Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-02-28 14:46:13 följande:
    Vad spelar det för roll om hudfärgen syns? .

För mig? Inte nåt!

Vad spelar det för roll om den inte syns?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-28 14:39:18 följande:
    Men det är ju just det. Tydligen är ju hudfärgen otroligt viktig för media, eftersom de vitpixlar!

Om hudfärgen är oviktig, varför gör de då så?

Kan svara på det sen. Men du kan svara på frågorna jag ställde först! Varför är det viktigt för dig att media inte vitpixlar? Varför vill du veta hudfärgen?

Om det inte är viktigt, då är ju medias vitpixling något du inte behöver bry dig om?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 15:07:46 följande:
    Som jag sa, vi kanske släpper in fel folk i landet och bör ändra vårt flyktingmottagande?

Det talas om att 95% av våra flyktingar saknar identitetspapper. Vilka släpper vi in egentligen? Terrorister? Mördare?

2004 saknade 88% identitetspapper.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=355425

Sverige måste värna om sina medborgare och att dölja identiteten på förövarna vid grova våldsbrott är utstuderat för att inte skapa rasism.

Menar du att man på hudfärgen kan se om någon är terrorist eller svensk medborgare?

Min fråga kvarstår? Varför ska hudfärg visas?
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-02-28 15:10:07 följande:
    Ja, verkligen ett problem. Man kan ju misstänka att de i vissa fall saknar id-handlingar för att de VILL sakna dem.

Ja. Eller så har EU infört regler som mer eller mindre tvingar fram detta.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-02-28 15:01:57 följande:
    Oj vilken demagog. Det är ju du som fäster vikt vid hudfärg, eftersom du vill att man vitpixlar svarta, så att alla misstänkta brottslingar framstår som vita.

Är du rädd för sanningen? Varför denna förkärlek för det förljugna?

Haha! va?

Jag har aldrig vitpixlat någon. Har aldrig förespråkat vitpixling. Har bara skrivit att jag inte tycker vitpixling är hemskt, eftersom jag är helt ointresserad av hudfärg.

Vi har alla öron också. Om det visade sig att media manipulerade folks öron på foton så att de blev mindre, så hade jag tyckt det var konstigt, men jag hade inte blivit upprörd. För jag dömer inte folk efter öronstorlek. Om man inte dömer folk efter hudfärg, om svenskhet inte sitter i hudfärg, varför bryr sig folk om vitpixling då?

Sanningen? Vad är det för sanning som sitter i folks hudfärg? Vad exakt är det som media döljer om de vitpixlar?

Har inget behov av att anklaga någon för nåt. Men debatten blir görmärklig när folk inte verkar våga skriva det de tycker.

Om hudfärg inte är viktig, borde väl alla göra som jag och ta vitpixling med en axelryckning? Om hudfärg är viktigt! Erkänn gärna det då! Och förklara gärna varför.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 15:41:07 följande:
    Islamistisk terrorist brukar man kunna se på hud/hår/ögonfärg då de anmärkningsvärt ofta har sitt ursprung i MENA.

Nej. Det är helt omöjligt att på hudfärg/hårfärg skilja en terrorist från en pacifistisk akademiker eller från ett muslimskt offer i ett terrordåd.

Jag och Lille Napoleon [Breivik) har nästan exakt samma hud och hårfärg, skulle det betyda att vi har något gemensamt?
  • Quintus Zebra
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-28 16:16:34 följande:
    ding ding ding ding ding

Du vann!

Vilken sanning sitter i hudfärgen?
  • Quintus Zebra
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-28 16:54:48 följande:
    Jag tycker inte sanningen är flexibel alls. Sanningen är enkel och ren. Det är ljugandet och falskspelet som är det svåra och i viss mån flexibla.

Så voffor gör medierna på dette viset?

Jag säger bara: Tack för alla grävare på Flashback, där får man snabbt reda på vem gärningsmannen är.

Så för mig är vitpixlingen ändå egal.

Så låter det väl inte riktigt när media publicerar sanna historier om SD-folk? Då verkar många hävda att media gör fel ändå, och det är synd om SD, fastän media inte ljuger?

Är du konsekvent? Om media skrev sanningen om dig, med bild och namn och skrev allt du har skrivit på nätet. Skulle du acceptera det? Eller är det bara invandrare som får hängas ut? Är det alltid ok att publicera "sanningen"? Eller är det lite mer komplext?
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:22:09 följande:
    Vi har enligt svensk lag rätt att uttrycka oss anonymt på nätet så länge vi inte bryter några lagar. Folk frågar anonymt om pinsamma sexproblem, klåda i stjärten, otrohet, viktproblem osv. Och nej, naturligtvis ska folk inte hängas ut för detta. Visa mig en enda artikel som en invandrare skrivit där denne ber om råd om erektionsproblem och som han blivit uthängd för med namn och bild i media. I dare you.

Så då är du med på att det är mer komplext. Det räcker inte med att det är sant. Tack.

Media har massa regler att följa. De får inte publicera alla sanningar. De måste ta etiskt ansvar för allt de väljer att trycka.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:42:52 följande:
    Jag ser dock inga problem att hänga ut dömda brottslingar när det gäller mord, grov misshandel, pedofili och våldtäkt.

Det är din åsikt. Andra tolkar lagen om anonymitet på nätet så att du inte längre har rätt att vara anonym om du hotar någon eller bryter mot lagen (t.ex. hets mot folkgrupp)

Det är väl ok att hänga ut den som bryter mot lagen?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?