazistiskt parti som sparkar ut nazister rimmar illa.
  • grind

Starka män sätter starka kvinnor på plats.
    Svaga män tofflar.

• grind
    pratglad och passionerad skrev 2014-05-26 23:48:54 följande:
    De sparkar ju bara nazister om de tillhör fotfolket. Högt uppsatta får säga och göra precis vad de vill utan att ens få kritik. Nej, ränderna går aldrig ur.

Personligen tycker jag det är rätt bra att de så tydligt står för sin rasistiska ideologi, det är absolut deras rättighet att bära såna värderingar - men det är bra att folk får ta ställning till om man vill stå bakom detta. 
    Det märkliga är att det aldrig beläggs. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?