Inlägg från: MsFry |Visa alla inlägg
  • MsFry

Varför hatar folk SD?

StackarsMia skrev 2014-09-01 19:36:03 följande:
    Alla andra summor än de som svarat att de vill ha fler. Om de svarar annat än fler, så vill de väl inte ta emot fler?

Vad säger du om följande:
    En majoritet av väljarna vill att Sverige skall ta emot oförändrat eller minskat antal flyktingar.
    Men du fattar väl själv att du inte kan räkna med dem som svarat "vet ej"?

Din sista mening där är mer korrekt formulerad än det du skrev tidigare. Dvs, 68 % vill ha ett oförändrat eller minskat flyktingmottagande.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-01 20:07:05 följande:
    Läs gärna diskussionen innan du postar. Allt finns förklarat. Media byggde ihop liknande motpolsantaganden när de ville presentera statistiken.

Givetvis var det ideologiskt och politiskt uttänkt.
    Har du läst novus egen förklaring till sin formulering?
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-01 22:55:10 följande:
    Men nej, allvarligt? Du kan inte blanda statistik så där. Fan det här forumet är totalt hopplöst. Finns det ingen med en riktig högskoleutbildning här eller?

Gråter
    Jaha, var det därför du trodde att man kan lägga de 6 % som svarat "vet ej" i valfri grupp för att frisera siffrorna åt det håll man behagar. Brist på utbildning alltså?
  • MsFry
    Aqt skrev 2014-09-01 22:02:42 följande:
    Eftersom flyktingmottagandet kommer mer än dubbleras så vill de flesta stanna på nuvarande nivå eller minska, alltså är de flesta negativa till den stora ökning som migrationsverkets prognoser visar. Det är vad novus opinionsundersökning visade. Det kommer att kosta 48 miljarder kr närmaste tiden som migrverket behöver akut. Då är inte anhöriginvandringen inräknad, vilket betyder ca 1,5 ggr fler.
    Varför citerar du mig i ditt inlägg? Något av ett goddag yxskaft-svar där...
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-02 07:28:36 följande:
    Precis som media gjorde ungefär. När man påstod att majoriteten var för
    MsFry skrev 2014-09-02 07:06:35 följande:Jaha, var det därför du trodde att man kan lägga de 6 % som svarat "vet ej" i valfri grupp för att frisera siffrorna åt det håll man behagar. Brist på utbildning alltså?
    Vi kanske kan lägga ner debatten och inse att dagsmedia är goddagyxskaft enligt din definition? Med tanke på hur de har räknat och hur jag räknar.

Men det kanske tar emot att erkänna att DN är partiska och räknar fel?
    Va? Hur fick du det till att jag definierar DN som goddag yxskaft? Det var ett annat inlägg i den här tråden jag refererade det som.

Snälla, hitta inte på saker och påstå att det är min åsikt, det är väl ändå ovärdigt dig?

Angående se där 6 % så har varken aftonbladet eller expressen räknat med dem i gruppen som vill ha ökad eller bibehållen nivå på asylmottagningen (26 + 36 = 62 eller ungefär två tredjedelar). Det var bara du som la till dem i den grupp du själv valde, vilket var fel.

Någon artikel i DN om detta har jag inte sett och kan således inte kommentera.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-02 09:29:45 följande:
    Men samtidigt är ni Sd-skeptiker ganska snabba med att dumförklara och kleta rasiststämpln på oss alla som röstar på SD. Tror du verkligen att världens mest toleranta land har 700 000 rasister?
    Jag har aldrig "kletat en rasiststämpel" på någon som inte utryckt sig rasistiskt och jag tror inte att jag kallat någon alls för rasist i denna tråd.

Däremot så är ni sd-kramare jädrigt snabba på att dra på er martyrkoftan och snyfta om att ni inte tycker om att bli kallade rasister så fort man försöker diskutera sakfrågor med er.

Ingen har på de senaste 5 sidorna kallat någon för rasist vad jag kan se vid en snabbkoll men ändå så börjar det ynkas om kletande av rasiststämpel. Ett försök att byta ämne eller vad?
  • MsFry
    Philipsson skrev 2014-09-09 09:11:48 följande:

8 av 10 lärare vill att staten tar över ansvaret för skolan:

www.aftonbladet.se/nyheter/article19501171.ab

Vilket är det enda parti som driver denna fråga?

Vänsterpartiet, Folkpartiet och Sverigedemokraterna.

Alltså tre partier, ett ur varje block kan man säga.
  • MsFry
    Bejje skrev 2014-09-21 00:00:49 följande:

Snygg misshandel av kommatering i svenska språket.
  • MsFry
    Bejje skrev 2014-09-21 14:58:55 följande:
    Inte jag som har gjort den, men jag tror inte att det är ett fel som du ser det.
    För antingen kan man säga "Vi gillar olika Åsiker" eller så kan man säga "Vi gillar olika, åsikter" just för att få den där pausen som säger typ, vi gillar också olika.... olika åsikter.
    Nej man kan inte skriva så där för att få fram det du är ute, som det står nu är det felaktig svenska.
  • MsFry
    Bejje skrev 2014-09-22 07:23:46 följande:

Hade det varit jag som gjort den hade jag nog antingen skrivit utan komma eller i stil med "Vi gillar olika...åsikter." Men tanken är i alla fall god, att påvisa att vi är ett gäng som gillar olika, men då olika åsikter. Vi tycker att man ska få ha olika åsikter i ett land som Sverige där olika åsikter idag är en slags sjukdom, något som inte tolereras.

