Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-03-19 11:35:43 följande:

Med barnets bästa i första rummet, ja.
    Med föräldrarnas bästa i första rummet, nej.

Ibland kan barns bästa vara även föräldrars bästa.
  • chrissandra

Hörde precis NU på radion att två miljoner personer i Sverige har utländsk bakgrund.

20% sa de också.

• chrissandra
    sjuttiofemman skrev 2014-03-20 08:31:11 följande:

Med ett parti som lierar sig med väldigt bruna organisationer i EU så kan du inte vara så säker. Rasismen inom Sd är redan utbredd så avståndet till massdeportering av invandrare är inte speciellt långt.

SD skulle inte ens finnas om de etablerade partierna hade skött invandringspolitiken på ett bättre sätt.

Ibland tror jag både S och M är glada över SD eftersom de då kan fortsätta vara pk och strunta i problematiken.

Jag har inget parti att rösta på alls i detta val.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 13:35:08 följande:
    Och många biobarn växer upp med drogmissbrukande, alkoholiserade föräldrar. Märkligt att SD bara "värnar om" dem med "fel" hudfärg.

Menar du att  inhemska adoptioner är ett påhitt av SD?
  • chrissandra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-20 22:42:57 följande:
    Valdagen blir högst sannolikt ett fiasko. SD:s siffror skiter jag i, det jävliga är att vi väl kommer att få en rödgrön regering. Brrrr....

Likadan regering som din avatar? ;)
  • chrissandra
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 07:04:24 följande:

Det går inte upp för dig att det kan ha andra orsaker än det du diktar ihop..? Kanske avståndet är en faktor?

Ok, så du menar att det är bra att barnen har två timmars resväg istället för 5 minuter?
    Det är alltså därför föräldrar väljer som de gör!
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-02 02:24:07 följande:
    Lägg ner, vi har problem här i Sverige också. SDs kvinnosyn är ett väldigt starkt bevis på det.

Jag undrar varför du tycker personen ska lägga ner?
  • chrissandra
    maria diaz skrev 2014-04-08 21:53:12 följande:
    Och du erkänner förstås att din mamma är lika mycket värd som Jimmie Åkesson?

Eller erkänner du att Jimmie Åkesson är lika mycket värd som din mamma?
  • chrissandra
    nihka skrev 2014-04-10 19:32:34 följande:
    OK. Nu förstår jag din ståndpunkt. 166 000  personer kan - om de är muslimer - rösta på ett och samma parti utan att vara överens om en enda sak - följakligen inte ens vilket parti de ska rösta på och än mindre varför. Och påstår man något annat förlöjligar man meningsmotståndaren. Tack för förklaringen.

Känner du till fler religioner eller andra grupper som uppvisar den här typen av omotiverad flockmentalitet?

Koranpartiet.

Ett parti vars program går helt efter Koranen.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:49:22 följande:
    Mjaha? Och? Finns kristna länder som är precis lika sunkiga. Likaså med buddism och hinduism (vilket iofs i stort sett är Indien, men jag behöver knappast berätta om problemen för kvinnor där va). Sunkiga personer med sunkiga värderingar skapar sunkiga samhällen. Vilket är exakt varför jag är mot SD - de har sunkiga värderingar. SDs kvinnosyn är föga bättre än många av de samhällen som ni vill skrämma oss med.

Får inte kvinnor köra bil om Sd kommer till makten?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?