Och så säger vi det igen: bara för att man har rätt att uttrycka sin åsikt har man inte rätt att stå oemotsagd eller att alla måste hålla med.

Varför är det så svårt att förstå?

Och att ens antyda att sd-anhängare skulle vara mer öppna för och toleranta mot andra åsikter än sina egna är ju bara löjeväckande.
  • MsFry
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-22 10:04:46 följande:
    Det där argumentet återkommer gång på gång, och jag håller såklart med. Allt ska gå att ifrågasätta och diskutera, även politiska åsikter. Som du säger är det något som följer med åsiktsfriheten.

Men det finns för mig en skillnad mellan att säga emot och att håna och raljera, och den skillnaden har väldigt många (på båda sidor) svårt att greppa. 
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
    Är det du skrev någon motsättning till det jag skrev?
  • MsFry
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-03 08:15:33 följande:

Nej nej, du har ju missat poängen - demokrati är när alla bugar och anpassar sig efter SD-minoriteten. Att kräva att SD ska ta samma hänsyn till andra som de själva kräver är "demokratur".

Ja det där är intressant, SD som gärna ylar om assimilering, kräver att 87 % (förtydligande för den som är osäker på matten: alltså majoriteten) ska anpassa sig till 13 % (den minoritet som röstade på sd).

Vilket jävla skämt!

Politiken är inte en förskola där "alla faktiskt ska få vara med och leka" vilket många av minoriteten 13 % hävdar.
  • MsFry
    FDFMGA skrev 2014-12-07 15:36:08 följande:

Där jag växte upp, en industristad, var det ganska vanligt att man snackade skit om "finnjävlar" och jag tror att jag är långt från ensam om att ha upplevt det.

Min första egna lägenhet låg i ett område jag varnades för, där bodde det, fick jag höra, bara alkisar,narkomaner, zigenare och finnjävlar.

Kommer också ihåg det där. Jag växte upp i betongförort under 80-talet. Finnarna betraktades under början av 80-talet som våldsamma, knivviftande alkisar som sällan lärde sig svenska speciellt bra och enbart höll sig till "sina egna" (dvs andra finnar). Dessutom knyckte de städjobben för svenskarna.

Utöver det så satte många finnar sina barn i de finska specialklasser som fanns i min skola där all undervisning skedde på finska vilket gjorde att deras barn också kom att ses som udda och utanför då de inte heller kunde svenska speciellt bra (i några fall nästan inte alls).

Fast sen kom turkarna och chilenarna som då fick ta rollen som ANNORLUNDA hatobjekt.

Sen kom eritreanerna och irakierna. Sen kom jugoslaverna och nu somalierna. (Typ i den ordningen).
  • MsFry
    MsFry skrev 2014-12-07 15:53:18 följande:

Kommer också ihåg det där. Jag växte upp i betongförort under 80-talet. Finnarna betraktades under början av 80-talet som våldsamma, knivviftande alkisar som sällan lärde sig svenska speciellt bra och enbart höll sig till "sina egna" (dvs andra finnar). Dessutom knyckte de städjobben för svenskarna.

Utöver det så satte många finnar sina barn i de finska specialklasser som fanns i min skola där all undervisning skedde på finska vilket gjorde att deras barn också kom att ses som udda och utanför då de inte heller kunde svenska speciellt bra (i några fall nästan inte alls).

Fast sen kom turkarna och chilenarna som då fick ta rollen som ANNORLUNDA hatobjekt.

Sen kom eritreanerna och irakierna. Sen kom jugoslaverna och nu somalierna. (Typ i den ordningen).

Och innan finnarna var det spaggarna (italienarna) som var de ANNORLUNDA farliga och jobbstjälande elementen. Jag kan tänka mig att några av mina nu döda äldre släktingar hade haft väldigt starka åsikter om att deras släkting (jag) nu är gift med en av sönerna till de där gipskatterna. "Alla vet ju att de är annorlunda än oss och ser helt annorlunda på saker och ting. Katoliker är de dessutom, bara det helt oanpassningbart till Sverige" kan jag riktigt höra min mammas bortgångna faster säga.
  • MsFry
    KillBill skrev 2015-01-01 12:18:58 följande:

I Williams första inlägg önskar han alla Gott nytt. I Williams andra inlägg 1 timme senare hävdar han plötsligt att han är utsatt för en hatattack. Trovärdigt...

Jag hoppas media granskar denna händelse.

William Hahne, det var väl han som trodde bara man låtsas tillräckligt mycket att man är fallskärmsjägare så blir man det i verkligheten också?

Den människan har en trovärdighet på minus 10 ungefär.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?